Myrababy - søsken på vei!❤️

Wæææ!!!! For en fantastisk oppdatering :woot::woot:
Så glad på dine vegne! Gratulerer så mye ❤
 
Wæææ!!!! For en fantastisk oppdatering :woot::woot:
Så glad på dine vegne! Gratulerer så mye ❤

Tusen takk! Ja, det er virkelig fantastisk og føles litt uvirkelig enda! Er sååå spent på hvordan samboeren reagerer når jeg skal overraske han i morgen! Tror jeg skal sette opp «skjult kamera»:p Typisk om han får tidenes kjedeligste reaksjon da men, gøy å få fanget reaksjonen dersom den er morsom eller søt!!:D
Han blir sikkert litt stille. Og tenker «så vi kunne faktisk bli gravide.. og nå er det real shit... wow. fakk.. herregud er jeg klar til å bli pappa..??!»
Eller Gud vet vel hva han tenker:hilarious:
 
Tusen takk! Ja, det er virkelig fantastisk og føles litt uvirkelig enda! Er sååå spent på hvordan samboeren reagerer når jeg skal overraske han i morgen! Tror jeg skal sette opp «skjult kamera»:p Typisk om han får tidenes kjedeligste reaksjon da men, gøy å få fanget reaksjonen dersom den er morsom eller søt!!:D
Han blir sikkert litt stille. Og tenker «så vi kunne faktisk bli gravide.. og nå er det real shit... wow. fakk.. herregud er jeg klar til å bli pappa..??!»
Eller Gud vet vel hva han tenker:hilarious:

Ja, det skjønner jeg! 18+6 og føles fortsatt uvirkelig her og så ikle regn med at det går over med det første:hilarious:
Jaa!!! Det må du gjøre! :D:D håper han får en sikkelig morsom reaksjon som er gøy å se tilbake til:hilarious: menn er jo litt annerledes enn oss i måten vi reagerer, men morsomt likevel :D
 
Ja, det skjønner jeg! 18+6 og føles fortsatt uvirkelig her og så ikle regn med at det går over med det første:hilarious:
Jaa!!! Det må du gjøre! :D:D håper han får en sikkelig morsom reaksjon som er gøy å se tilbake til:hilarious: menn er jo litt annerledes enn oss i måten vi reagerer, men morsomt likevel :D

Så langt ja! Jeg har ikke vært så aktiv her inne i det siste, husker ikke om jeg har gratulert deg, så gratulerer så mye!! :D Du må vel ha begynt å få noen synlige tegn på graviditeten by now, skulle tro det var mer virkelig da:joyful: Masse lykke til videre!:D
 
Så langt ja! Jeg har ikke vært så aktiv her inne i det siste, husker ikke om jeg har gratulert deg, så gratulerer så mye!! :D Du må vel ha begynt å få noen synlige tegn på graviditeten by now, skulle tro det var mer virkelig da:joyful: Masse lykke til videre!:D

Ja, tiden har gått veldig fort, så spenn deg fast, plutselig er du her og :hilarious:
Ja, en skulle tru det, men blir nesten mer uvirkelig :rolleyes:
Tusen takk :love2
 
PP 9 er over.
Og jeg har en håndfull POSITIVE graviditetstester!!!

Endelig!:smiley-angelic003

Hadde ikke spesielt mye tro denne PP heller, siden EL også denne gangen kom rett etter at han reiste bort på jobb igjen. Vi fikk lagt inn aksjer søndagen, så fikk jeg positiv EL-test mandag morgen. Mistenker at EL er ganske raskt etter LH-toppen, kanskje vi har vært for trege med å legge inn aksjer før?

Hadde såpass lite trua og samtidig veldig travelt med organisering av et hundearrangement og gjester i hus, så tenkte lite på at der var muligheter denne mnd. Men fra ca. 8-9 DPO kjente jeg en ny type smerte i ryggen og bekkenet (jeg er jo nærmest «kronisk smertepasient» fra før), samt at jeg var veldig trøtt og sliten. Tenkte det var på grunn av styret og stresset uka før.

Var hos fysioen for å trene de sedvanlige øvelsene 9 DPO samt noen øvelser på benk sammen med terapeuten.. det var så vondt i bekkenet! Tenkte det bare var en normalvariasjon av grunnlidelsen min:p

Kjørte en lengre biltur på miniferie med samboeren helgen som var, 11-13 DPO og sleit skikkelig med å sitte i bilen så lenge! Jeg tester ikke før vi dro, siden jeg var sikker på at det gikk dritt denne gangen også, og at jeg hadde lyst til å ta et par øl den helgen, siden det var vennetur med flere... burde kanskje heller testet og vært avholds i helgen, men «merkelig nok» hadde jeg lite lyst på alkohol og drakk minimalt, pluss at jeg la meg veldig tidlig!

