Blunder og leggetid

Småbarnslivet

Glad i forumet
Septemberbarna 2019
❤️Mailykke 2022❤️
Junilykke 2022
Hvordan ser dagene deres ut nå mtp blunder og leggetid for kvelden? :)
 
Vi har ingen faste rutiner. Ga opp det med nr 1 og nr 2 sov bedre enn nr 1. Men han(nr 3) sover ca 2 dupper, en før og en etter middag kl 16. Har fast middag tid pga sykdom hos nr 2. Men hvis duppen før middag blir veldig kort så tar han en dupp til før middag. Han ligger i senga si nå å sover. Han legger seg mellom 08.30 til nå alt ettersom hvor våken han er etter kveldsmat. I går var han kjempe trøtt og sovna ved puppen. I dag måtte han hittil ha pupp to ganger.
 
Ingen regler her nærmest....alt er i endring for tiden. Sover ikke mer enn 20-40 min 2-3 ganger daglig, deretter 20.00-07.00 med jevne oppvåkninger til ca 02.00
 
Her kan det nå se ut som hun har begynt med en god blund fra ca kl09 og kan da sove noen timer. Problemet her er kveldene;). Hun er mest våken og opplagt gjerne fra kl21-22 og frem til kl24 eller lenger. Jeg tror hun er født etter en annen tidssone:).

Hun er stort sett bare blid og fornøyd og ruller rundt på gulvet. Hun har fått seks tenner på ca 14dager så håper ting vil endre seg litt etterhvert:). Men altså ikke de helt store rutinene på plass her enda:).
 
Vi har ingen faste rutiner. Ga opp det med nr 1 og nr 2 sov bedre enn nr 1. Men han(nr 3) sover ca 2 dupper, en før og en etter middag kl 16. Har fast middag tid pga sykdom hos nr 2. Men hvis duppen før middag blir veldig kort så tar han en dupp til før middag. Han ligger i senga si nå å sover. Han legger seg mellom 08.30 til nå alt ettersom hvor våken han er etter kveldsmat. I går var han kjempe trøtt og sovna ved puppen. I dag måtte han hittil ha pupp to ganger.

Ååh, sovne ved puppen :Heartred Det har ikke mini klart å gjort på veldig lenge, uavhengig hvor trøtt han er :) spiser dere samme mat alle mann?
 
Ingen regler her nærmest....alt er i endring for tiden. Sover ikke mer enn 20-40 min 2-3 ganger daglig, deretter 20.00-07.00 med jevne oppvåkninger til ca 02.00

Ja, når man tror at man har begynt å få rutine på ting så dukker det opp noe som «ødelegger» det :joyful: i vårt tilfelle kom det utviklingstrinn (han er født tre uker før termin). Vi hadde tre blunder til nå nylig, ble vanskeligere og vanskeligere å få til den tredje
 
Her kan det nå se ut som hun har begynt med en god blund fra ca kl09 og kan da sove noen timer. Problemet her er kveldene;). Hun er mest våken og opplagt gjerne fra kl21-22 og frem til kl24 eller lenger. Jeg tror hun er født etter en annen tidssone:).

Hun er stort sett bare blid og fornøyd og ruller rundt på gulvet. Hun har fått seks tenner på ca 14dager så håper ting vil endre seg litt etterhvert:). Men altså ikke de helt store rutinene på plass her enda:).

Morsom måte å se det hele på :) digger det! Er hun våken lenge om gangen?

Wow! Seks tenner på relativt kort tid- hvordan har hun taklet det? Hos mini kom det opp ei tann denne uka (den aller første), men tror flere er på tur. Er det slik at det «tøffeste»/vondeste er når de bryter igjennom?
 
Morsom måte å se det hele på :) digger det! Er hun våken lenge om gangen?

Wow! Seks tenner på relativt kort tid- hvordan har hun taklet det? Hos mini kom det opp ei tann denne uka (den aller første), men tror flere er på tur. Er det slik at det «tøffeste»/vondeste er når de bryter igjennom?


Takk for det:). Ja hun kan være våken veldig lenge. I går var hun feks våken fra ca kl12 og til ca kl20 for så å sove max 1t. Var så våken til kl24. Vi håper hver kveld at hun skal sovne litt tidligere på kvelden,men kan virke som hun har lakenskrekk;). Kan nok av og til sove litt mye på dagen da.

Når det er sagt så har hun nok flere kvelder vært en del plaget av tenner som er i ferd med å bryte gjennom. Ja er nok vondest for de når det presser på og de er i ferd med å bryte gjennom. Det er klart at når hun går fra 0 til 6 tenner på ca 14dager så har nok det vært plagsomt stakkars. Vi har brukt Paracet ved behov.
 
Ååh, sovne ved puppen :Heartred Det har ikke mini klart å gjort på veldig lenge, uavhengig hvor trøtt han er :) spiser dere samme mat alle mann?
Nei han spiser baby glass. Venter til han er 10 mnd og kan få mer melk i maten. Har en med stramt tunge bånd som spiste 6 mnd glass til han var over året. Nr 3 spiser 8 mnd allerede og tåler klomper til tross for ingen tenner enda. Han spiser kun 1/2 glass, er nok alt for glad i pupp. Er min nr 3 og første som ammes så er ikke meg imot.
 
Her har lillemor 2 - 3 dupper på dagen.
Det kommer ann på når hun starter dagen sin, første dupp kommer ca 2 timer etter hun står opp.
Ammes før og etter jobb, ved soving når jeg er hjemme og til leggetid.
Legger seg for kvelden kl.20 når alle duppene ikke er for sene. Ellers blir det kl 21.
 
Hvordan ser dagene deres ut nå mtp blunder og leggetid for kvelden? :)

Vi har 2 dupper, 10.30-12.00 og 15-16.
Leggetid varierer mellom 18-20 utifra om han ønsker 2. Dupp eller ikke.
Idag er vi igang med å forsøke å gå ned til 1 dupp. Mini våknet kl 07.30 og fikk første dupp 11.15-12.45.
Satser da på å legge han rundt kl 18-19:)
Han takler våkentid veldig godt og 2. Dupp blir ofte mer stress for tiden.
 
Back
Topp