Gummistøvler

Vivaliva

Elsker forumet
Assistert-jentene
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Augustbarna 2021
Hvor essentielt er det med gummistøvler hvis man har goretex støvler fra før, for en på 1,5 år?:)
 
Ikke veldig viktig. Vi brukte de veldig lite i den alderen. Og kunne fint klart oss uten. Det gjør vi nesten enda, og han er blitt 6 år :p
Hatt gode Goretex sko, med høyt skaft og hvert nøye med impregnering.
 
Det avhenger både av hvor dere bor og om barnet går i bhg.
 
Hvor essentielt er det med gummistøvler hvis man har goretex støvler fra før, for en på 1,5 år?:)

Vil si det er ekstremt essensielt.
Goretex holder ikke vannet ute om du står/sitter i en stor vanndam :)

Med gore tex mener du da type overgangssko som viking, eller vintersko med gore tex?
Uansett trenger du gummistøvler særlig til barnehage. Men spør i barnehagen om de har erfaring med ikke å ha støvler til barna. Her vil de ha støvler både med og uten fôr.
Et par uforede gummistøvler kan du få tak i billig om du vil se an behov først
 
ikke essensielt. Vi brukte goretex, de holdt vannet ute selvom han var ute hele dagen. Null problem altså
 
Vil si det er ekstremt essensielt.
Goretex holder ikke vannet ute om du står/sitter i en stor vanndam :)

Med gore tex mener du da type overgangssko som viking, eller vintersko med gore tex?
Uansett trenger du gummistøvler særlig til barnehage. Men spør i barnehagen om de har erfaring med ikke å ha støvler til barna. Her vil de ha støvler både med og uten fôr.
Et par uforede gummistøvler kan du få tak i billig om du vil se an behov først

Hun har hattghatt til nå, men siden hun nesten akkurat er begynt å gå, så er det jo også litt det at hun går bedre i de andre:) virker heller ikke til at hun står så mye i vannpytter (legger seg derimot...:hilarious:) tenker både overgangs og vintertypen. Og goretex skulle jo også gjerne være vanntett? Tenkte at membranen ikke helt rekker å bli slitt før skoene er for små, så derfor tanken om at gummistøvler er overflødig. Hmm... Men ja, kanskje jeg må ta en prat med dem i barnehagen:)
 
ikke essensielt. Vi brukte goretex, de holdt vannet ute selvom han var ute hele dagen. Null problem altså

Det er kanskje rett og slett snakk om hva man foretrekker?:) Kanskje jeg er litt avers til gummistøvler, for husker som liten at de jeg hadde var så kjipe å ha på:joyful:
 
Hun har hattghatt til nå, men siden hun nesten akkurat er begynt å gå, så er det jo også litt det at hun går bedre i de andre:) virker heller ikke til at hun står så mye i vannpytter (legger seg derimot...:hilarious:) tenker både overgangs og vintertypen. Og goretex skulle jo også gjerne være vanntett? Tenkte at membranen ikke helt rekker å bli slitt før skoene er for små, så derfor tanken om at gummistøvler er overflødig. Hmm... Men ja, kanskje jeg må ta en prat med dem i barnehagen:)

Bhg her har hvertfall hatt erfaring med mye forskjellige så de har sikkert noen tips.
Hvis hun trenger noe stødig nå som hun nettopp har lært å gå, ville jeg sjekka ut Kavat gismo sine støvler. De er stødigere enn en del annet og du kan kjøpe med ullfôr.
Av det jeg har prøvd liker jeg egentlig dock boots, de er mye bedre å gå egentlig fordi de ikke er så stive, og de er varmere enn fôra støvler med enn god ullsokk oppi på kalde dager.
 
Last edited:
Det er kanskje rett og slett snakk om hva man foretrekker?:) Kanskje jeg er litt avers til gummistøvler, for husker som liten at de jeg hadde var så kjipe å ha på:joyful:
Trornok det, jeg synes gummistøvler er tunge og ekle, finnes så mye bedre sko å ha på. Vet mange som kun bruker goretex.
Ingen krav om støvler i bhg forresten
 
Tror nok det kommer veldig an på barnet og hvor i landet du bor med tanke på nedbør. Vi bor på en plass med til tider mye nedbør og er helt avhengig av gummistøvler da Gore tex ikke er holdbart nok på veldig våte dager.
 
Vi bor i Bergen, og her er gummistøvler helt nødvendig. Selv om man impregnerer til den store gullmedalje monner det ikke mot bergensvær, verken for barn eller voksne.

Så det kommer nok an på hvor man bor.
 
For min del tror jeg heller det kommer an på hva man kjøper av goretex, jeg vet om folk fra Bergen, Østlandet, Rogaland og Sunnmøre som kun har brukt goretex og det har holdt, ( vært på diverse forum i mange år og det har vært oppe utallige ganger) êvt at skoene har blitt dårligere..
Om du vil kjøpe likevel ville jeg valgt noen lette hvertfall
 
Last edited:
For min del tror jeg heller det kommer an på hva man kjøper av goretex, jeg vet om folk fra Bergen, Østlandet, Rogaland og Sunnmøre som kun har brukt goretex og det har holdt, ( vært på diverse forum i mange år og det har vært oppe utallige ganger) êvt at skoene har blitt dårligere..
Om du vil kjøpe likevel ville jeg valgt noen lette hvertfall

Jeg tenker også at det har litt med kvalitet på støvlene og selvfølgelig evt slitasje på membranen å gjøre. Ved riktig vedlikehold tenker jeg at det jo burde være like bra. Men virker også til å være mange som sverger til gummistøvlene.