Lørdag kveld, 12 DPO, kom det blod på papiret før leggetid. Jeg har fått mensen 12 DPO tidligere, så jeg var jo overbevist om at det var dét! Satte inn menskopp og forkynte for Samboern at det gikk som jeg trodde, dårlig.
Men det var ikke noe blod i menskoppen morgenen etter.. og ikke til kvelden heller! Jeg sa ingenting til sambo om det, men googlet «festeblødning». Til min overraskelse var det ikke uvanlig med festeblødning så sent som 12 DPO! Trodde det var mer vanlig rundt 5-7 DPO jeg!

Den natten sov jeg knapt, bare masse tankespinn. Lurte på å stå opp samtidig med sambo for å teste mens han enda var hjemme, men når morgenen kom sov jeg som en stein og våknet ikke før jeg hørte bilen dure ut av gården.

Testet da jeg sto opp. Brukte en billig One Step fra eBay først. Og jammen var det ikke en svak strek der?! Fant frem en bortgjemt Make Sure tidligtest, der kom streken tydelig frem før ett minutt var gått! Jeg ble helt overveldet!
Fant noen pakker med digitale tester, både med og uten ukesindikator. De uten var feilkjøp en gang i tiden, så jeg følte det tryggest å teste «om det slår ut på digital» med den, noe det gjorde, før jeg kjørte på med ukesindikator. «Gravid 2-3» uker fikk jeg der, når det kun var ganske nøyaktig 14 dager siden EL! Det håper jeg er tegn på sunt HCG-nivå:joyful:

Har da altså ikke fortalt det til samboeren enda. Han tror jo det gikk skeis denne PP! Og jeg vil fortelle han det face to face.. så nå har jeg planlagt å kjøpe inn babyjoggesko, pappakopp og kanskje en pappabok i morgen etter fysiotimen min. Dette skal jeg gi han på torsdag når han kommer hjem fra jobb:smug: Håper og tror han blir veldig overrasket og glad:Heartpink

Har «etter ordre» bestilt legetime nå som jeg har positiv test, fått time neste torsdag morgen. Da er jeg 5+2 :) Får se om jeg får bli henvist til TUL, ellers fikser jeg nok dette privat. Får høre litt hva sambo tenker:happy:

Er 4+0 (eller 4+1 nå etter midnatt!) nå, og har veldig ømme bryst, mye strekningsfølelser og murringer i livmorområdet, oppblåst på kveldstid, fort rar smak i munnen, tror jeg har forbedret luktesans.. ikke så keen på kaffe, selv om jeg tok en kopp i morrest. Vondt foran i symfysen. Har kanskje vært ørlite uggen, men ikke direkte kvalm, så håper det bare kan holde seg unna:bag:

åh, jeg må bare juble enda litt til for at jeg faktisk er GRAVID!!!:nailbiting::joyful::woot::Heartpink:Heartblue:wav:love7
Så fantastisk det endelig er deres tur! Gratulerer så mye!!:talk017
 
Gratulerer så mye! Har fulgt deg lenge, og vært spent på hvordan det er med deg. Hvordan er det med knærne etter begge operasjonene du har hatt?
 
Gratulerer så mye! Har fulgt deg lenge, og vært spent på hvordan det er med deg. Hvordan er det med knærne etter begge operasjonene du har hatt?

Tusen takk!
Knærne er ikke helt bra, og ikke ene hofta heller.. så blir en del ganghjelpemidler og rullestol på «lengre» strekk. Menmen, det kan fortsatt bli bedre etter operasjonene håper jeg:) Spennende å se hvordan kroppen reagerer på ekstra tyngde og hormoner fremover, håper det går greit.. men iallfall har jeg jo alskens hjelpemidler dersom det blir økt behov, heldigvis;p
 
Var hos legen i dag, 5+2. Ikke noe galt, men legen ba meg bestille time så fort jeg fikk positiv test:)
Vi snakket litt om veien videre, og hun henviste meg til TUL på St. Olavs og ba de samtidig vurdere hvilken oppfølging jeg skal ha i svangerskapet, med tanke på den medfødte sykdommen/funksjonsnedsettelsen min. Jeg vet det er veldig individuelt hvor mye oppfølging man får/behøver med diagnosen, så jeg er jo spent:) Men glad for at hun nærmest foreslo å henvise meg til TUL, jeg behøvde ikke spørre! Begrunnelsen er visst at jeg vil vite om det er noe galt med fosteret, da jeg kanskje ikke vil klare å ta meg av et barn som er sterkt funksjonsnedsatt for eksempel.. altså, jeg ville jo klart det, men det ville være enda mer slitsomt for min kropp enn en frisk persons kropp.. så om jeg får høre at fosteret er sykt, må jeg nok i tenkeboksen... men håper selvsagt å slippe det!

