Budsjett Dåp

Racermamma

Andre møte med forumet
Hvor mye har/skal dere bruke på dåpen?

Her står det mellom en enkel billig løsning med å lage all mat selv og være grendahuset vil koste ca 5-6000kr eller fleske til med middag på restaurant til ca12 000kr
 
Tror det kommer seg på 2350kr:p Vi blir ca 15 (inkludert lille) og skal ha det hjemme. Det blir lapskaus og hjemmelaget kaker uten om dåpskaken. Utgiftene er maten og invitasjonene:)
 
Med pynt, smørbrød, dåpskaken, blomster, invitasjoner og gaver havner vi på ca 6000. Blir 20 stk.
 
Foreldrene mine og svigers betaler dåpskake og lager treretters, andre kaker lager vi selv og vi skal ha det hjemme hos svigers. Så eneste utgift for oss er invitasjonene og pynten - blir i underkant av 1000kr :)
 
Moren min betaler for all maten og til han som skal lage det. Så vi må betale for leie av lokale, pynt og drikke. Det blir nok noen tusenlapper til på det. Vi blir 40 stk. Kanskje alt havner på ca 8000 kr.
 
Vi skal ha dåpen hjemme ( blir 25stk ).
Med dåpskake, pynt/invitasjoner og mat/kaker blir det vel ca 2500-3000,- :)
Kokk/baker har vi i familien, og pynten kjøpte jeg billig på konkurssalg :)
 
25gjester -5000kr
Lokale, mat og pynt/blomster. Vi får kakene hos flere av gjestene..
 
Blir ca 40 stk (derav 14 barn), jeg og svigermor lager hjemmelaget gryterett med ris og salat, mens mamma baker rundstykker til. Dåpskaka lager svigersøster og andre kaker er fordelt rundt. Lokalet koster 1000kr, men aner ikke hva jeg blir å bruke I pynt, brus, kaffe og div. Men sikkert en totalt 3-4000
 
Vi inviterer 20 stk (nærmeste familie), men tror ikke vi blir mer enn 15 stk. Noen har lang reisevei, og svogers kone (og de har to barn) er Jehovas tiner og regner ikke med de kommer i en kirkelig dåp...

Lokaler på menighetssenteret: kr 1000
Bestilt koldtbord (kr 220 pr pers): kr 3000
Brus og kaffe: kr 200
Duker, engangsoppdekking: 300
Bordkort og blomster: kr 1000
Dåpskake: kr 700

Det blir vel sånn rundt kr 6000 for dåp da :) Da er ikke kjolen regnet med, for ingen av familiene hadde arvekjole så jeg har kjøpt en vi kan la gå i arv :)

Ellers blir resten av kakene på dugnad :)
 
Hvis alle som er bedt kommer blir vi totalt 61personer. Kunne bedt kun de nærmeste da hadde vi havna på 35personer. Men siden vi har så god kontakt med søskenbarn og tanter og onkler har vi bedt de også. Fremdeles er det to sider vi ikke har bedt noen fra. Vi er begge skilsmisse barn med steforeldre, stesøsken og stebesteforeldre. Så da blir vi mange :) vi lager meksikanskgryte, baker litt og får gjester til å bake.

Maten kommer på ca 5000kr
Kaker vi selv baker ca 1000kr
Lokale 1500kr
Pynt 2000kr
Dåpskjole 1500kr
Invitasjoner 500kr
Takkekort 500kr

Så kommer totalt på rundt 15 000kr med gaver vi gir lille :wacky:
 
Vi blir ca 40 stk, har ikke regna på hvor mye det blir tilsammen for alt men tipper mellom 5 og 10.000 en plass..
 
5122-6700 er budsjettet vårt for dåpen hvertfall. 3000 av det til mat. Kommer til å invitere 18 stk, nærmeste.
 
Last edited by a moderator:
Back
Topp