Vi som holder til hos Instituto Bernabeu

Negativ test i dag, 11dpo. Så ble ikke noe denne gangen heller. Jeg vet det er en minimal sjanse for positiv test fortsatt, men håpet er borte for min del.

8 graviditeter(?) ((mistet tellingen). Donoregg. 4 hysteroskopier. Jeg hadde et håp om søsken, men føler at håpet gir meg finger’n.
Det var ikke noe gøy å høre! Ikke lett å skulle reise seg etter stadige nedturer. Ta vare på dere selv nå.
 
Hei.
Skulle gjerne hørt både positive og negative erfaringer med Instituto Bernabeu (Alicante).
Hvem anbefalte klinikken til dere?
Noen som har brukt klinikken med egne egg/sperm og utført PGS?
Takknemlig for delte erfaringer:)
 
Hei.
Skulle gjerne hørt både positive og negative erfaringer med Instituto Bernabeu (Alicante).
Hvem anbefalte klinikken til dere?
Noen som har brukt klinikken med egne egg/sperm og utført PGS?
Takknemlig for delte erfaringer:)
Heisann! Min historie med IB Alicante er at de var en av mange klinikker jeg søkte opp og kontaktet. Først med tanke på egne egg IVF, så ED IVF. Hadde kontakt med de over 1 år før jeg bestemte meg. Etterhvert som jeg begynte lande ting med de fikk jeg også kontakt med andre som hadde vært der, samt at jeg fikk vite at både en dansk og en norsk klinikk samarbeider med de.

Jeg endte med å gjøre ED. Fordi designet på egne egg IVF ikke var så veldig annerledes enn det jeg fikk andre steder, til nesten dobbel pris. Derfor er kanskje mitt svar ikke så viktig i ditt tilfelle.

Positivt med IB: de har tydelige informasjon og oversiktlige priser. De svarer kjapt (stort sett), og det føltes trygt å bruke de ifht at det er Spania og at de er anerkjente blant Skandinaviske klinikker. I tillegg likte jeg etterhvert legen godt, han var ærlig, tydelig og proaktiv. Og så setter de stort sett bare inn blastocyster.

Negativt: det er noen språkbarrierer og det ble litt misforståelse. Men sånn er det bare i Spania. De er også en av de strengeste klinikkene i Spania når det kommer til tolkning av spanske lover! De er ganske "firkantige", og du er kun pasient. Absolutt en fin og hyggelig klinikk, men ikke av de varmeste og kjærligste om det er viktig. Det meste går via PA så ble stor overgang fra Skandinavia hvor man får kontakt med legen.

Når det er sagt så var legen fin på Skype! Og jeg lyktes på 1. ED forsøk. Skuffet over kun 2 på frys, men det vet man aldri uansett hvor man er. Er positive og negative ting med alle klinikker så det er nok viktig å lande hva du/dere føler dere har behov for.
 
Hei alle.
Jeg er ny i dette forumet.
Hadde skype-samtale med Alicante-klinikken i februar, og vurdere å sette igang forsøk til sommeren. Er singel, så dette er en reise i utgangspunktet gjør alene.
Er det andre her inne som er i den situasjonen?

Har 2 IVF-forsøk bak med fra Danmark, men eggene mine ser ut til ikke å være gode nok.

Bytter derfor til Spania pga erfaringen de har, og måten det ser ut som de plukker ut eggdonor.

Har fått beskjed om å ta tre tester i tillegg til den vanlige rekka med blodprøver. Den første skjønner jeg, men de to neste... Hva slags tester er det? Er det slik gynekologen vet?

"- Ultrasound scan to count your follicules and see your uterus (between days 5 and 8 of your cycle).
- Karyotype
- Fragile X Syndrome "
Heisann:)
Jeg er i samme situasjon som deg. Men ut ifra det du skriver skjønner jeg ikke helt om du skal gå for egne egg IVF eller donoregg IVF? Kanskje begge?

