Støttebehandling etter innsett av donoregg?

Høstsol

Glad i forumet
Assistert-jentene
JuniJubel2021
Junispirene24❤️
Hei dere - er kjempenysgjerrig på hvilken støttebehandling dere har fått etter innsett av donoregg? Har lest litt og det virker som det er endel andre støttebehandlinger som gis i tillegg til østrogen og progesteron. Hva har dere fått?
 
Last edited:
Jeg har forsøkt innsett i naturlig syklus med progesteron støtte (skulle egentlig ta prednisolon og, men valgte det selv bort pga reaksjoner tidligere forsøk) og i styrt syklus med østrogen og progesteron.

Jeg ble gravid med naturlig syklus og progesteron:)
 
Jeg har forsøkt innsett i naturlig syklus med progesteron støtte (skulle egentlig ta prednisolon og, men valgte det selv bort pga reaksjoner tidligere forsøk) og i styrt syklus med østrogen og progesteron.

Jeg ble gravid med naturlig syklus og progesteron:)

Så bra! Naturlig syklus her også. Men både progesteron og østrogen (progynova). I tillegg sier de en sprøyte gonapeptyl på dag 6 (dagen etter innsett altså), noe jeg synes er litt rart.
 
Så bra! Naturlig syklus her også. Men både progesteron og østrogen (progynova). I tillegg sier de en sprøyte gonapeptyl på dag 6 (dagen etter innsett altså), noe jeg synes er litt rart.
Trodde ikke man fikk østrogen i naturlig syklus... Har bare fått tilbud om gonapeptyl en gang, men det var før uttak av egne egg. Hvilken klinikk går du til?
 
Så bra! Naturlig syklus her også. Men både progesteron og østrogen (progynova). I tillegg sier de en sprøyte gonapeptyl på dag 6 (dagen etter innsett altså), noe jeg synes er litt rart.
Gonapeptyl brukes ofte på samme måte som ovitrelle for eggløsning så tenker det sikkert kan brukes på samme måte etter innsett også? Vanlig med Ovitrellestøtte (hcg) etter innsett.

Jeg fikk Prednisolon og Klexane i tillegg til progynova og progesterone. Det handler ikke om donoregg, men om min IVF historie. Klinikken vurderte det hensiktsmessig for meg, ikke for andre ved samme klinikk. Med progynova fra start er det nok ikke naturlig syklus forresten, uten at det er viktig :happy:

Masse lykke til!
 
Hei dere - er kjempenysgjerrig på hvilken støttebehandling dere har fått etter innsett av donoregg? Har lest litt og det virker som det er endel andre støttebehandlinger som gis i tillegg til østrogen og progesteron. Hva har dere fått?
Jeg fikk kun utrogestan i 10 uker
 
Back
Topp