Gode utfall :)

Stressaførstegangsmamma

Betatt av forumet
Hei!

Jeg er gravid for første gang, er 8+5.
Jeg er LIVREDD for spontanabort og missed abortion, og trenger egentlig en «oppmuntring» (sikkert mange andre som gjør det også).

Jeg leser utrolig mye om sa og ma (veldig dumt, vet, men det blir som man kjører forbi en ulykke, man vet man ikke bør se, men klarer ikke å se bort heller). og trenger noen historier og erfaringer fra dere det har gått bra med :)

Så alle happy endings blir tatt i mot med stor takk :)

Hilsen stressa førstegangs mamma
 
Innom og sniker litt, når man er nygravid og förstegangs, så leser man ALLT man kommer over, og dem som opplevd noe så trist som å miste, uansett om det er tidlig eller sent, så har man ett stort behov for å dele det. Därför är det maaaange som skriver om just disse erfarenhetene, og lätt för å finne nettop disse innleggen. Når man kommit till uke 9 som du er i nå, er det goooode chanser for att ting går bra! ALLA opplever inte en spontanabort, selv om det nesten ser sån ut innimellom! Nyt svangerskapet og masse lykke till!
 
Innom og sniker litt, når man er nygravid og förstegangs, så leser man ALLT man kommer over, og dem som opplevd noe så trist som å miste, uansett om det er tidlig eller sent, så har man ett stort behov for å dele det. Därför är det maaaange som skriver om just disse erfarenhetene, og lätt för å finne nettop disse innleggen. Når man kommit till uke 9 som du er i nå, er det goooode chanser for att ting går bra! ALLA opplever inte en spontanabort, selv om det nesten ser sån ut innimellom! Nyt svangerskapet og masse lykke till!
Jeg er også førstegangs, 9+5 idag, og opplever akkurat samme som deg stressaførstegangsmamma! Livredd:nailbiting: nallepia, TUSEN TAKK for innlegget ditt❤️
 
Det beste rådet for å fjerne stress og frykt for abort er faktisk å gå offline.
Ikke skriv om graviditet på nett, kun prat med folk som faktisk har vært gravid og fagfolk.
Kjøp en bok for å skaffe deg det du føler du trenger av informasjon.

På minussiden så mister du "fellesskapet" som du får på dette forumet f.eks.
Når jeg var gravid med første så visste jeg ikke at det var noe som MA og spontan abort tenkte jeg aldri på at kunne skje meg.
Dette svangerskapet så er jeg nokså redd for å selv ha en MA, nettopp pga at jeg er aktiv i dette forumet.
Samtidig så synes jeg at det er verdt prisen, for nå har jeg likesinnede som jeg kan prate med og kjenne meg igjen i det jeg leser fra andre.
 
Tusen takk for svar, nallepia :)
Har selvfølgelig full forståelse for at de som mister har behov for å snakke om det, og jeg er så glad for at det er full åpenhet om å snakke om SA og MA for de som har opplevd det (alltid bedre å snakke med noen enn å holde det inni seg).

Når det er sagt, så hjelper det veldig å få det «svart på hvitt» at det ikke er alle som får SA eller MA.

Igjen, takk for svar :love017
 
Kjenner jeg blir ganske svett av å se alle som skriver av at de har mista selv! Så jeg håper denne ultralyden kan komme snart sånn at jeg kan få bevis på at det går bra til inni der..
 
Jeg er også førstegangs, 9+5 idag, og opplever akkurat samme som deg stressaførstegangsmamma! Livredd:nailbiting: nallepia, TUSEN TAKK for innlegget ditt❤️

i hear ya! Jeg ante nesten ikke hva MA var før jeg ble gravid og begynte å snike rundt på nett. Omg er livredd! Er 10+4 og håper at det viser et bankende hjerte på UL om 2 uker! Takk for betryggende innlegg ja!
 
Husk på at det i de aller, aller fleste tilfeller går helt smertefritt og problemfritt for seg. Jeg har vært gravid to ganger. Denne gangen, og en gang før som ga meg verdens fineste jente. Ikke les alt på forum hvis du får negative tanker. Det er litt som å Google hvis du er syk. Plutselig har du kreft OG aids.
 
Jeg bør vel kanskje legge til at det er spontanabort i flere generasjoner (på min mors side (mor, bestemor, tante og søster har hatt SA). Og at jeg har homozygot leidenmutasjon.

Så all frykt kommer ikke av at jeg har lest på nettet, desverre.
Frykten var der flere uker i før jeg en gang ble gravid.
 
Back
Topp