Snakket med dem i barnehagen og det var like vanlig med det ene som det annet (Østlandet), så da tror jeg vi går for goretex støvlene foreløpig, i hvert fall inntil annet evt viser seg å bli nødvendig. Men godt at ha innspill fra begge sider likevel:)

Nå blir det uansett 4 uker ferie først. Aaah:)
 
Jeg tenker også at det har litt med kvalitet på støvlene og selvfølgelig evt slitasje på membranen å gjøre. Ved riktig vedlikehold tenker jeg at det jo burde være like bra. Men virker også til å være mange som sverger til gummistøvlene.

Snakket med dem i barnehagen og det var like vanlig med det ene som det annet (Østlandet), så da tror jeg vi går for goretex støvlene foreløpig, i hvert fall inntil annet evt viser seg å bli nødvendig. Men godt at ha innspill fra begge sider likevel:)

Nå blir det uansett 4 uker ferie først. Aaah:)

Tenker jeg ville prøvd de aktuelle skoene hjemme, jeg. Om dere skal ha 4 uker ferie er det vel sjanse for noen dager med skikkelig regn også :p :hilarious: prøv ute i over 1 time og finn noen gode søledammer så får dere testa.
Det er vel et eget merke som heter gore tex og det har jeg ikke prøvd, men vi har overgangssko av merket viking som er en sko med gore tex. Kjøpt nye dette året og impregnert. En gang det begynte å regne etter levering, skiftet ikke bhg til støvler, det sprutregna og ble masse søledammer på kort tid. Og skoene var kliss klass gjennomvåte da jeg hentet. De holder ute vannet om en går i fuktig gress og slik. Så du må rett og slett teste den skoen du vil at skal være regnskoen hennes tenker jeg.

Og vil du ha støvler likevel, så prøv i butikk og prøv virkelig dock boots. Det er en lett og myk sko som ikke har støvel-feeling i det hele tatt ;)
 
Dock boots er mye brukt hjemme hos oss ja. De er nok gode å bruke, eldstemann gikk i dem hele vinteren, vinterskoene sto urørt.
 
Tenker jeg ville prøvd de aktuelle skoene hjemme, jeg. Om dere skal ha 4 uker ferie er det vel sjanse for noen dager med skikkelig regn også :p :hilarious: prøv ute i over 1 time og finn noen gode søledammer så får dere testa.
Det er vel et eget merke som heter gore tex og det har jeg ikke prøvd, men vi har overgangssko av merket viking som er en sko med gore tex. Kjøpt nye dette året og impregnert. En gang det begynte å regne etter levering, skiftet ikke bhg til støvler, det sprutregna og ble masse søledammer på kort tid. Og skoene var kliss klass gjennomvåte da jeg hentet. De holder ute vannet om en går i fuktig gress og slik. Så du må rett og slett teste den skoen du vil at skal være regnskoen hennes tenker jeg.

Og vil du ha støvler likevel, så prøv i butikk og prøv virkelig dock boots. Det er en lett og myk sko som ikke har støvel-feeling i det hele tatt ;)

God idé! Selv om jeg selvsagt regner (haha;)) med godvær i 4 uker så klart;)
 
Har og mye å si hva slags unge du har.

Første dag ute i bhg så satt jeg inne mens hen var ute (under tilvenning). Når de kom inn så sa de. "Oj så våt, ja hen er en sånn unge ja." Da hadde hen satt seg i en dam å lekt. Den dammen har de forøvrig fjerna etter hen kom... Fikk og beskjed om å prioritere regntøy over vinterdress... Vi har da to sett regntøy for at hen skal holde seg noenlunde tørr.
 
Jeg tenker også at det har litt med kvalitet på støvlene og selvfølgelig evt slitasje på membranen å gjøre. Ved riktig vedlikehold tenker jeg at det jo burde være like bra. Men virker også til å være mange som sverger til gummistøvlene.

Snakket med dem i barnehagen og det var like vanlig med det ene som det annet (Østlandet), så da tror jeg vi går for goretex støvlene foreløpig, i hvert fall inntil annet evt viser seg å bli nødvendig. Men godt at ha innspill fra begge sider likevel:)

Nå blir det uansett 4 uker ferie først. Aaah:)
Lurt, hadde gjort det samme. Trenger jo ikke å kjøpe før man evt må.
God ferie
 
Her, veldig essensielt. Elsker crocs støvler, de er nesten vektløse
 
Dock boots ble kjøpt inn her (bor i Bergen) og guttungen er strålende fornøyd værtfall. Mykt skaft i neonpren og gode å gå med. Har selv ogås :D
 
Back
Topp