Hvor mye i gave ved runde dager

Kengu

Forumet er livet
VIP
Og til nærmeste familie?

Blir alltid så usikker når det gjelder sånt, vil ikke gi for lite hvertfall.
 
Og til nærmeste familie?

Blir alltid så usikker når det gjelder sånt, vil ikke gi for lite hvertfall.

Voksen eller barn? For meg er det unaturlig å gi penger til andre voksne mennesker. Til barn/ungdom ville jeg gitt kanskje 300 kr? Hør med noen andre i familien hva de gir :) hos oss er det vanlig å gi 500 kr i konfirmasjon og da er det naturlig at beløpet er mindre ved bursdager tenker jeg :)
 
Det man har råd til sier jeg og da må en nesten tenke vil jeg altid ha mulighet til dette beløpet? flere barn større familie tapt inntekt osv.
Legge seg på et sted man er komfortabel?
For min del er ikke pris på gave viktigst men vil gjerne gi litt likt
 
Det man har råd til, og legge inn i budsjettet hvor mange man må gi til opp gjennom årene om man tenker å legge seg på en fast sum til hver enkelt.

Vi gir ingen fast sum til voksne (gir aldri penger), der er det mer tanken som teller. Til nieser og nevøer gir vi 300 kr i bursdagsgaver, 500 kr ved 18 år og runde dager, og 1000 kr i konfirmasjonsgave. Det viktigste for oss er å gi like mye til ungene.
 
Klart man gir etter lommeboken, det er likevel greit med en pekepinn på hva som er vanlig når voksne fyller rundt.

Til konfirmasjon gir vi 2000 , så akkurat det beløpet er fast.
 
Vi gir 300-400 til vanlige bursdager, runde dager mellom 800 og 1000
 
Klart man gir etter lommeboken, det er likevel greit med en pekepinn på hva som er vanlig når voksne fyller rundt.

Til konfirmasjon gir vi 2000 , så akkurat det beløpet er fast.

Samboer fylte nylig 30 år. Fikk klokke til 5000 kr, pluss noen andre smågaver til 1000 kr. Til venninner som har fylt 30 år har vi gått flere sammen og kjøpt gavekort (hver person har gitt ca 500 kr). Til venninner hvor jeg har kjøpt gave selv har jeg brukt 700-1000 kr.
 
Back
Topp