Julegave

MolleBolle

Betatt av forumet
Snøkrystallene2021❄️
Hva skal du kjøpe til partneren din til jul? Vi har pleid å gi konsert/festivalbilletter men det kan jo se litt dårlig ut nå.
 
Ingenting, vi kjøper ikke gaver til hverandre.
Sikkert ikke det du vil høre da :)

samme her, kjøper ikke gaver til hverandre. Men hender vi kjøper noe felles som vi behøver:) feks kjøpte vi oss tørketrommel et år:) i år blir det sansynlig ingenting.
 
Jeg ber han lage en liste til meg, også kjøper jeg noe av det :D jeg elsker å både gi og få gaver, så å droppe det er uaktuelt :hilarious: men etter mange års forhold har vi funnet ut at konkrete ønsker og lister funker best for oss.
Han har alltid en haug med bøker som han ønsker seg. Iblant prøver jeg å finne noen bøker han ikke har nevnt selv, men det skal være veldig spesifikt og må ofte bestilles på nett, så ikke så lett å finne på selv :p

Av og til kjøper jeg noe praktisk han trenger, som feks varme votter, ullsokker osv. Men han blir jo definitivt mest glad for bøker.
 
Jeg ber han lage en liste til meg, også kjøper jeg noe av det :D jeg elsker å både gi og få gaver, så å droppe det er uaktuelt :hilarious: men etter mange års forhold har vi funnet ut at konkrete ønsker og lister funker best for oss.
Han har alltid en haug med bøker som han ønsker seg. Iblant prøver jeg å finne noen bøker han ikke har nevnt selv, men det skal være veldig spesifikt og må ofte bestilles på nett, så ikke så lett å finne på selv :p

Av og til kjøper jeg noe praktisk han trenger, som feks varme votter, ullsokker osv. Men han blir jo definitivt mest glad for bøker.

Hver sin måte å gjøre det på;-)

men det er liksom dette jeg aldri helt har forstått da, hva som eeeeegentlig er vitsen med å lage ønskeloste til partneren sin og vis versa, er det så spennende da? Kan jo like greit kjøpe det selv da tenker nå jeg. Menmen, jeg er litt sær der og det vet jeg. Svigermor kjøper gave til seg selv fra mannen og pakker det inn selv å legger det under treet, han er mer overrasket hen hun på hva som er i den gaven for å si det slik:hilarious:
 
Hver sin måte å gjøre det på;-)

men det er liksom dette jeg aldri helt har forstått da, hva som eeeeegentlig er vitsen med å lage ønskeloste til partneren sin og vis versa, er det så spennende da? Kan jo like greit kjøpe det selv da tenker nå jeg. Menmen, jeg er litt sær der og det vet jeg. Svigermor kjøper gave til seg selv fra mannen og pakker det inn selv å legger det under treet, han er mer overrasket hen hun på hva som er i den gaven for å si det slik:hilarious:

Ja, det er derfor jeg skriver at det er det som funker best for oss - ikke for alle ;)

Jeg liker gaver, og selv om jeg vet at det kan være 1 av 6 forskjellige ting, så er det likevel gøy :D Vi prøver som regel å finne på et eller annet i tillegg som man ikke nødvendigvis har ønska seg, men bruker ikke masse penger på gavene. Ideelt skulle jeg jo ønske at samboer kunne lese tankene mine 24/7, også når det kommer til gaveønsker - men etter noen bomkjøp på gavefronten fra begge hold, har i funnet ut at ønskeliste er mer vellykka. :hilarious: Ville likevel ikke kjøpt tingene som står der selv, for jeg kjøper jo ikke alt jeg har lyst på hele tiden - derfor gøy å få noe jeg ønsker meg i gave.
Det blir vel som at jeg ikke kan skjønner hvorfor man ikke vil gi hverandre julegaver. Men det betyr jo ikke at forholdet er dårlig eller noe. Men jeg liker altså å få og gi pakker :D
 
Ja, det er derfor jeg skriver at det er det som funker best for oss - ikke for alle ;)

Jeg liker gaver, og selv om jeg vet at det kan være 1 av 6 forskjellige ting, så er det likevel gøy :D Vi prøver som regel å finne på et eller annet i tillegg som man ikke nødvendigvis har ønska seg, men bruker ikke masse penger på gavene. Ideelt skulle jeg jo ønske at samboer kunne lese tankene mine 24/7, også når det kommer til gaveønsker - men etter noen bomkjøp på gavefronten fra begge hold, har i funnet ut at ønskeliste er mer vellykka. :hilarious: Ville likevel ikke kjøpt tingene som står der selv, for jeg kjøper jo ikke alt jeg har lyst på hele tiden - derfor gøy å få noe jeg ønsker meg i gave.
Det blir vel som at jeg ikke kan skjønner hvorfor man ikke vil gi hverandre julegaver. Men det betyr jo ikke at forholdet er dårlig eller noe. Men jeg liker altså å få og gi pakker :D

haha, jada det er bra vi er forskjellige, jeg liker også å gi og få gaver, men var den som foreslo ingen gaver første året vi var kjærester og har egentlig aldri angret, skal sies at vi gir gaver til hverandre i andre anledninger, men synes det er så mye annet og mange kostnader i julen av det ble slik for å slippe litt stress i jula:)
 
