Bruktpris på barnevogn

Jeg la ut lego på finn for en tid tilbake, en hel søppelsekk full (nærmere 50kg) til 3000kr. Fikk bud ned i 500kr, og lurer egentlig på hva folk tenker med. Selger ikke lego for 10kr kiloen altså!
Skambud er aldri greit:wacky:
 
For meg går det for det samme, jeg legger ut for en pris jeg ønsker
For meg går det ikke for det samme, pruting og å bli sur ved å få nei (slik du nevnte) syns jeg ikke er det samme som å høflig spørre om evnt mulighet for å gå litt ned i pris :) men igjen, unødvendig å prøve på det hvis tingen har ligget ute til salgs i kort tid:p
 
Jeg la ut lego på finn for en tid tilbake, en hel søppelsekk full (nærmere 50kg) til 3000kr. Fikk bud ned i 500kr, og lurer egentlig på hva folk tenker med. Selger ikke lego for 10kr kiloen altså!
Fikk du solgt den til den prisen?
 
Jeg la ut lego på finn for en tid tilbake, en hel søppelsekk full (nærmere 50kg) til 3000kr. Fikk bud ned i 500kr, og lurer egentlig på hva folk tenker med. Selger ikke lego for 10kr kiloen altså!
Frekt spør du meg
 
Jeg kjøpte en vogn til 10.000.

Kommer mest sannsynlig til å få tilbake halvparten når jeg skal selge den.

Vil ikke si det er sløsing.
Som jeg skrev er det sløsing for meg. Hva som er sløsing og ikke for deg legger ikke jeg meg oppi :)
 
Syns det er helt ok å prøve seg, men kommer man med skambud kan man ikke forvente å få svar. :)
 
Tror jo man kan tjene mer på å dele opp lego når man selger. fordi det er få som bruker 5000 kr på lego til barnet. Mens om du deler samme antall kilo i 5 og tar 1000 kr, så blir det lettere å selge de til prisen man ønsker.
 
Tilstanden til vogn avgjør hvor mye man kan ta. Synes det høres urimelig ut at en vogn skal tape seg mer enn 50 % i verdi på 2 år om den er i god stand.
 
Tror jo man kan tjene mer på å dele opp lego når man selger. fordi det er få som bruker 5000 kr på lego til barnet. Mens om du deler samme antall kilo i 5 og tar 1000 kr, så blir det lettere å selge de til prisen man ønsker.

Ja, hadde jeg villet kunnet jeg fått mye mer. Men vi er midt i en flytteprosess, og ville bare bli kvitt alt. Fikk rett under det jeg ba om, og fikk det ut av huset.
 
For meg går det ikke for det samme, pruting og å bli sur ved å få nei (slik du nevnte) syns jeg ikke er det samme som å høflig spørre om evnt mulighet for å gå litt ned i pris :) men igjen, unødvendig å prøve på det hvis tingen har ligget ute til salgs i kort tid:p

Tenker det samme, at skambud er ikke greit, men pruting er en del av det å selge ting (både nye og brukt). I store deler av verden blir det sett på som frekt hvis man ikke pruter. Det er alltid lov å spørre tenker nå jeg, pruting er jo bare et spørsmål og ikke et person angrep. Nå høres jeg sikkert krass ut, men hvis man ikke tåler at noen stiller spørsmål om pris er kanskje ikke brukt salg helt det man skal drive med.
 
Det skreiv eg når eg skulle selge senger etter ungene men fekk bud likevel. Folk driter i det.
Jeg vet, merkelig dwt der. Får jeg skambud svarer jeg som regel ikke. Jeg selger mye brukt, men er heldig å har endel faste kjøpere, da slipper jeg sånt.
 
Jeg vet, merkelig dwt der. Får jeg skambud svarer jeg som regel ikke. Jeg selger mye brukt, men er heldig å har endel faste kjøpere, da slipper jeg sånt.
Jeg tenker det er fryktelig barnslig av selger å bli sur fordi folk pruter. Skriv tydelig i annonsen at du ikke ønsker pruting og at skambud ikke blir besvart. Står det ikke i annonsen er det åpent for at potensielle kjøpere kan spørre om du kan gå ned i pris. Det er helt innafor, spesielt om ikke annet står oppført i annonsen.
 
Jeg tenker det er fryktelig barnslig av selger å bli sur fordi folk pruter. Skriv tydelig i annonsen at du ikke ønsker pruting og at skambud ikke blir besvart. Står det ikke i annonsen er det åpent for at potensielle kjøpere kan spørre om du kan gå ned i pris. Det er helt innafor, spesielt om ikke annet står oppført i annonsen.
Barnsøig? Som jeg sa, når dt står i annonsen at man ikke tar i mot bud, så synes jeg det er å kaste bort tiden til selger når man pruter, da kan man ikke forvemte svar heller. Skjønner ikke hvorfor det er banslig da, men vi er forskjellige
 
Sånn ellersså tenker jeg at de aller fleste er fotnuftige å setter opp søk innenfor den prisen de kan gi. Lite vits å søke på vogner fra 5-7000 om man kun kan gi 3000.
 
Barnsøig? Som jeg sa, når dt står i annonsen at man ikke tar i mot bud, så synes jeg det er å kaste bort tiden til selger når man pruter, da kan man ikke forvemte svar heller. Skjønner ikke hvorfor det er banslig da, men vi er forskjellige
Ja, jeg skrev at jeg syns det er barnslig av selger å bli sur. For å unngå det (så langt det er mulig) bør man skrive i annonsen at pris er satt og at skambud ikke blir besvart. Er vi ikke enig da?
 
Tilstanden til vogn avgjør hvor mye man kan ta. Synes det høres urimelig ut at en vogn skal tape seg mer enn 50 % i verdi på 2 år om den er i god stand.

Ja, alder sier jo ingenting om tilstanden. Vi har en meget pent og lite brukt Emmaljunga som er tre år gammel. Men den kunne like gjerne sett ut som den var tatt ut av butikk for seks måneder siden. Hadde jeg skulle solgt den nå, hadde jeg prøvd meg på 70% av ny pris, og heller gått ned i pris om den ikke ble solgt.
 
Back
Topp