Ultralyd viste mange egg / donor eller ikke ?

Julie234

Blir kjent med forumet
Hausken rådet meg til donor pga alder / 43 år. Er helt enig med dem for man vet ikke kvaliteten på eggene i min alder. Vil ikke risikere å få et barn med utviklingshemming osv. Men man hører jo om de som får friske barn i min alder også. .

En annen sak er at det kan ta tid før eggene blir befrukta , mange misslykkede forsøk osv og jeg har ikke så mye tid til å vente lenger. Hausken ga meg 50 prosent per forsøk med donor. Og mulig ca 10 prosent per forsøk med egne egg. Men er ikke sikker fordi de vet ikke kvaliteten på eggene . De var overasket over hvor mange egg jeg hadde med tanke på alder. Har gode eggreserver sa de. Mye for å være 43.

De fant 7 antrale folikler på ene siden og 10 på andre. Noen som har peiling på dette? Hva vil dere råde meg og mannen til å gjøre? . Han har ingen barn fra før. Jeg har 2 barn.
 
Hei!

Siden du ikke har fått noen svar, så deler jeg gjerne noen tanker :) Jeg ville startet med å sjekke aldersgrenser for eggdonasjon i de landene dere tenker er aktuelle å motta behandling. I Danmark tror jeg aldersgrensen er 45 år for eggdonasjon. Det vil si, at dersom du ønsker å forsøke IVF med egne egg først, burde du ha tid til et forsøk eller to. Dette fordi du fikk 50 % sannsynlighet per forsøk med donor. Men i tillegg til tid og penger, er det også belastende å gjennomgå behandlingene. Så hvor mye ønsker dere å prøve med egne egg først, betyr nok mye her?

Når det kommer til eggkvalitet, er det både sannsynligheten for befrukning som reduseres, mens flere egg har kromosomfeil. Det er derfor sannsynligheten er lav, både sannsynlighet for færre egg i hver syklus, flere egg som ikke lar seg befrukte og flere egg som ikke deler seg slik de skal etter befruktning. Men så skal vi i all elendigheten også huske at det er mange kvinner over 40 som klarer kunststykket også :D

Jeg ønsker dere lykke til uansett hva dere velger :)
 
Hausken rådet meg til donor pga alder / 43 år. Er helt enig med dem for man vet ikke kvaliteten på eggene i min alder. Vil ikke risikere å få et barn med utviklingshemming osv. Men man hører jo om de som får friske barn i min alder også. .

En annen sak er at det kan ta tid før eggene blir befrukta , mange misslykkede forsøk osv og jeg har ikke så mye tid til å vente lenger. Hausken ga meg 50 prosent per forsøk med donor. Og mulig ca 10 prosent per forsøk med egne egg. Men er ikke sikker fordi de vet ikke kvaliteten på eggene . De var overasket over hvor mange egg jeg hadde med tanke på alder. Har gode eggreserver sa de. Mye for å være 43.

De fant 7 antrale folikler på ene siden og 10 på andre. Noen som har peiling på dette? Hva vil dere råde meg og mannen til å gjøre? . Han har ingen barn fra før. Jeg har 2 barn.


På instituto bernabau i Alicante kunne de lagre donoreggene mine til jeg er 49..
 
Back
Topp