Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Akkurat det samme lurer jeg på. Driver med første forsøk hos Hausken jeg også, og har testdato 10.juni. Men føler at dette ikke går veien. Har i tillegg et embryo på frys. Men går ingen av disse, ønsker jeg å komme offentlig jeg også. Begrenset hvor mye penger man kan bruke med en gang lissom.:(
Hva gjør at du føler det ikke går veien? Vi skal ha innsett i morgen så det eneste jeg vet nå er at 7 av 8 ble befruktet. Håper på et par på frys, men hvem vet hva vi får vite i morgen.
 
Hva gjør at du føler det ikke går veien? Vi skal ha innsett i morgen så det eneste jeg vet nå er at 7 av 8 ble befruktet. Håper på et par på frys, men hvem vet hva vi får vite i morgen.

Trodde jeg så antydning til streker i går på testene, flere gjorde det. Idag er den totalt blendahvit.
Altså, skal ikke være helt negativ ennå, men hadde det vært no på de testene, så burde det synes i dag mener jeg.
Oi, det var bra befruktning da:happy:
Fikk ut 12 egg jeg, 5 ble befruktet og en til innsett dag 3 og en på frys. Lykke til i morgen. Krysse fingrene:)
 
Hva er deres erfaring med oppfølging av Riksen? Opplever dere at de tenker nytt om en metode ikke fungerer? Eller bruker de opp alle forsøkene med samme fremgangsmåte og samme medisinering?

Spør fordi vi er uforklarlig barnløse, de finner ingenting galt på blodprøver, lapraskopi og sædceller. Da vi hadde uttak fikk vi ut 10 egg og 6 av dem utviklet seg til «perfekte blastoer». Så høy suksessrate der også. Ved innsett har jeg kun fått progynova og crinone. Samme rutine hver gang. Aldri sett en positiv graviditetstest. Er ruger nå, men etter negativ test 11 dpo så er magefølelsen dårlig på dette forsøket også. (Ja, vet det kan være for tidlig ennå.. men..)
Men det virker ikke som om Riksen er på leting etter grunner til hvorfor embryo ikke fester seg. Så begynner å bekymre meg for at vi skal bruke opp alle forsøk på samme hittil mislykkede oppskrift..
 
Hva er deres erfaring med oppfølging av Riksen? Opplever dere at de tenker nytt om en metode ikke fungerer? Eller bruker de opp alle forsøkene med samme fremgangsmåte og samme medisinering?

Spør fordi vi er uforklarlig barnløse, de finner ingenting galt på blodprøver, lapraskopi og sædceller. Da vi hadde uttak fikk vi ut 10 egg og 6 av dem utviklet seg til «perfekte blastoer». Så høy suksessrate der også. Ved innsett har jeg kun fått progynova og crinone. Samme rutine hver gang. Aldri sett en positiv graviditetstest. Er ruger nå, men etter negativ test 11 dpo så er magefølelsen dårlig på dette forsøket også. (Ja, vet det kan være for tidlig ennå.. men..)
Men det virker ikke som om Riksen er på leting etter grunner til hvorfor embryo ikke fester seg. Så begynner å bekymre meg for at vi skal bruke opp alle forsøk på samme hittil mislykkede oppskrift..
Dette lurer jeg også på. Vi er også uforklarlig barnløse og har hatt ett forsøk på Riksen. Vet ikke hvorfor det ikke ble noe ut av det befruktede egget de satte inn og er spent på om de følger samme oppskrift neste gang. Noen som vet om private klinikker "forsker" mer på hva som kan ha gått galt og endrer prosedyre ved neste forsøk?
 
Nå har vi "bare" gjort inseminasjon, men timingen der har vært litt forskjellig hver gang i forhold til syklusdag, hvor store folliklene er ved siste undersøkelse og når jeg tar ovitrelle. Har følelsen av at de varierer det litt for å finne optimal tidspunkt. Tenkte spørre om dette imorgen når jeg skal til ny behandling.
 
Vi er også uforklarlig barnløse, eneste forskjellen de har gjort er at de bytta fra ivf til icsi pga dårlig befruktning første runde. Ellers har vi hatt 5 innsett der med samme medisin, spurt etter blodfortynnende og naturlig syklus ved frys, men fått nei. Spurt om 2 egg inn også, da de har fryst ned 2 på 1 strå, men de har vi heller ikke fått satt inn:rolleyes: Orka ikke mer etter koronaen, så hoppa over på privat da.. Har fortsatt 4 på frys der, men..
 
Vi er også uforklarlig barnløse, eneste forskjellen de har gjort er at de bytta fra ivf til icsi pga dårlig befruktning første runde. Ellers har vi hatt 5 innsett der med samme medisin, spurt etter blodfortynnende og naturlig syklus ved frys, men fått nei. Spurt om 2 egg inn også, da de har fryst ned 2 på 1 strå, men de har vi heller ikke fått satt inn:rolleyes: Orka ikke mer etter koronaen, så hoppa over på privat da.. Har fortsatt 4 på frys der, men..

