Hvor lenge vondt hadde dere i stingene etter fødsel?

pusemjau

Gift med forumet
Himmelbarn
Junilykke 2020 ♡
Marshmallows 2022
Skuddårsspirene 2024
Fødte for 13 dager siden og har enda vondt i stingene etter fødselen og syntes det nesten har blitt verre. Er det pga det gror?
Rifter på grad 2 her.
Føler for å ta smertestillende hele tida også, så prøver å kun ta det en gang om dagen.
Hvor lenge vondt hadde dere etter fødselen?
 
Jeg hadde vondt i tre-fire uker etter fødsel. Ble klippet under fødsel så vet ikke om tilhelning går raskere eller tregere da. Stingene satt og i mye lenger enn det som ble sagt på sykehuset. Ta kontakt med jordmor og spør om det plager deg veldig og begrenser deg i hverdagen.
 
Fødte for 13 dager siden og har enda vondt i stingene etter fødselen og syntes det nesten har blitt verre. Er det pga det gror?
Rifter på grad 2 her.
Føler for å ta smertestillende hele tida også, så prøver å kun ta det en gang om dagen.
Hvor lenge vondt hadde dere etter fødselen?

Jeg hadde også rift grad 2 etter fødsel. Jeg syntes også at det var mer vondt etter en drøy uke etter fødsel enn det var først. Svei og klødde, rett og slett pga at det holdt på å gro. Mener å huske at det ga seg rundt 3-4 uker etter fødsel.
Paracet og Voltaren han du trygt ta 2-3 ganger per dag fram til det gir seg.
Håper det går fort over og gratulerer med et lite nurk ❤️
 
Jeg hadde vondt i tre-fire uker etter fødsel. Ble klippet under fødsel så vet ikke om tilhelning går raskere eller tregere da. Stingene satt og i mye lenger enn det som ble sagt på sykehuset. Ta kontakt med jordmor og spør om det plager deg veldig og begrenser deg i hverdagen.
Tusen takk for svar, godt å høre andres erfaringer:) Jeg ble også klippet. Da ser jeg bare an hvordan det går de neste dagene og tar kontakt hvis det skulle være like ubehagelig og vondt.
 
Jeg hadde også rift grad 2 etter fødsel. Jeg syntes også at det var mer vondt etter en drøy uke etter fødsel enn det var først. Svei og klødde, rett og slett pga at det holdt på å gro. Mener å huske at det ga seg rundt 3-4 uker etter fødsel.
Paracet og Voltaren han du trygt ta 2-3 ganger per dag fram til det gir seg.
Håper det går fort over og gratulerer med et lite nurk ❤️
Tusen takk for svar og at du forteller ut ifra din erfaring:) Da tar jeg heller litt smertestillende ved behov enn at det hindrer meg i dagliglivet.
Tusen takk for det❤️
 
Rift grad 2 med første. Hadde veldig vondt i 5-6 uker, og ubehag i 8-10 uker :( Var igangsatt og endte i vakum..... :eek:
Rift grad 1 siste gang. Lite vondt, og kom meg raskt. Gikk langt 17.mai tog en mnd etter ;) Var også igangsatt da, men fødte uten hjelp med instrumenter. Styrtfødsel
 
Jeg hadde og mer smerter etter en ukes tid etter rift/klipp 2. Var inne for en sjekk og jm som såg sa at jeg var ganske så blå og at stingene såg fine ut. Hun mente at det var blåmerkene fra en røff fødsel som gjorde vondt.

Videre foreslo hun å sitte litt i lunket vann med underlivssåpe fra apoteket kan lindre. Langt ord, begynner på L. Inneholder melkesyrebakterier tror jeg. Skal google litt...

Ja og ha litt vann på bind og legg i frysen før bruk er supert!
 
Jeg hadde og mer smerter etter en ukes tid etter rift/klipp 2. Var inne for en sjekk og jm som såg sa at jeg var ganske så blå og at stingene såg fine ut. Hun mente at det var blåmerkene fra en røff fødsel som gjorde vondt.

Videre foreslo hun å sitte litt i lunket vann med underlivssåpe fra apoteket kan lindre. Langt ord, begynner på L. Inneholder melkesyrebakterier tror jeg. Skal google litt...

Ja og ha litt vann på bind og legg i frysen før bruk er supert!
Tusen takk for tips:)
 
Var vondere etter en ukes tid for da hadde det begynt å gro, men etter etter 3 ukers var det bedre. Men det føltes "stramt" lenge etter det. Jeg tok noen bind og dynket i vann og så i fryseren. De lindret veldig! (Tok et tynt klede rundt før jeg brukte dem da. Fryst vann direkte på hud kan gi frostskader)

Hadde også 2. Grad
 
Fødte for 13 dager siden og har enda vondt i stingene etter fødselen og syntes det nesten har blitt verre. Er det pga det gror?
Rifter på grad 2 her.
Føler for å ta smertestillende hele tida også, så prøver å kun ta det en gang om dagen.
Hvor lenge vondt hadde dere etter fødselen?

Jeg hadde bare noen pyntesting, men hadde likevel vondt ganske lenge. Fikk xyloacain gel på resept og det hjalp veldig hvertfall i forbindelse med dobesøk :p
 
Hadde grad 3, hadde så vondt at jeg måtte tisse i dusjen og gråt hver gang :hungover: Kom inn på sjekk etter ei uke pga rester i livmor, og det visste seg at 3 av stingene har løsnet litt å lå og irriterte. Etter ho klippa vekk de ble det en helt ny verden, nesten ikke vondt i det hele tatt!
 
3mnd siden fødsel, fortsatt er underlivet ømt og stundvis vondt. Stingene måtte fjernes etter 6 uker, sydde da også på nytt -de stingene løsnet selv etter 2 uker.
Normalen er jo ikke at det varer så lenge da, så det satser vi på at du slipper, men mitt eneste råd er å ta smertestillende så lenge du har smerter og få noen til å se om det kan finnevpå å være noe som irriterer.
 
Med nr. 1 sikkert 2-3 mnd.
Med nr. 2 ingen smerter i det heletatt
 
Rift 4 grad her. Hadde vondt i 3 måneder. Nå har jeg heldigvis ikke vondt å alt kjennes normalt ut. Ingen problemer etter det.

hadde en veldig rask fødsel (2 timer, første barn)
 
Rift grad 2, og hadde ubehag/litt vondt i 3-4 uker..synes også det var verst en ukes tid etterpå, svidde og klødde som flere nevner over her.
Så ble det til å bare være ømt hvis jeg gikk for lange turer eller satt i feil stilling i sofaen for lenge.. men etter ca uke 5-6 kjente jeg ingenting lenger. Det var godt.
 
Rift gr 1, hadde ikke noe vondt i stingene
 
Back
Topp