Innlagt med premature rier

Lykke27

Betatt av forumet
Septemberlykke 2021
Noen her som har erfaringer med premature rier? Har blitt innlagt på grunn av premature rier og kort livmorhals ca 1,5 cm. Fått lungemodningsprøyte, og riedempenede. Har avtagende rier så det fungerer vertfall. Noen her som har hatt lignende og evt hvordan gikk ting?
 
Sniker fra juli - fikk infeksjon med nr1 som resulterte i premature rier i uke 30. Riene ga seg når infeksjon ble behandlet, lå hjemme i ro i 5 uker og da ville han ikke vente mer :p
Veninna min hadde premature rier uke 27 - de ble stoppet og hun måtte settes i gang 2 uker på overtid! alt kan skje, men så lenge du ikke har vannavgang er det lettere å stoppe :)
lykke til
 
Skjedd i begge mine graviditeter. I uke 30 begge ganger. Fikk stoppet det og alt gikk bra! Førstemann ville ikke vente mer når vi var kommet til uke 35 og det gikk kjempefint. Neste kom i uke 38.
Masse lykke til!!
 
Sniker.

Premature rier med livmorhals på 8 mm 26+5, fødte 27+3. Ei annen i august 2018 ble lagt inn ca samtidig og fødte over termin. Så det kan gå begge veier. Gått veldig fint med oss :)
 
Sniker fra juli - fikk infeksjon med nr1 som resulterte i premature rier i uke 30. Riene ga seg når infeksjon ble behandlet, lå hjemme i ro i 5 uker og da ville han ikke vente mer :p
Veninna min hadde premature rier uke 27 - de ble stoppet og hun måtte settes i gang 2 uker på overtid! alt kan skje, men så lenge du ikke har vannavgang er det lettere å stoppe :)
lykke til

ble selv innlagt med det jeg trodde var kynnere på mandag denne uka, også forkortet livmorhals på 1,5 cm.. jenta vår kom til verden tirsdagkveld; 32+1. Fikk også riedempende og lungemodningssprøyter
 
Ojjj, GRATULERER med liten prinsesse da:Heartpink Håper alt er bra med dere begge! Kan jeg spørre hvor liten hun var?:happy:
 
ble selv innlagt med det jeg trodde var kynnere på mandag denne uka, også forkortet livmorhals på 1,5 cm.. jenta vår kom til verden tirsdagkveld; 32+1. Fikk også riedempende og lungemodningssprøyter
Gratulerer med ei lita jente:Heartred Håper lungemodningen fikk gjort jobben sin og at hun er frisk og sprek!
 
Ojjj, GRATULERER med liten prinsesse da:Heartpink Håper alt er bra med dere begge! Kan jeg spørre hvor liten hun var?:happy:

takk takk:happy: så bra som det kan; akkurat nå er det ett eller annet som ikke er greit til lillemor; men vi bli så godt tatt vare på at jeg har stor tro på at vi klarer det også:smug: hun var 1935 gram og 42 cm lang:love017
 
Gratulerer med ei lita jente:Heartred Håper lungemodningen fikk gjort jobben sin og at hun er frisk og sprek!

takk takk:love017 tror nok de fikk gjort jobben sin ganske så bra; har ikke hatt behov for ekstra oxygen, ligger kun med cpap, men får også gode pauser fra denne uten problemer:love017
 
ble selv innlagt med det jeg trodde var kynnere på mandag denne uka, også forkortet livmorhals på 1,5 cm.. jenta vår kom til verden tirsdagkveld; 32+1. Fikk også riedempende og lungemodningssprøyter

Gratulerer så mye med lille :Heartred Håper det står bra til med dere :love7
 
Jeg ble innlagt i dag med premature rier, og blir her hvertfall til onsdag ettermiddag. Er 32+1 i dag. Hadde det ikke vært for at rutinekontrollen hos jordmor ble utsatt til i dag, og hun sendte meg videre hadde det ikke blitt fanget opp så tidlig, så takk og lov for det!

Riene har roet seg allerede, men de kjører på med lungemodning i tilfelle. Føler jeg er i trygge hender, selv om jeg er her alene og far følger det hele på snap hjemmefra..
 
Jeg ble innlagt i dag med premature rier, og blir her hvertfall til onsdag ettermiddag. Er 32+1 i dag. Hadde det ikke vært for at rutinekontrollen hos jordmor ble utsatt til i dag, og hun sendte meg videre hadde det ikke blitt fanget opp så tidlig, så takk og lov for det!

Riene har roet seg allerede, men de kjører på med lungemodning i tilfelle. Føler jeg er i trygge hender, selv om jeg er her alene og far følger det hele på snap hjemmefra..
Lykke til! :) Håper det fortsetter å roe seg, så h*n får litt mer tid inni magen :happy:
Kjente du ingenting av riene selv?
 
Gratulerer med baby :love7


Jeg vet det er for tidlig enda , men jeg er så ekstremt lei at jeg nesten skulle ønske jeg kunne føde snart jeg og :notworthy
 
Lykke til! :) Håper det fortsetter å roe seg, så h*n får litt mer tid inni magen :happy:
Kjente du ingenting av riene selv?
Takk :)
Det har roet seg litt, har nå fått begge lungemodningssprøytene, også blir det å se hva som skjer når jeg tas av dryppet om 14 timer.

Jeg klarte ikke for alt i verden å koble at jeg selv hadde rier før jeg faktisk var på sykehuset og de tok seg opp ila kort tid...:banghead:
 
Først vil jeg bare si gratulere så mye med en liten jente, ønsker dere alt godt og lykke til videre. :Heartred:Heartpink

Hos oss stoppet det opp etter riedempenede medisiner. Hadde rier frem til den lørdagen då det stoppet opp og vi ble sendt hjem på søndagen. Nå er det gått 3 uker siden jeg ble lagt inn og vi har kommet til uke 35, å han er fortsatt i magen:Heartblue
 
Først vil jeg bare si gratulere så mye med en liten jente, ønsker dere alt godt og lykke til videre. :Heartred:Heartpink

Hos oss stoppet det opp etter riedempenede medisiner. Hadde rier frem til den lørdagen då det stoppet opp og vi ble sendt hjem på søndagen. Nå er det gått 3 uker siden jeg ble lagt inn og vi har kommet til uke 35, å han er fortsatt i magen:Heartblue

Så fantastisk at han holder seg inne. Nå er det heller ikke krise om han vil ut :)

34+4 tok jeg med min lille 27-uker hjem fra sykehuset ❤️
 
Back
Topp