Vi vurderer også å gå privat, eller Danmark, men er ikke helt sikker ennå, koster jo litt. Har to blastoer igjen i fryseren på Riksen, så skal bruke dem før vi prøver noe annet. Fikk riktignok satt inn to blastoer på siste forsøk, fordi de var fryst på samme strå, så regner med det blir det samme neste gang om begge overlever tining.

Oppdater oss gjerne når du har fått testet det private, om de gjør andre grep for å lykkes.
 
Jeg har nok liknende erfaring med Riksen med at de går for samme prosedyre. Men så har de kanskje er poeng hvis antall egg, befruktning og overlevelse er OK? Kanskje er det bare mange innsett som må til? Opplever dem ikke helt rigide heller. Jeg fikk mye bivirkninger ved første uttak (lang protokoll), og fikk kort protokoll i andre runde etter jeg bad om det. Har nå fått mitt femte innsett, og denne gangen satt de inn to (lå på samme strå) men uten egentlig å spørre oss først. Men det er kanskje en del av risikoen og dette gamet.
 
Tre forsøk, samme greia hver gang... Men fikk mast meg til undersøkelser i mellom.
Og fikk, etter flere timer med mas, mast meg til støttemedisiner til slutt. Siste forsøket!
Og jeg sitter her, 34+4, med ei livlig jente i magen :Heartpink

Jeg masa meg til samtaler etter hvert forsøk, og ga ikke opp.
Fikk flere undersøkelser også, og plutselig, siste forsøk så satt hun.
 
Er det sommerstengt på Riksen? Kanskje dumt spørsmål, men har kun vært der på vinteren, så vet ikke noe om det :dead:
 
Jeg bare slenger meg litt på her :angelic:, vi har fått innkalling til time på Ullevål i slutten av august.(tror de har åpnet igjen nå, siden saken vår ble behandlet i forrige uke) vi sendte inn søknad for søskenforsøk, men i innkallingen står det "time til utredning (uavklart tilstand) for ufrivlligbarnløshet". (saken om hvorfor vi ikke kan få barn selv har vært oppe og avgjort før vi starta forsøket med ungen vi har nå) må vi igjennom mer utredning for søskenforsøk når vi har lager i fryseren?! Noen som har opplevd noe lignende før søskenforsøk?
 
Jeg bare slenger meg litt på her :angelic:, vi har fått innkalling til time på Ullevål i slutten av august.(tror de har åpnet igjen nå, siden saken vår ble behandlet i forrige uke) vi sendte inn søknad for søskenforsøk, men i innkallingen står det "time til utredning (uavklart tilstand) for ufrivlligbarnløshet". (saken om hvorfor vi ikke kan få barn selv har vært oppe og avgjort før vi starta forsøket med ungen vi har nå) må vi igjennom mer utredning for søskenforsøk når vi har lager i fryseren?! Noen som har opplevd noe lignende før søskenforsøk?
Kan dessverre ikke svare deg på dette, men det ser ikke ut til at noen andre er her for tiden :dead: Jeg har akkurat ringt legen nå for p få henvisning til søskenforsøk. Hvor lang tid tok det fra henvisningen deres ble sendt til du fikk svar?
 
Kan dessverre ikke svare deg på dette, men det ser ikke ut til at noen andre er her for tiden :dead: Jeg har akkurat ringt legen nå for p få henvisning til søskenforsøk. Hvor lang tid tok det fra henvisningen deres ble sendt til du fikk svar?

vi sendte inn søknaden i slutten av juni, og fikk svar i slutten av juli Så syns ikke det tok så lang tid med tanke på sommeren
 
Hvordan går man frem ved søskenforsøk ved riksen/ullevål?
 
Hvordan går man frem ved søskenforsøk ved riksen/ullevål?

Du må til fastlegen for å fylle ut ny henvisning, trenger ingen prøver av mannen så lenge det er frossen forsøk, da er det bare blodprøver og underliv undersøkelse. Så bare skriv på søknaden at det er søskenforsøk/tin så skal det holde.
 
Det var jo egentlig ganske kjapt synes jeg :D Men synes det høres litt rart ut om du må få ny utredning

Ja er fornøyd med det :D vi hadde satt i gang å skulle sende søknad i mars, men 4 dager før legetimen så kom beskjeden om at avdelingen stengte. Litt kjipt, men nå er vi igang :)
 
Du må til fastlegen for å fylle ut ny henvisning, trenger ingen prøver av mannen så lenge det er frossen forsøk, da er det bare blodprøver og underliv undersøkelse. Så bare skriv på søknaden at det er søskenforsøk/tin så skal det holde.

Det er nytt ferskforsøk så må vel ha med alt vi hadde med sist runde -.- men takk :)
 
Back
Topp