Jeg hadde allerede rukket å bestille TUL privat i uke 7+2, bare to uker til! Jeg tipper at om jeg får på St.Olavs vil det være rundt uke 12, så tror at jeg likevel drar på den private først:)

Ellers går det greit nok, kvalmen har kommet snikende de siste dagene da.. ugh. Legen sa jeg kunne ta afipran ved behov, noe jeg allerede har utskrevet i medisinskapet. Heldigvis.. da får jeg kanskje sove i natt! :) Klager ikke for mye over kvalmen enda altså, spyr ikke, men den bare ER der, i lange perioder gjennom hele døgnet.. håper ikke den blir verre..!
Og jeg er sulten hele tiden! Prøver å spise sunne ting da.. men ikke lett! Har fått tips om å kjøpe moreller og fryse de, da kan man kose seg med dem i frossen tilstand, så varer de lengre. Skal testes i morgen, de ligger i frysen.

Puppene har vokst og er superømme.. kjøpte noen nye bh’er, et par ammebher og en seamlessbh på Lindex. Den er SYKT GOD! Skal definitivt kjøpe fler av den!

Tok siste CBdigital på tirsdag, 5+0, den slo ut på 3+ som den skulle:) Håper alt fortsetter å utvikle seg normalt...!:angelic::Heartpink
 
Tok bare et døgn å få svar på henvisningen til St. Olavs! Fikk Mail fra helsenorge.no at jeg hadde fått time der, logget inn og så jeg har fått time 8. September, 13+0. Håper ikke tallet betyr dårlig nytt:bag: Men sikkert perfekt tid å se etter «feil» med fosteret, men det er jo en stund til da. Så jeg drar definitivt på privat TUL først, for å se om det virkelig er en liten mageboer der inne:Heartpink
 
Tok bare et døgn å få svar på henvisningen til St. Olavs! Fikk Mail fra helsenorge.no at jeg hadde fått time der, logget inn og så jeg har fått time 8. September, 13+0. Håper ikke tallet betyr dårlig nytt:bag: Men sikkert perfekt tid å se etter «feil» med fosteret, men det er jo en stund til da. Så jeg drar definitivt på privat TUL først, for å se om det virkelig er en liten mageboer der inne:Heartpink
13+0 er midt i prikk for å se etter om alt er bra med fosteret. Litt tidlig til å se kjønn, men det er ikke så viktig så lenge fosteret er friskt og har det bra. :)

Jeg syns det er så fantastisk at dere har fått det til! ❤️
 
13+0 er midt i prikk for å se etter om alt er bra med fosteret. Litt tidlig til å se kjønn, men det er ikke så viktig så lenge fosteret er friskt og har det bra. :)

Jeg syns det er så fantastisk at dere har fått det til! ❤️

Ja, det er nok ikke et tilfeldig valgt tidspunkt:) Kjønnet er ikke så viktig å få vite allerede da nei, men vi ønsker nok å vite det når/om det blir mulig å se:D Sikkert ikke før på OUL det da, om babyen ligger lagelig til:p

Tusen takk, jeg synes også det er fantastisk:woot: Og håper bare det er en terminspire:shy:
 
Da har jeg vært på TUL på Ultraportalen i Trondheim, anbefales!! Kjempetrivelig og flink jordmor, som til vanlig jobber på St.Olavs fosterdiagnostikken:)

Reka var akkurat som den skulle! Hjertet slo flott, og størrelsen ble målt til 1 dag lengre enn appene sier:) Da er jeg altså 7+3 og har «ukesskiftdag» på mandager, praktisk!:D
 

Vedlegg

  • 4BA00AEC-4D83-4089-A97C-C076E3350444.jpeg
    4BA00AEC-4D83-4089-A97C-C076E3350444.jpeg
    40,1 KB · Visninger: 85
Da har jeg vært på TUL på Ultraportalen i Trondheim, anbefales!! Kjempetrivelig og flink jordmor, som til vanlig jobber på St.Olavs fosterdiagnostikken:)

Reka var akkurat som den skulle! Hjertet slo flott, og størrelsen ble målt til 1 dag lengre enn appene sier:) Da er jeg altså 7+3 og har «ukesskiftdag» på mandager, praktisk!:D
Åh så bra at det gikk bra på tul. :) gratulerer! :)
Har kikket på tul i Trondheim men prisene har skremt meg litt.
Regner med at hun måtte ta innvendig ul?
Og har du noe i mot å dele hva det kostet?
 
