Vi over 38

Nå fikk du meg til å le her Saltvann, ser hele situasjonen for meg og kan forstå at det ble litt klabb utav det :knegg::laughing021Gull verdt sånne greie og forståelsesfulle camping-eiere da!:happy: Og en god historie å mimre tilbake på!:Heartred

Det høres jo ut som et positivt førsteinntrykk fra Maigaard, så spennende å høre hans konklusjon om hva dere bør gjøre, og om det er stor forskjell fra praksisen i Norge!

Ikke tenk på noe av det du skrev kjære deg, jeg synes det var så fantastisk fint skrevet og det traff meg rett i hjertet! Jeg tenker akkurat som deg: er bare overlykkelig for at det ikke er spredning, for det har jeg absolutt ikke tid til akkurat nå:joyful:

Skal ha møte med kirurger og team imorgen tidlig for å gå igjennom behandlingen fremover, så her går det unna! Nyt feriedagene og masse lykke til med svar fra Maigaard!:flower


Jeg syns du også er rimelig festlig, "rett og slett ikke tid til spredning akkurat nå" :laughing001 Det er godt man har humoren i behold, da kommer man så mye bedre ut av ting :) Det tenker jeg iallfall! Håper dagen gikk bra og at planen fremover er satt!
 
D
Hei jenter! :Heartred
Det gikk overraskende fint idag, skal inn å operere om halvannen uke, og forhåpentligvis er jeg ferdig etter det, men får vite mer på etterkontrollen i august. Dette er visst en såkalt hormonrelatert kreft som de mistenker kan ha blitt trigget av hormonstimuleringen jeg har vært gjennom i vår...veldig sjeldent det skjer da!! Og heldigvis lettere å gjøre noe med, da de kan gi meg hormondempende tabletter i tillegg (istedenfor annen behandling forhåpentligvis).
Så alt i alt gode nyheter! :happy:
Nå tar vi oss en ukes ferie på Sørlandet i et rødmalt hus ved sjøen, der skal jeg pille reker og drikke hvitvin på kaikanten er planen:joyful:. Men stikker nok innom her innimellom og ser hvordan det går med dere!
Masse lykke til med ny behandlingsplan og oppstart som dere snart skal igang med!:Heartred
Fine sommerdager ønskes dere og bare gode tanker fra Vårsol :flower:love7

Det er jo flott! "Ferdig med DET, lizzom" :) Neida, fra spøk til alvor. Men godt det hele virker som en quickfix. Nå må du NYTE Sørlandet, drikke vin og kose deg :) Som Smuta skrev en dag, veldig glad du opprettet denne gruppen :) Ha en strålende uke :) Jeg skal til ny campinghytte ved Sognefjorden imorgen, før vi vender "hjem" på hytta på fjellet på søndag! Imorgen blir det dusj! Nå skal jeg legge meg og se serie på ipad'en med mannen. Fra Sørlandet forøvrig. Natta :)
 
Hei jenter! :Heartred
Det gikk overraskende fint idag, skal inn å operere om halvannen uke, og forhåpentligvis er jeg ferdig etter det, men får vite mer på etterkontrollen i august. Dette er visst en såkalt hormonrelatert kreft som de mistenker kan ha blitt trigget av hormonstimuleringen jeg har vært gjennom i vår...veldig sjeldent det skjer da!! Og heldigvis lettere å gjøre noe med, da de kan gi meg hormondempende tabletter i tillegg (istedenfor annen behandling forhåpentligvis).
Så alt i alt gode nyheter! :happy:
Nå tar vi oss en ukes ferie på Sørlandet i et rødmalt hus ved sjøen, der skal jeg pille reker og drikke hvitvin på kaikanten er planen:joyful:. Men stikker nok innom her innimellom og ser hvordan det går med dere!
Masse lykke til med ny behandlingsplan og oppstart som dere snart skal igang med!:Heartred
Fine sommerdager ønskes dere og bare gode tanker fra Vårsol :flower:love7


Men litt skummelt at den ble trigget av hormonstimuleringen..... Men merker det vel. Nyt og kos deg :)
 
.

