Ingen symptomer!?

Dovendyret

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Julilykke 2023
Hei! Gravid for første gang her, og er veldig bekymret for at jeg ikke har noen symptomer i det hele tatt... Eneste er at samboer mener brystene har vokst en del, og de føles kanskje litt tyngre men ikke ømme eller noe sånt... Fikk en kollega på sykehuset til å gjøre en vaginal ultralyd i forrige uke. Hun sa alt så fint ut og at hjertet slo, estimerte 6+3 (så nå skal jeg være 7+3, da). Hun sa symptomene nok ville melde seg denne uken, men som sagt har jeg ikke merket noe. Ikke hatt blødninger. Noen flere som har hatt svangerskap uten symptomer, som meg? Håper noen kan berolige meg litt på dette... :anyone Man leser jo så mye på nett om at det kan tyde på for lite hormoner, økt risiko for spontanabort etc.
 
Med barn nr 1 hadde eg ingen symptom. Kunne ikkje tru eg var gravid, før livmora kom over skambeitet og babyen begynte å sparkexsmile9
 
Har lite symptomer selv. Litt hodepine, brystene er nok ømme, men ingen kvalme. Og jeg er gravid med tvillinger. Ei kollega hadde heller ingen symptomer og har to nydelige barn. Hun sa det eneste var at magen vokste.
 
Lite symptomer her også. Kjente kun litt «rivninger» rett etter jeg testa positivt denne gangen, og hadde ømme bryster..
Venter mitt 3. barn.

Synes å huske det var sånn med de to første også. :) Men skjønner godt bekymringen din. Jeg snakka med legen min i går om mine bekymringer rundt lite symptomer, og han bekrefta at jeg var gravid utifra blodprøver de hadde tatt. Men kjenner jeg gleder meg til TUL, og få enda en bekreftelse på det <3

.
 
Trodde ikke jeg var gravid med førstemann (hørte jo om alle disse slitsomme symptomene som kom når man ble gravid), men har ei helt fin og frisk 3,5-åring :happy: Denne gangen har jeg ørlite flere symptomer, men ikke mer enn at jeg blir fortere andpusten og må tisse ofte. Jordmor sa at jeg var veldig heldig og bare må nyte det. Når babyen blir stor nok til å sparke fra seg, er det plutselig ingen tvil lenger :p
 
Har ingen symptomer selv. Utenom at jeg står opp for å tisse 2 ganger om natten. uke 10+5 nå. Alt så fint ut på UL i uke 8+3. Ny UL 12+3.

Er like normalt med ingen symptomer som masse symptomer. Men skulle ønske jeg hadde mange symptomer så jeg følte meg mer gravid
 
Hei! Gravid for første gang her, og er veldig bekymret for at jeg ikke har noen symptomer i det hele tatt... Eneste er at samboer mener brystene har vokst en del, og de føles kanskje litt tyngre men ikke ømme eller noe sånt... Fikk en kollega på sykehuset til å gjøre en vaginal ultralyd i forrige uke. Hun sa alt så fint ut og at hjertet slo, estimerte 6+3 (så nå skal jeg være 7+3, da). Hun sa symptomene nok ville melde seg denne uken, men som sagt har jeg ikke merket noe. Ikke hatt blødninger. Noen flere som har hatt svangerskap uten symptomer, som meg? Håper noen kan berolige meg litt på dette... :anyone Man leser jo så mye på nett om at det kan tyde på for lite hormoner, økt risiko for spontanabort etc.

Hehe, tror dette er en veldig vanlig bekymring for 1. gangs gravide!
Er det selv og var akkurat like bekymret for om det hadde noe med hormonene å gjøre og fare for sa osv.
Nå skjønner jeg at jeg egentlig har en del symptomer, bare ikke de jeg trodde var viktigst: kvalme, trøtthet og murringer/stikk/rivinger.
Har fortsatt nesten ingenting av dem i uke 9.
Men har lagt på meg pga utrolig sultfølelse, andpusten med engang jeg beveger meg oppover bakke/trapp, skikkelig kakete/pløsete vev rundt magen/lårene/rumpa..
Og store pupper, litt ømme, men ikke så mye som jeg forventet de skulle være..

