Forsvarlig at barnevakt er i et annet hus?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Vi har 2 gutter på 9 mnd og 2 år . I det siste har de begynt å sove ganske bra og sammenhengende når de sover :eek: hvem hadde trodd det var mulig liksom:knegg: ?

Til helgen er vi invitert på en årlig grillfest vi ikke har kunnet dratt på sammen på på 3 år . Nå som barna faktisk kan sove tenker vi at det haddd vært koselig å få dratt dit en tur etter barna har lagt seg. Men vi kjenner ingen ungdommer som sitter barnevakt , og som barna kjenner. Skulle de våkne tenker vi også det blir skummelt for så små barn at det er en fremmed som skal trøste de .

Men vi bor i rekkehus med masse andre barnefamilier. Barna våre kjenner både de voksne og de andre barna. Vi tenkte å høre med noen av de voksne om de kunne sitte barnevakt.

Vi har calling med to videodeler og god rekkevidde . Er det forsvarlig/mulig at en av naboene kan passe dem fra sitt hus med calling (såklsrt l rekkevidden går dit) . Skulle e våkne er de likevel bare 1 min unna.
Eller er det uansett uforsvarlig? At de bør være i samme hus ?
Har såklart ikke noe imot at noen sitter inne hos oss :) men tenker det er større sjangs å få "ja" om de kan sitte å gjøre det fra huset sitt. Kan også hende jeg overtenker o_O sitter litt langt inne å spørre. Men vi har ikke familie som stiller opp (stor familie er ikke ensbetydig med mye avlastning eller hjelp)

Grillfesten er 4 km unna, og vi tenker pass fra kl 20 til 00. Vi tar bilen bort og jeg skal ikke drikke. Jeg kan derfor kjøre hjem på 5 minutter skulle noe skje .
 
Jeg ville ikke latt de sitte i en annen bygning. Om noe skulle skje, Gud forby, så tar det lang tid å ta på seg det man eventuelt må for å komme seg bort til det andre huset.
For meg er det ett must at de er i samme hus.
Mulig andre tenker annerledes da :)
Helt enig med deg:)
 
Ja dere har vel rett. Man tar jo ingen sjanser med det mest dyrebare man har :Heartbigred
Da får vi se om noen av naboene kunne tenkt seg å sitte barnevakt her hos oss
 
For meg hadde ikke det vært greit, jeg ville heller ikke vært barnevakt fra et annet hus
 
Hadde aldri reist fra uten å ha barnevakt jeg stoler på og som barna kjenner i huset.
 
Jeg tenker også at de bør være i samme hus. Håper det ordner seg ❤️ Ellers hadde jeg valgt en ungdom barna ikke kjenner, latt dem leke noen timer på dagen, så barna vet hvem de er. Også bedt barnevakten ringe med en gang hvis barnet våkner så hadde jeg kjørt hjem :)
 
Nei, overhodet ikke greit. Hva om det starter brann og barnevakten er i et annet hus? Hva om noen bryter seg inn? nei ass, de må være i samme huset.
 
En nabo fortalte at de hadde gått i naboleiligheten (samme etasje i blokken) med babycallen og vært der par timer. De fant en utmattet fireåring som hadde grått og leita etter dem. Siden barnet ikke hadde vært med babycallen hadde de ikke hørt noe.

Etter det tok det år før fireåringen sov godt og uten mareritt.
 
En nabo fortalte at de hadde gått i naboleiligheten (samme etasje i blokken) med babycallen og vært der par timer. De fant en utmattet fireåring som hadde grått og leita etter dem. Siden barnet ikke hadde vært med babycallen hadde de ikke hørt noe.

Etter det tok det år før fireåringen sov godt og uten mareritt.

Ååå stakkar :( Det setter dype spor ja!
 
Vi naboer besøker hverandre på kveldene med dørene på åpne og babycall det går veldig bra, men barna er litt eldre. Jeg hadde ikke klart det om det var naboer som skulle passe og jeg reist bort tror jeg :)
 
Jeg syns ikke det er forsvarlig. Kunne ikke falt meg inn og i det hele tatt vurdere det med så små barn.
 
Back
Topp