D


Det er jo flott! "Ferdig med DET, lizzom" :) Neida, fra spøk til alvor. Men godt det hele virker som en quickfix. Nå må du NYTE Sørlandet, drikke vin og kose deg :) Som Smuta skrev en dag, veldig glad du opprettet denne gruppen :) Ha en strålende uke :) Jeg skal til ny campinghytte ved Sognefjorden imorgen, før vi vender "hjem" på hytta på fjellet på søndag! Imorgen blir det dusj! Nå skal jeg legge meg og se serie på ipad'en med mannen. Fra Sørlandet forøvrig. Natta :)
 
Last edited:
Ja, men ikke bekymre deg, det er veldig sjeldent, og blir uansett bare spekulasjoner uten faglige bevis, kan være en kombinasjon av så mye.. nattevaktsjobbing, ytre påvirkning, gener, østrogennivå, osv, og en haug med andre ting. Ikke godt å si. Men jo, lurt å sjekke brystene jevnlig uansett hormonbehandling eller ikke:Heartred
Jepp, nei. Ikke så bekymret for det akkurat:)
 
Da har jeg fått svar fra Maigaard. Han foreslår p-pillestart fra syklusdag 3. Nesespray start fra syklusdag 21 og p-pillestopp på 24 syklusdag. Deretter Gonal 300 ie og assisted hatching! SÅ motivert! Jeg har lest at man vanligvis går på nesespray i omtrent 2 uker før stimulering. Jeg har spurt om jeg kan fortsette med dhea :)
 
Ja, liker ting når det går litt sånn schmokk-schmokk-ferdig, ikke bortskjemt med det den siste tiden i denne IVF verdenen :joyful: Litt ironisk også at brystkreft heter cancer mamma, var kun mamma jeg ba om lizzom...:facepalm: Men ja, livet blir mye lettere med litt humor og ståpåvilje, dette skal gå bra for oss alle!:Heartred
Nyt dagene dere også, er så vakkert ved Sognefjorden. Nyt kvalitetstid med din kjære-og fasilitetene:joyful:


Ja, det var jo veldig ironisk :) Takk for det, ja, det blir sikkert bra ved Sognefjorden :) God ferie til deg :)
 
Så utrolig spennende, jeg har masse troen på assistert hatching altså, du skal bare se jeg kommer etter til Danmark etterhvert:joyful: Du må love å holde oss oppdaterte, dette høres veldig lovende ut!

Da har jeg fått svar fra Maigaard. Han foreslår p-pillestart fra syklusdag 3. Nesespray start fra syklusdag 21 og p-pillestopp på 24 syklusdag. Deretter Gonal 300 ie og assisted hatching! SÅ motivert! Jeg har lest at man vanligvis går på nesespray i omtrent 2 uker før stimulering. Jeg har spurt om jeg kan fortsette med dhea :)
 
Så utrolig spennende, jeg har masse troen på assistert hatching altså, du skal bare se jeg kommer etter til Danmark etterhvert:joyful: Du må love å holde oss oppdaterte, dette høres veldig lovende ut!
Einig med Vårsol, veldig spennande! Kanskje me alle endar opp i Danmark om det ikkje klaffar heime. Kva er begrunnelsen for å gå på p-piller først? Har lest om fleire som har gjort det, men det er jo ganske paradoksalt oppi alt... Og kva er det eigentleg dei gjer under assistert hatching?
 
Og forresten, Vårsol, eg er jo offisielt i gang med nytt forsøk no. Veit ikkje kor du vil plassera meg på lista, men er iallfall i gang med nedregulering! :p
 
Einig med Vårsol, veldig spennande! Kanskje me alle endar opp i Danmark om det ikkje klaffar heime. Kva er begrunnelsen for å gå på p-piller først? Har lest om fleire som har gjort det, men det er jo ganske paradoksalt oppi alt... Og kva er det eigentleg dei gjer under assistert hatching?


Har virkelig ikke peiling, men det regner jeg med at han har :laughing001 Så bare gjør det jeg blir bedt om. https://www.copenhagenfertilitycent...de-resultater-med-laser-assisted-hatching.htm
 
Så utrolig spennende, jeg har masse troen på assistert hatching altså, du skal bare se jeg kommer etter til Danmark etterhvert:joyful: Du må love å holde oss oppdaterte, dette høres veldig lovende ut!


Jeg også!! Det var du som gjorde meg oppmerksom på det, hadde aldri hørt om det før. Yes, of course! :)
 
Hurra, da er du i gang!:Heartred Har oppdatert listen. Masse masse lykke til, dette går så fint! Du kommer fort inn i en rutine med disse sprayene, tilslutt sniffet jeg på ren refleks når alarmen ringte, og glemte at jeg innimellom var ute i offentligheten:joyful: Måtte juli går FORT (men sakte på samme tid, jeg vil gjerne få feriemodusfølelsen også):knegg: Jeg heier på deg Smuta:wav

Og forresten, Vårsol, eg er jo offisielt i gang med nytt forsøk no. Veit ikkje kor du vil plassera meg på lista, men er iallfall i gang med nedregulering! :p
 
Dere med lang protokoll og nesespray; hvor lang tid tok det fra mens til innsett? Jeg fikk mens 3 juli etter negativ graviditetstest. Jeg har fptt beskjed om at jeg kan forvente uttakk og innsett i uke 34-35 (17-30 august) Jeg skjlnner bare ikke hvordan det går tidsmessig... Jeg får vel en plan iløpet av dagen, vil bare planlegge litt nå :dance018Først må jeg jo vente på neste mens og på syklusdag 24 skal jeg begynne på nesespray. Jeg skal vel gå på de en stund før 10-15 dager med sprøyter... Så i mitt hode blir det i september/oktober..
 