Jeg var på en tidlig samtale hos jordmor, fordi jeg er utenfor Norge i mange uker, og sa at jeg var nervøs for lite symptomer. Hun var ikke det i det hele tatt og sa at mange ikke får symptomer før senere, for eksempel skjer det også noe hormonelt i uke 8 (husker ikke helt hva), som gjør at mange først blir kvalme da.
Jeg synes også jeg har blitt mer trøtt nå, så det er nok noe i det!
 
Har hatt lite symptomer i svangerskapet til nå, samme som i de to forrige som har gitt meg to barn. Det er bare å nyte da det blir tyngre etter hvert siden kroppen blir tyngre. Har nok også hatt små symptomer som jeg kanskje ikke har tenkt over tidligere, f.eks mere sulten og litt trøttere. De er hakket mer uttalt i dette svangerskapet, men det tenker jeg ikke er så rart siden jeg har to små som krever sitt og styrer mye på natta. Ikke like lett å ta seg inn som da jeg var førstegangs eller hadde en kjenner jeg. Masse lykke til, jeg håper du klarer å la bekymringen slippe slik at du kan nyte sommeren :Heartpink
 
De sier vel at sånn statistisk så når disse typiske tidlige symptomene en topp rundt uke 9. Verste tida for kvalme, tretthet, oppblåsthet osv. Så du kan jo følge med om du kjenner noe mer de neste ukene. Hvis ikke bør du jo være glad for at du føler deg som før :) og du sier alt så bra ut ved ul.
 
Jeg mistet plutselig alle symptomer for litt over en uke siden. Er 9+3 nå, og det eneste jeg kjenner på er litt ømme bryster, litt oppblåst innimellom (noe jeg egentlig lurer på om bare er coronakilo), og noen dager trenger jeg en times dupp midt på dagen. Jeg tok meg råd til en UL privat, og der så alt bra ut i forrige uke. Jeg er også førstegangsgravid og tror at tankene mine spiller meg noen puss. Jeg må jo bare være sjeleglad for at jeg har det fint i graviditeten :p
 
Hadde ingen symptomer i første svangerskap :)
 
Jeg hadde heller ingen symptomer med førstemann, og var veldig bekymret for det! Freaket ut første gang jeg kjente liv/bevegelse, for det var så rar følelse etter å ikke ha merket noe til svangerskapet før da :wtf:
 
Eneste jeg merker til tider er ømme pupper ( mest ømme nippler)

Og kvalmen og oppkast når det står på som værst..

Ellers føler jeg meg ikke gravid ( utenom at vekta har gått opp, generelt mer oppblåst og ja mer matlyst)
 
Hei! Gravid for første gang her, og er veldig bekymret for at jeg ikke har noen symptomer i det hele tatt... Eneste er at samboer mener brystene har vokst en del, og de føles kanskje litt tyngre men ikke ømme eller noe sånt... Fikk en kollega på sykehuset til å gjøre en vaginal ultralyd i forrige uke. Hun sa alt så fint ut og at hjertet slo, estimerte 6+3 (så nå skal jeg være 7+3, da). Hun sa symptomene nok ville melde seg denne uken, men som sagt har jeg ikke merket noe. Ikke hatt blødninger. Noen flere som har hatt svangerskap uten symptomer, som meg? Håper noen kan berolige meg litt på dette... :anyone Man leser jo så mye på nett om at det kan tyde på for lite hormoner, økt risiko for spontanabort etc.

Jeg har det!
Og har vært veldig nervøs og bekymret, deg blir min tredje og jeg har hatt masse symptomer og svangerskapsplager sånn omtrent før positiv test med de andre to, men nå er det nesten ingenting.
Er uke 9+1 nå og begynner å merke litt mer til det, men bare bittelitt uggen tidlig på morgenen før frokost av og til.

Og ellers merker at jeg får mer kviser enn før, tisser oftere, økt utflod, litt høyere puls, brystvortene og partiet rundt er mørkere enn før, og brystvortene er større og stive hele tiden, men ikke ømme, og har tydeligere blodårer på kroppen og bittelitt trøttere på kvelden enn før.

Så er ingenting i forhold til de andre svangerskapene, men er jo litt symptomer likevel :)
Men de kom mest etter uke 8 da :)
 
Back
Topp