ED i Norge

Babybabywish

Elsker forumet
Er det noen som vet noe mer rundt dette? Noen som skal gå for det her? Vi vurderer allerede da det er så dårlig kvalitet...
 
Er det noen som vet noe mer rundt dette? Noen som skal gå for det her? Vi vurderer allerede da det er så dårlig kvalitet...
Det siste jeg hørte var at det skal opprettes eggbanker, og at de første forventer å være klare rundt årsskiftet.
 
Det siste jeg hørte var at det skal opprettes eggbanker, og at de første forventer å være klare rundt årsskiftet.

ok, ja det var ikke klart enda altså :) det er jo en trøst om det ikke går med egene egg, å ikke minst for dem som ikke kan få selv med egene :)
 
Er det noen som vet noe mer rundt dette? Noen som skal gå for det her? Vi vurderer allerede da det er så dårlig kvalitet...


Hei,

Jeg har ikke hørt så mye, men regner med at det må først settes retningslinjer for bransjen. Både etiske og evt krav til donor. Jeg tror ikke tilbudet er oppe og går før om 2 år.

Donorer som melder seg vil trolig gjennomgå en del tester både medisinske og psykiske for om de tåler påkjenningen behandlingen er og forstår hva de gjør. Det er ikke bare å gi fra seg egg, men de stimuleres på lik linje med en annen som gjennomgår ivf.


Det vil trolig igså settes retningslinjer for hvem kan ha nytte av behandlingen, osv tror Norge kommer til å være forsiktige.

Donor må vøre villig til at identitet blir kjent etter 15 år osv. Inntil da må også klinikk sørge for en måte som gjør at klinikk overholder det at donor er anonym.

Ved fersk stimulering vil par som mottar donor egg møte opp på klinikk for evt undersøkelse av mottaker og mann avlevere pakken sin.

Vi er så heldige som har KrF (som er veldig for behandlingen og som åpenlyst sier de vil trenere saken om mulig) selv om det er kommet endring i lovverket.
 
Back
Topp