Åh så bra at det gikk bra på tul. :) gratulerer! :)
Har kikket på tul i Trondheim men prisene har skremt meg litt.
Regner med at hun måtte ta innvendig ul?
Og har du noe i mot å dele hva det kostet?

Hun advarte mot at hun kanskje måtte ta innvendig, men prøvde alltid utvendig først. Vi fant det med én gang utvendig! Hun sa der var fordi jeg tydeligvis ikke har bakoverliggende livmor;) Og så er det lettere fra uke 7 å få sett det via utvendig:) Ultraportalen er billigst i Trondheim såvidt jeg kunne se, 1100kr inkludert bilder og filmsnutter! Lastet ned en app så delte hun det med meg på telefonen, og så fikk jeg ei remse med bilder i tillegg:D Som sagt kjempefornøyd:Heartpink

Skal på ny TUL i uke 13+1 på St.Olavs, hun sa vi kanskje sees igjen der siden hun jobber der også :)
 
Hun advarte mot at hun kanskje måtte ta innvendig, men prøvde alltid utvendig først. Vi fant det med én gang utvendig! Hun sa der var fordi jeg tydeligvis ikke har bakoverliggende livmor;) Og så er det lettere fra uke 7 å få sett det via utvendig:) Ultraportalen er billigst i Trondheim såvidt jeg kunne se, 1100kr inkludert bilder og filmsnutter! Lastet ned en app så delte hun det med meg på telefonen, og så fikk jeg ei remse med bilder i tillegg:D Som sagt kjempefornøyd:Heartpink

Skal på ny TUL i uke 13+1 på St.Olavs, hun sa vi kanskje sees igjen der siden hun jobber der også :)
Wow for en fin opplevelse da! :) håper ikke det er et personlig spørsmål, men er du ganske slank og kanskje det i tillegg er grunn til at hun klarte å finne utvendig? :)
Jeg var slank før corona lockdown så er redd om jeg bestiller til uke 7 at de ender opp med innvendig istedenfor siden jeg har lagt på meg et par kg.
1100 er jo ca 400 billigere enn mange andre steder i trondheim, og med bilder og video er det jo helt fantastisk. :)

Og ikke lenge å vente til neste tul da. :) :)
 
Wow for en fin opplevelse da! :) håper ikke det er et personlig spørsmål, men er du ganske slank og kanskje det i tillegg er grunn til at hun klarte å finne utvendig? :)
Jeg var slank før corona lockdown så er redd om jeg bestiller til uke 7 at de ender opp med innvendig istedenfor siden jeg har lagt på meg et par kg.
1100 er jo ca 400 billigere enn mange andre steder i trondheim, og med bilder og video er det jo helt fantastisk. :)

Og ikke lenge å vente til neste tul da. :) :)

Jo, jeg er ganske slank, spesielt på magen. Fettet legger seg først på rumpe og lår for min del, så har kanskje bare en cm fett på utsiden av magen iaf, får tro jeg ikke er så innfeit heller:)

Veldig spennende! Lykke til uansett om det blir innvendig eller utvendig;) Hun sa forresten at for utvendig UL var der fordel med litt i blæra(så ikke tiss først), mens om det var nødvendig med innvendig var det lurt å tisse først;)
 
Jo, jeg er ganske slank, spesielt på magen. Fettet legger seg først på rumpe og lår for min del, så har kanskje bare en cm fett på utsiden av magen iaf, får tro jeg ikke er så innfeit heller:)

Veldig spennende! Lykke til uansett om det blir innvendig eller utvendig;) Hun sa forresten at for utvendig UL var der fordel med litt i blæra(så ikke tiss først), mens om det var nødvendig med innvendig var det lurt å tisse først;)
Hehe ok ja det hjelper sikkert å være slank. :)
Og har lest at det er lurt å drikke en del før timen om det er utvendig ja. :)
Fristet til å bestille mens jeg er i Trondheim men det er kanskje ganske egoistisk av meg siden da får jo ikke samboer være med stakkars. Hehe. Får se hva som skjer, men om det blir i Trondheim så blir det på ultraportalen. :)
 
Åh! Fine lille reka❤❤ dette gjør meg så glad!!
 
Back
Topp