Skravletråd

Sykt bra jobbet! Da er du på riktig vei :)

Takk :)

Men av erfaring går det lett mot 80 kilo og verre deretter, så vi får se slutten av måneden og utover høsten.
 
Jeg lurte på en ting. Hva er trikset ditt for å nå så mange skritt i en vanlig hverdag? Går du til og fra jobb? :)
Har 30 km til jobb, så gå er uaktuelt.
Lille U er i ansatt barnehage i Oslo slik at det blir mindre stress med henting dersom det skjer noe i rushtrafikken.
Kjører inn, parkerer ved barnehagen, leverer og går til jobben.
Mellom jobben og barnehagen er det ca 2.500 skritt, men henting blir deg 5.000 skritt.
På grunn av korona spiser vi som er på kontoret lunsj sammen, da pleier jeg å bare spise knekkebrødene min og gå meg en liten tur. Det hender, dersom det er fint vær at lunsjpausen tilsammen blir 45 minutter istedenfor 30, men det gjør ikke noe siden vi har 1,5 timer med trening i arbeidstiden i uken så da tar jeg bare fra den kvoten. Den samme turen tar jeg når jeg har hjemmekontor, men dag går jeg også en liten tur etter jeg har logget av.
Tar meg også et par 5-10 minutters turer i løpet av arbeidsdag siden dersom jeg sitter for lenge stille får jeg vondt i ryggen.
Uansett når middagen kommer er jeg over 10.000 skritt.

Etter middag har ungene sitt å drive med, og mannen pleier å spille eller lese bok, jeg orker ikke skjerm, og klarer ikke å lese med ungene rundt meg, ny tur på ca 5.000 skritt...

Tirsdager, torsdager og søndager trener jeg, helst løperunden på 14-15 km = ca 17.500 skritt, eller den gårunden på 11 km, den runden er 14.500 skritt dersom jeg løper, men da her jeg også lengre skritt lengde, tipper på rundt 15-16.000 skritt når jeg går.

De to dagene jeg var over 30.000 skritt var en tirsdag og torsdag.....
 
Har 30 km til jobb, så gå er uaktuelt.
Lille U er i ansatt barnehage i Oslo slik at det blir mindre stress med henting dersom det skjer noe i rushtrafikken.
Kjører inn, parkerer ved barnehagen, leverer og går til jobben.
Mellom jobben og barnehagen er det ca 2.500 skritt, men henting blir deg 5.000 skritt.
På grunn av korona spiser vi som er på kontoret lunsj sammen, da pleier jeg å bare spise knekkebrødene min og gå meg en liten tur. Det hender, dersom det er fint vær at lunsjpausen tilsammen blir 45 minutter istedenfor 30, men det gjør ikke noe siden vi har 1,5 timer med trening i arbeidstiden i uken så da tar jeg bare fra den kvoten. Den samme turen tar jeg når jeg har hjemmekontor, men dag går jeg også en liten tur etter jeg har logget av.
Tar meg også et par 5-10 minutters turer i løpet av arbeidsdag siden dersom jeg sitter for lenge stille får jeg vondt i ryggen.
Uansett når middagen kommer er jeg over 10.000 skritt.

Etter middag har ungene sitt å drive med, og mannen pleier å spille eller lese bok, jeg orker ikke skjerm, og klarer ikke å lese med ungene rundt meg, ny tur på ca 5.000 skritt...

Tirsdager, torsdager og søndager trener jeg, helst løperunden på 14-15 km = ca 17.500 skritt, eller den gårunden på 11 km, den runden er 14.500 skritt dersom jeg løper, men da her jeg også lengre skritt lengde, tipper på rundt 15-16.000 skritt når jeg går.

De to dagene jeg var over 30.000 skritt var en tirsdag og torsdag.....
Imponerende!
 
Har 30 km til jobb, så gå er uaktuelt.
Lille U er i ansatt barnehage i Oslo slik at det blir mindre stress med henting dersom det skjer noe i rushtrafikken.
Kjører inn, parkerer ved barnehagen, leverer og går til jobben.
Mellom jobben og barnehagen er det ca 2.500 skritt, men henting blir deg 5.000 skritt.
På grunn av korona spiser vi som er på kontoret lunsj sammen, da pleier jeg å bare spise knekkebrødene min og gå meg en liten tur. Det hender, dersom det er fint vær at lunsjpausen tilsammen blir 45 minutter istedenfor 30, men det gjør ikke noe siden vi har 1,5 timer med trening i arbeidstiden i uken så da tar jeg bare fra den kvoten. Den samme turen tar jeg når jeg har hjemmekontor, men dag går jeg også en liten tur etter jeg har logget av.
Tar meg også et par 5-10 minutters turer i løpet av arbeidsdag siden dersom jeg sitter for lenge stille får jeg vondt i ryggen.
Uansett når middagen kommer er jeg over 10.000 skritt.

Etter middag har ungene sitt å drive med, og mannen pleier å spille eller lese bok, jeg orker ikke skjerm, og klarer ikke å lese med ungene rundt meg, ny tur på ca 5.000 skritt...

Tirsdager, torsdager og søndager trener jeg, helst løperunden på 14-15 km = ca 17.500 skritt, eller den gårunden på 11 km, den runden er 14.500 skritt dersom jeg løper, men da her jeg også lengre skritt lengde, tipper på rundt 15-16.000 skritt når jeg går.

De to dagene jeg var over 30.000 skritt var en tirsdag og torsdag.....
Wow! Du har virkelig knekt hverdagskoden du! For det høres liksom ikke stress ut heller. Kan godt gå i lunsjen jeg og, men blir jo aldri noe av. Haha. Syntes du er utrolig flink! Liker at du får inn litt her og der og ikke bare ut å løpe foreksempel!
 
