Juni - 2020 ☘️

Det overlevde ikke opptiningen :sad010Nå har vi ingen igjen på frys og planen videre er usikker.. Jeg er helt knust..
Å nei! Dette opplegget her er helt grusomt! Store klemmer! Håper dere raskt får kommet i gang igjen! Så over senere innlegg at du har kontaktet privat klinikk. Masse, masse lykke til!! ❤️❤️
 
Så bra :) masse lykke til. Jeg er veldig fornøyd med å gå privat hvertfall!
Tror nok oppfølgingen er helt annerledes i det private, jeg har jo allerede etter bare ett forsøk kjent litt på ulempene ved å gå offentlig. Men det er pga koronastopp i ferskforsøk og uttak at jeg kontakter privat allerede nå. Tusen takk for lykkønskninger ❤️
 
Da fikk jeg papirene fra St. Olavs med info:D
Skal ringe inn ved neste menstruasjon, som er forventet om ca 1 uke. Så blir det kontroll med ulrralyd etter 10-12 dager. Og så skal jeg varsle når eggløsningstesten er positiv:smug:
Så blir det innsett av et blastocyst og Lutinus som støtte:D
Spennende!! jeg skal brule cyclogest som progesteronstøtte. Vet du hvorfor noen får det ene og andre annet?
 
Jeg er så spent på å starte opp, mensen hvilken dag som helst nå! Og da er det sprøytestart på dag to! Spennende dager i vente:joyful:
 
Spennende!! jeg skal brule cyclogest som progesteronstøtte. Vet du hvorfor noen får det ene og andre annet?
Det er jeg ikke sikker på. Tror bare det er forskjellig fra sted til sted:happy: ser ut som at de inneholder det samme, bare i forskjellige doser:p
 
Hadde egentlig blitt med i mai-gruppa, men nå blir ikke innsettet før juni så da blir jeg med her :)

26 år, 1. forsøk (FER) på barn nr 2, naturlig syklus. Har 2 blastocyst i frysa etter forsøket med første barn.

Var på UL-kontroll fredag, fikk beskjed om å begynne å teste etter EL igår. Negativ igår og idag. Så da blir innsettet 2. juni eller senere :)

edit: hører til st. Olavs forresten!
Vet du om mannen får være med på kontrollene og innsett? Eller må vi møte opp alene pga korona?:happy:
Klarer meg fin ut, men hadde vært gøy om han fikk se ting med meg:D
 
Spennende!! jeg skal brule cyclogest som progesteronstøtte. Vet du hvorfor noen får det ene og andre annet?

@Villemo1 det er visst ganske likt. Og det har ikke så mye å si hvilken du bruker. Det er bare klinikkene som foretrekker den ene forran den andre. Det var også en periode i år vanskelig å få tak i lutinus og apotekene ba legene skrive ut alternativ progesteronstøtte. Det kan være mange grunner, men du skal ikke bekymre deg for at du får noe som er dårligere.
 
Vet du om mannen får være med på kontrollene og innsett? Eller må vi møte opp alene pga korona?:happy:
Klarer meg fin ut, men hadde vært gøy om han fikk se ting med meg:D

Nei de får ikke være med! Har ikke pleid å ha med min før for jeg har så lang reisevei at vi ikke får støtte til reisen fra pasientreiser begge to, utenom til uttak selvsagt :)
 
Da har jeg fått positiv EL-test idag! Eggene som er fryst er blastocyster. Så viss jeg tenker riktig så blir EL i morgen, også fem dager til, så da blir innsett onsdag 03.06? :)
 
Jeg slenger meg på her! Endelig kommer vi oss til Danmark igjen! Er 42 (!) år, skal ha ferskforsøk nr.2 på Maigaard ca. 20.juni. Vi startet Corona-tiden med en missed abortion (uke 10), på det andre og siste fryseegget vi hadde, så det blir fint å forsøke igjen nå. Har en sønn født i januar 2017 (ikke ass.befruktning). Masse lykke til, alle sammen!
 
Da har jeg fått positiv EL-test idag! Eggene som er fryst er blastocyster. Så viss jeg tenker riktig så blir EL i morgen, også fem dager til, så da blir innsett onsdag 03.06? :)
Spør deg igjen jeg, siden jeg vet at du nettopp har vært gjennom det. Var det legen som følger deg opp som utførte ultralyd? Og var det en samtale etterpå der? Eller ble du kontaktet på annet vis med tilbakemelding på ultralyden?:)
 
Spør deg igjen jeg, siden jeg vet at du nettopp har vært gjennom det. Var det legen som følger deg opp som utførte ultralyd? Og var det en samtale etterpå der? Eller ble du kontaktet på annet vis med tilbakemelding på ultralyden?:)

Nei jeg bor ikke i trondheim, så fikk beskjed om å ta ultralyden på lokalsykehuset mitt syklusdag 9, 10 eller 11. Jeg tok den dag 9, siden 10 og 11 ble på helg. Gyn fylte ut et skjema jeg hadde fått av st. olavs, så sendte jeg det tilbake i Crypho, lege på st olavs vurderte det og fikk beskjed om når jeg skulle ta første EL-test. Fikk positiv EL-test idag, dag 15, meldte fra og fikk beskjed om å komme til innsett på tirsdag :)
 
Nei jeg bor ikke i trondheim, så fikk beskjed om å ta ultralyden på lokalsykehuset mitt syklusdag 9, 10 eller 11. Jeg tok den dag 9, siden 10 og 11 ble på helg. Gyn fylte ut et skjema jeg hadde fått av st. olavs, så sendte jeg det tilbake i Crypho, lege på st olavs vurderte det og fikk beskjed om når jeg skulle ta første EL-test. Fikk positiv EL-test idag, dag 15, meldte fra og fikk beskjed om å komme til innsett på tirsdag :)
Aha! Skjønner:)
Takk likevel!:happy:
 
Da er jeg igang med stimulering igjen, går unna dette her, men takknemlig for å få en sjanse til før sommeren. Oppstart i det offentlige nå med Synarela, også videre med Gonal-F og Menopur, UL om noen uker. :smiley-angelic001:love7
 
Da er jeg igang med stimulering igjen, går unna dette her, men takknemlig for å få en sjanse til før sommeren. Oppstart i det offentlige nå med Synarela, også videre med Gonal-F og Menopur, UL om noen uker. :smiley-angelic001:love7

Så bra! :Heartpink Lykke til! Jeg er også glad for å få et forsøk før sommeren. Holder ikke ut å vente.

Jeg er på dag 4 på pergoveris.

Nå må det bli mange juni-spirer! :love2
 
Back
Topp