Vet ikke helt , men å ikke gi
gaver til hverandre er ikke et alternativ hvertfall, jeg hadde blitt skuffet om han ikke kjøpte gave til meg :)

Mulig det blir noen nye løpesko eller klær , vi får se
 
Vi gir ikke gaver til hverandre. Vi overrasker heller hverandre i løpet av året, for oss er det mer kjærlighet i det enn «pliktgave» til jul.
 
Har lyst til å kjøpe en litt stilig dongeribukse, for det er ikke noe han prioriterer å kjøpe selv, men egentlig trenger (slitt ut det han har fra før). Men. Syns egentlig det er vanskelig å kjøpe bukser. Og sko er iallefall vanskelig. :p
 
I år får han playstation 5:D
 
Vi har gitt hverandre gaver til jul de andre årene. Jeg liker at han gir meg en slags liste så jeg ikke bommer helt, vil som regel ha mer enn bare 2 ting på lista så han ikke vet nøyaktig hva han får. Han er litt mer av den typen at han gjerne kunne tenkt seg å gi og få en gave som kommer fra hverandre en gave vi tror partneren kommer til å bli glad for. Legge mer tanke bak det for å glede hverandre.

Jeg synes det er uhyre vanskelig å finne gaver, så har liksom forholdt meg til lister i stedet. Tenker selvfølgelig det hadde vært fint å gjort det på den måten også.

I år ble vi enige om å kjøpe kingsize dyne og noen dynetrekk siden vi begge synes at den dobbeldyna vi har er for liten :hilarious:

Vi har bursdag i samme mnd så han skal få noe verktøy i bursdaggave, han har visst funnet ut hva han skal gi meg til bursdag og virker meget fornøyd. Tror ikke det er noe jeg har sagt at jeg ønsker meg, for jeg har ikke gitt ut noen ønsker som jeg vet om til nå, så jeg er fryktelig spent :p
 
Jeg lager en ønskeliste på hans vegne gjennom hele året. Har en huskelapp på telefonen som jeg oppdaterer når han snakker om at han skulle hatt det, hadde vært kjekt med sånn osv... Treffer stort sett med gaven da, uten at han vet hva han får!

I år tror jeg det blir ullundertøy i julegave, for det synes han er for dyrt å kjøpe selv. Sikkert noe mer også, litt etter pris på det jeg finner.
 
Aner ikke. Synes det er tull å bytte penger, men han er så opptatt av gaver:rolleyes: Finner vel på noe. Han har i tillegg bursdag i jula, så det blir dobbelt opp.
 
Prøver å skrive ned ting han har nevnt han ønsker seg i løpet av året, velger kanskje noe av det, eller så spør jeg han noen mnd. før jul om hva han ønsker seg,
Synes det er fint å gi hverandre gave selv om vi i fjor valgte å bare kjøpe oss en ting vi ville ha selv. :)
I år blir han ekstra skjemt bort, men da får vi jo også en baby måneden før jul som skal få «gi» gaver til pappaen sin (hehe:Heartred:Heartred)

Har så langt kjøpt:
- Gamingheadset
- Headset til mobil
- Ullundertøy sett + deilige varme sokker
- 2 pakker Comfyballs

Tenker også å kanskje kjøpe flanell sengesett (han digger flanell), elektrisk tannbørste (til begge på deling fra baby...? :p)
Kanskje også flaxlodd og øl, nye t-skjorter, tjukk ullgenser
 
Jeg lager en ønskeliste på hans vegne gjennom hele året. Har en huskelapp på telefonen som jeg oppdaterer når han snakker om at han skulle hatt det, hadde vært kjekt med sånn osv... Treffer stort sett med gaven da, uten at han vet hva han får!

I år tror jeg det blir ullundertøy i julegave, for det synes han er for dyrt å kjøpe selv. Sikkert noe mer også, litt etter pris på det jeg finner.
Gjør akkurat som deg. Veldig lurt:happy: og håper i hemmelighet på at han er «smart» nok til å gjøre det samme, moro når ting man sier blir husket på igjennom et år:angelic::D:D
 
Back
Topp