Du skal ikke starte allerede fra denne syklusen da, slik at oppstart blir i slutten av juli for deg? Du har gjerne fått planen nå og vet mer? Spennende!

Dere med lang protokoll og nesespray; hvor lang tid tok det fra mens til innsett? Jeg fikk mens 3 juli etter negativ graviditetstest. Jeg har fptt beskjed om at jeg kan forvente uttakk og innsett i uke 34-35 (17-30 august) Jeg skjlnner bare ikke hvordan det går tidsmessig... Jeg får vel en plan iløpet av dagen, vil bare planlegge litt nå :dance018Først må jeg jo vente på neste mens og på syklusdag 24 skal jeg begynne på nesespray. Jeg skal vel gå på de en stund før 10-15 dager med sprøyter... Så i mitt hode blir det i september/oktober..
 
Hei jenter! Jeg titter innom igjen her - jeg trodde jeg fulgte tråden men har ikke fått noen varsler så har falt helt ut :) Her er det masse jeg må lese gjennom i morgen ser jeg! Gravid 8 + 2 nå, ganske dårlig i det siste og har snudd døgnet pga at jeg har sovet på dagen. Så her sitter jeg, kl 02.30 på forum :dance018
Til dere som vurderer Maigaard - jeg har gjennomført 2 forsøk der med Dr Kirk. Gravid begge ganger med assisted hatching. Spør meg gjerne, kanskje jeg kan svare på noe av det dere lurer på!:smiley-angelic003
 
Du skal ikke starte allerede fra denne syklusen da, slik at oppstart blir i slutten av juli for deg? Du har gjerne fått planen nå og vet mer? Spennende!

Hei :) Nei, jeg må signere og returnere dokumenter før jeg får plan og resepter. Vi mailet litt igår, og det stemmer at jeg starter på neste syklus, i og med at jeg er litt langt uti syklusen nå. Kunne ikke startet før, for jeg trodde jo jeg ville være gravid ved test forrige fredag. Så det får bare ta litt tid. Han ville ikke uttale seg om Dhea, i og med det ikke er lov i Danmark. Det er opp til oss om jeg vil fortsette med det, og det kommer jeg nok til å gjøre. Jeg trenger nok en boks til og lurer litt på om Hausken vil skrive ut en resept til meg... Ellers
 
Last edited:
Hei jenter! Jeg titter innom igjen her - jeg trodde jeg fulgte tråden men har ikke fått noen varsler så har falt helt ut :) Her er det masse jeg må lese gjennom i morgen ser jeg! Gravid 8 + 2 nå, ganske dårlig i det siste og har snudd døgnet pga at jeg har sovet på dagen. Så her sitter jeg, kl 02.30 på forum :dance018
Til dere som vurderer Maigaard - jeg har gjennomført 2 forsøk der med Dr Kirk. Gravid begge ganger med assisted hatching. Spør meg gjerne, kanskje jeg kan svare på noe av det dere lurer på!:smiley-angelic003

Hei :) Kjipt at du ikke er i form, men du er iallfall preggis!! :) :) Helt topp!! Jeg er i dialog med Maigaard og det blir dit neste (og siste forhåpentligvis) gang! Jeg har så trua på Assisted Hatching! Egget mitt blir alltid befruktet og det blir alltid innsett, så håper AH er løsningen for oss :) Jeg har hatt to mislykkede ivf, i mars og i juni. Hvor bodde dere? Hvor lenge gikk du på spray? Jeg skal ha gonal 300 ie, vil det si 300 hver dag?Det var noe han bare skrev i en mail, har ikke fått endelig plan enda. Ved mitt første ivf i 2018 gikk jeg på Gonal. Jeg responderte ikke på behandlingen, og begynte på dhea og stimulerte med Menopur gangen etter. Da ble jeg gravid. Jeg regner med at Kirk er nøye og har lest journalen godt? Det er unødvendig av meg å påpeke at jeg ikke responderte på gonal første gang...? Så spent og gleder meg!! :) Hadde du lang protokoll? Ble du sykemeldt? Jeg ble sykemeldt i 2018 fra Hausken, men da var jeg åpen mot sjefen. De siste to rundene iår har jeg vært i permisjon. Jeg vil ikke at jobben skal vite om dette, så håper at fastlegen vil sykemelde meg. Det er lett å skjønne opplegget om det kommer sykemelding fra Maigaard fertilitetsklinikk...
 
Last edited:
Back
Topp