Wow! Du har virkelig knekt hverdagskoden du! For det høres liksom ikke stress ut heller. Kan godt gå i lunsjen jeg og, men blir jo aldri noe av. Haha. Syntes du er utrolig flink! Liker at du får inn litt her og der og ikke bare ut å løpe foreksempel!
Hehe...
Før måtte jeg være aktiv for å klare å gå ned så mye jeg har gjort.
Nå klarer jeg ikke å sitte stille lenger :p
 
Hei alle sammen! Håper det er plass til meg her inne også. Jobbet med å gå ned i vekt siden fødsel 1.juli, og vil gjerne være med å motivere og få motivasjon herifra. Veien min er ganske lang i antall kg, men håper jeg en dag klarer å nå målet!

velkommen hit og masse lykke til :D
 
Vekta viste 2 kilo mindre enn forrige uke! God start og viser tydelig at all småspisingen er problemet her... Skal ikke ned to kilo i uken (merker det nok var litt vann ja), men håper på kanskje 3-4 kilo ned til i august.

Jeg "unner" meg mindre porsjoner av ting jeg syns er godt, nå er favoritten lettis med jordbær og blåbær. Må kontrollere mengden kalorier da jeg pga smerter ikke får vært særlig aktiv.. Tipper jeg maks når et gjennomsnitt på kanskje 3000 skritt daglig, om ikke mindre.

flott start :D ikke lett når du har såpass store begrensninger i forhold til bevegelse.
 
flott start :D ikke lett når du har såpass store begrensninger i forhold til bevegelse.

Må ty til kaloritelling og begrensning da ja :) Av erfaring ryker jeg raskt ned til 80 (var 82,6 sist veiing) - så håper vekten samarbeider under 80 kilo også.
 
imponerende resultat!!! du har holdt vekten og formen gjennom sommeren?
Jeg har skeiet ut masse i ferien med tanke på mat, men opprettholdt treningen:)
Etter første uka nå på jobb, og full skjerpings er jeg på 61,7 kg!:D det vil si ytterligere nedgang og ferien ødela ingenting!
 
Her er problemet mitt.
Jeg er veldig flink på ukedagene, men i helgene skeier det ut, jeg må bli flinkere i helgene.
Jeg har klart å holde meg stabil på 69-71 kg de siste månedene, men er ikke helt der jeg ønsker å være.
Har lyst til å gå ned en 10 kg til.
Selvfølgelig, jeg er veldig fornøyd med at jeg har klart å gå ned så mye som jeg har, men bare litt til..
Oppvekkeren var vel egentlig et bilde som ble tatt av meg i helgen, jeg er langt i fra så slank som jeg føler meg, ser fremdeles småfeit ut. Me Not Like!!!!!.

I ferien ble også trening glemt, fikk første løpetur på nesten 4 uker på torsdag som var.
Dette straffet seg selvfølgelig, var enormt støl etterpå. Prøvde meg igjen på søndagen, men endte opp med en gåtur på rundt 11 km istedenfor denne løpeturen på en 14-15 km siden selv om jeg følte meg mye bedre i beina så fikk jeg skikkelig vondt igjen så fort jeg begynte å løpe.
Klarte å gjennomføre i går selv om jeg fremdeles hadde litt vondt, og er mer støl igjen i dag.
Håper det gir seg til i morgen slik at jeg får løpt igjen da, og ikke bare gått.
Uansett, har tenkt å komme tilbake til rutinene med å løpe en 14-15 km tirsdag, torsdag og søndag kveld.

Og hva har jeg lært, det går helt fint å løpe den runden, men dersom jeg tar treningsferie blir jeg støl og får vondt.
Jeg må også passe mer på i helgene.

Tror ikke veiingen på fredag kommer til å bli så bra siden helgen som var var virkelig ille, men jeg har startet igjen, og er fornøyd med det.
Du er fort tilbake i god gammel form!:D
Støle ben er bare et tegn på at du har jobbet godt med dem!
Heier på deg! Det vet du!❤️
 
Hei alle sammen! Håper det er plass til meg her inne også. Jobbet med å gå ned i vekt siden fødsel 1.juli, og vil gjerne være med å motivere og få motivasjon herifra. Veien min er ganske lang i antall kg, men håper jeg en dag klarer å nå målet!
Velkommen til oss:D
Og masse lykke til!
Sammen klarer vi å nå ALLE mål!:D
 
Vekta viste 2 kilo mindre enn forrige uke! God start og viser tydelig at all småspisingen er problemet her... Skal ikke ned to kilo i uken (merker det nok var litt vann ja), men håper på kanskje 3-4 kilo ned til i august.

Jeg "unner" meg mindre porsjoner av ting jeg syns er godt, nå er favoritten lettis med jordbær og blåbær. Må kontrollere mengden kalorier da jeg pga smerter ikke får vært særlig aktiv.. Tipper jeg maks når et gjennomsnitt på kanskje 3000 skritt daglig, om ikke mindre.
Hurra for god start!:D
 
Måtte veie i dag da vi reiser på hytten og der er det ingen vekt :D og tada!! Vekten er gått ned 1,4kg! Elsker første uken, vet det går tregere herfra, men shit! Nå er jeg igang :cool:
Så flink du! Flott vekttap :)

Godt jobbet!!! Ikke verst med tur hver dag!!
Takk! Funnet ut at det er turene som funker for kroppen min nå. Godt å få bevegd seg litt.
 
Back
Topp