Hodepine

Fjær92

Blir kjent med forumet
Hei
Noen som har hatt så hodepine at de har kastet opp? Og bare ligget i ett mørkt rom?

Har vært hos legen og fått utelukket at det ikke er noe farlig.
 
Huff ja, jeg har migrene til vanlig, og fikk beskjed av jordmor at jeg burde unngå migrenemedisin pga baby, så er veldig glad for at det bare har kommet noen få ganger etter at jeg ble gravid. Hvis det skulle vise seg og være migrene du har, finnes det forresten flere typer medisiner som er laget spesielt for det på resept, det bare er ikke helt innafor når man er gravid så vidt jeg har forstått. :)

Typisk for meg ved migreneanfall er at jeg blir veldig var på lyder, lyssky, kvalm og hodepine som gjerne sitter rundt øynene og som regel litt mer på den ene siden. Det eneste som funker, bortsett fra medisinen, er et kaldt, mørkt og stille rom, og øyemaska jeg har med sånn merkelig gelé inni som hentes fra fryseren når behovet dukker opp.

Ei jeg kjenner fikk migrene første gang når ho var gravid, hormoner er visst noe som kan trigge det. Kanskje det er noe slikt for deg? Spenningshodepine kan også gjøre forferdelig vondt, så det kan jo hende det er det også? Uansett håper jeg du slipper masse hodepine, det er så hemmende når det skjer. God bedring!:Heartred
 
Slenger meg på hva de andre sier, høres ut som migrene. Er ikke uvanlig å få det når man er gravid desverre.
 
Legen mener at jeg har sånn hodepine siden jeg har 2 kretsomløp. Og på grunn av trykkforskjell.
 
Hei
Noen som har hatt så hodepine at de har kastet opp? Og bare ligget i ett mørkt rom?

Har vært hos legen og fått utelukket at det ikke er noe farlig.
Det i tillegg til lys og lydsky ved førstemann. Hadde det best med å ligge å halvsove hele det svangerskapet.
 
Back
Topp