Tips til tidlig smokkeslutt?

To av de har slitt med kolikk. Noe de fikk pga fødselen. Skjønner ikke hva det har med saken å gjøre?
Jeg liker ikke smokker, synes det er en uting. Barn klarer seg veldig fint uten. Jeg slipper å stå opp om natten for å sette den inn for at de skal sove, jeg synes det er sygt, altså barn som går med smokke hele døgnet og ikke engang gidder å ta den ut for å prate osv.
Så om nr 4 også har kolikk så kommer jeg ikke til å gi han/henne smokke heller om det var poenget ditt :)
Okei, jeg tenkte bare om du hadde lettvinte barn var det forståelig med null smokk, for meg er det jo helt uforståelig å ikke ha smokk når man har f.eks. barn som plages med luft og gråter mye [emoji14] Smokken har jo vært helt magisk til tider! Men det er nok bare hvilken innstilling man har ;) Syns heller ikke noe om store barn som går med smokk.
 
De som ikke har hatt smokk, har de brukt tommelen? Eller har de ikke brukt noen ting?
 
Oppdatering: klipte smokkene 21. desember, tre kvarter med protest før han sovna, null problem påfølgende dager :D hadde jeg visst det skulle gå så lett hadde vi kanskje gjort det før :) han er 23 mnd.
 
De som ikke har hatt smokk, har de brukt tommelen? Eller har de ikke brukt noen ting?
Min har bare brukt puppen. Prøvde litt med smokk, men den spratt bare ut igjen. Orka ikke prøve noe særlig. Brukte bæresjal om hun var urolig på kveldene.
 
Blåser litt liv i denne tråden. Jeg er i samme situasjon som trådstarter, og lurer på hvordan vi skal gjøre det. Noen flere tips enn å klippe hull i smokken?
 
Back
Topp