EL og graviditet etter SA

Thapira

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2021
Hei fine damer :Heartred
Er en ny opplevelse for meg, da vi opplevde SA inatt. Vi var heldige som fikk til i første pp. Nå ser jeg fram til å prøve igjen. Hvor lang tid brukte dere på å få EL igjen, og/eller positiv graviditetstest? Blødde dere lenge etterpå? Beklager detaljer, har ikke hatt mye blod etter det var «over». Håper kroppen har ordnet opp selv å jeg slipper å være plaget. Hcg måling dagen før SA kom tilbake på kun 27, kan tydes positivt ift å få ny el raskest mulig?

Beklager rotete innlegg, ble mange tanker i hodet.. :dontknow
 
Trist du mistet. :Heartred
Jeg mistet juli 19, ble gravid igjen november 19.
Sluttet vel å blø helt ca 14 dager etter SA. Gikk rett inn i vanlig syklus i august.
Gynekologen sa at vi kunne prøve igjen så fort jeg ikke blødde noe (dvs ikke småblødning heller).

Lykke til! :signs003
 
Hei jeg hadde SA 25 mai, blødde en uke, fikk aldri mensen igjen da jeg er blitt gravid rett etterpå igjen. El kom til vanlig tid her. Ikke mist håpet, det kan gå fortere enn du aner ❤️
 
Hos meg kom el ca ei uke seinere, og jeg ble gravid med en gang. Siden du har lavt hCG kan det hende kroppen kommer igang igjen fort. Lykke til!
 
Vi mistet 15. desember og kom inn i normal syklus og fikk mensen 11. januar. Fikk positiv test i begynnelsen av februar og er nå 6 mnd på vei. Var på ultralyd rett etter vi mistet, og jordmora sa at kroppen hadde ordnet alt selv, vi mistet i uke 8. Hun sa også at nå var kroppen ekstra klar for å bli gravid igjen, så heldigvis for oss gikk det raskt. Ønsker deg masse lykke til, håper dere blir gravide igjen raskt
 
Godt å høre at så mange har vært i rute igjen så raskt etter SA. Selv har jeg mistet 3 ganger og kroppen her har vært i ubalanse etter hver gang. Det har tatt meg mange måneder og har også én gang måtte få hjelp til å få kroppen i gang med medisiner. Håper uansett at den kommer seg raskt tilbake hos deg❤️
 
Hei!
Opplevde spontanabort 10.juli, i uke 6+4. Første gang jeg har opplevd det og var redd det skulle gå lang tid før jeg fikk el igjen. Bestemte oss for å ta el-tester for å få kontroll på syklusen etter sa, og forhåpentligvis at spira sitter fort igjen. I dag, 17 dager etter første dagen jeg begynte å blø, fikk vi positiv el-test :Heartred
 

Vedlegg

  • 2C05BA01-863D-4A34-8504-7A08250E4262.jpeg
    2C05BA01-863D-4A34-8504-7A08250E4262.jpeg
    38,5 KB · Visninger: 13
Back
Topp