Oppfølging neste svangerskap

Forglemmegei8

Betatt av forumet
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Marshmallows2021
Hei! Vi mistet i uke 20 for ett år siden. Nå har vi nettopp fått positiv test igjen❤️ Lurer litt på oppfølging i neste svangerskap, må man uansett til jordmor/fastlege å bli henvist videre derfra? Det er jo ferietid nå, og vil helst ikke vente helt til august med første kontroll.. Gikk på blodfortynnende sist svangerskap og vil gjerne begynne med det tidligst mulig, samt en tidlig UL i uke 6/7.. Henvist videre til riksen sist, og da sa de at de gjerne ville følge meg opp neste gang... Men det må uansett henvises sikkert..?
Hører gjerne om deres erfaringer :)
 
Last edited:
Har sendt deg en melding:)
 
Hei.
Jeg mistet akkurat og spurte om dette. Da sa de at fastlegen skulle henvise og så skulle de ta meg i mot, står også i journalen min at jeg er livet oppfølging ved neste svangerskap ❤️ Ville bare ringt fastlege med en gang :)
 
Gratulerer med positiv test❤️
Fikk direktenummeret til den legen som fulgte oss opp under og etter dødfødselen. Fikk beskjed om å ringe så fort jeg ble gravid igjen. Var på kontroll på sykehuset før jeg var i kontakt med fastlege. Sykehuset ordnet søknad om fødeplass og en «plan» for oppfølging. Kontrollen hos fastlege var egentlig bare pga blodprøver.
 
Fastlegen henviser deg, men jeg ville bedt om henvisning til fostermedisin OG gynekolog med avtale, for det er ikke sikkert du får så mye tilbud fra Riksen før uke 12. :)
Når du vel kommer til Riksen kan det være de foreslår en annen plan enn du er komfortabel med, da skal du bare si ifra med en gang at du ønsker tettere kontroller, for de kan ellers ikke vite at det feks er for lenge for deg å vente fra uke 13 til uke 18 uten kontroll. Dette foreslo de for meg og jeg ble helt på gråten over å skulle gå så lenge uten en sjekk, så jeg fikk ul i uke 16 også.
Fra uke 18 hadde jeg ultralyd annenhver uke til jeg fødte - ganske nervevrak hele det svangerskapet ja, men det hjalp å få kontroller.
Lykke til ❤️❤️
 
Back
Topp