Måler bak på tidlig ultralyd - noen med erfaring?

MilaS

Gift med forumet
Aprillykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Jeg hadde i går en tidlig ultralyd i uke 6+5 siden jeg har hatt litt lett spotting. På ultralyden så de et hematom i livmoren, men dessverre målte babyen bare 5+6. Hjertet blinket, men gynekologen sa at hun trodde dette ikke kom til å gå bra.

Jeg vet nøyaktig eggløsning fordi vi tok ultralyd, men jeg hadde sen positiv test (12dpo fremfor 9dpo som jeg har fått før), så jeg klamrer meg litt til håpet om at den festet seg sent. De så også en liten tom fostersekk til (tilsvarte tidlig uke 5), noe som sikkert stemmer fordi jeg hadde 2 modne egg.

Er det noen som har opplevd noe lignende som det har gått bra med?
 
Opplevde så og si akkurat det samme! Hadde stor blødning uke 5/6. Tidlig ultralyd til gynekolog (uten hjerteslag) og hun satte meg tilbake 5 dager. Stort hematom som hadde tømt seg. Men gyn var veldig positiv og sa at noen egg bare fester seg sent. Fikk ny ultralyd ei uke etterpå, og fikk se bankende hjerte. Jeg er 21+5 i dag og ordinær ultralyd viste en frisk baby, og jeg ble satt frem 5 dager igjen (altså til menstermin):)

Fikk du time til ny ultralyd? Hvis ikke syns jeg du skal ta kontakt med legen å be om å bli henvist til ny ultralyd med ny gynekolog (måte på å gjøre folk mer engstelig enn nødvendig, enkelte folk burde skaffe seg annen jobb!). Og samtidig be om HCG-målinger for å se om den stiger! Ekkel situasjon å være i, håper det går bra med deg og spiren:Heartred
 
Back
Topp