Karyotype og Fragile X er blodprøver hvor de ser på dna. Rekvisisjon kan skrives ut av gyn eller fastlege, jeg måtte ta disse på sykehuset. Det tar gjerne etpar uker å få svar på disse testene.

Enkelt sagt viser karyotype kromosomtelling, om man har normalt eller et ekstra kromosom (f.eks normalt 46 XX (kvinne)).
Fragile X er en arvelig sykdom som skyldes en genetisk mutasjon på X kromosomet, vises under labtesting som skjørt X kromosom (derav navnet). Det er den siste testen som gjør at jeg tenker du skal prøve egne egg først?

Når det gjelder disse to testene så utføres de hos både egg- og sæddonor i Spania. Noen klinikker i Danmark har startet opp med gentesting av eggdonorer, men svært få så langt. Sæddonorer fra European Sperm Bank testes ikke for Fragile X.

Masse lykke til med prosessen!


Hei dere,
må bare si at det er utrolig fint å finne folk som er i samme situasjon som meg, og som deler av sine erfaringer..
Jeg er ny på forumet, men kjente umiddelbart at dette er både vanskelige og sårbare ting å være åpne om.
Skulle gjerne vært en av dem som kunne fortalt om en støttende partner ved min side, men slik har det ikke gått. Drømmen om barn har ikke forsvunnet av den grunn, så dette vil bli en 'ensom prosess' for meg.
Ekstra viktig da å lese om andre som har gått gjennom det samme! :Heartred takk for at dere deler!
 
Overraskende nok er gravid! Helt naturlig, 4 uker etter innsett av donoregg har vi laget en baby helt selv i stedet 15 uker på vei og alle prøver/ ultralyder viser oss en frisk baby.

livet slutter aldri å overraske!
 
Hei dere,
må bare si at det er utrolig fint å finne folk som er i samme situasjon som meg, og som deler av sine erfaringer..
Jeg er ny på forumet, men kjente umiddelbart at dette er både vanskelige og sårbare ting å være åpne om.
Skulle gjerne vært en av dem som kunne fortalt om en støttende partner ved min side, men slik har det ikke gått. Drømmen om barn har ikke forsvunnet av den grunn, så dette vil bli en 'ensom prosess' for meg.
Ekstra viktig da å lese om andre som har gått gjennom det samme! :Heartred takk for at dere deler!
Så bra det hjelper å høre om andre i samme situasjon, sånn var det litt for meg også. Hvordan går det med deg?
 
Da er div blodprøver og slikt tatt. Venter fortsatt på noen resultater, og så blir det vel skype-samtale for å planlegge videre.

AMH var høyere nå enn for 2 år siden. Litt rart egentlig for den skal vel egentlig bare synke, men har skjønt det kan skje av og til. Positivt for meg da, som nå er innenfor normalt nivå, dog fortsatt lavt, og spennende å se om det vil påvirke om det blir IVF eller ED.
Hva ble det til med deg, og hvordan går det?
 
Hei dere!
Vi tenker å gå inn for eggdonasjon og IB nå. Ser flere har valgt Alicante. Er det noen grunn til å velge det heller enn Madrid? Syns alt er så vanskelig…
 
Hei dere!
Vi tenker å gå inn for eggdonasjon og IB nå. Ser flere har valgt Alicante. Er det noen grunn til å velge det heller enn Madrid? Syns alt er så vanskelig…
Vi gikk kun for Alicante fordi jeg har bodd der tidligere. Vårt forsøk der var mislykket (prøvde bare en gang/ et inn og er på frys). Men jeg endret mening underveis og ønsker heller en åpen donor. Vi endte da opp med å forsøke hos Maigaard i stedet. Lykkes på første forsøk og har nå en gutt på snart 2 år☺️
 
Vi gikk kun for Alicante fordi jeg har bodd der tidligere. Vårt forsøk der var mislykket (prøvde bare en gang/ et inn og er på frys). Men jeg endret mening underveis og ønsker heller en åpen donor. Vi endte da opp med å forsøke hos Maigaard i stedet. Lykkes på første forsøk og har nå en gutt på snart 2 år☺️

Takk for svar
Var det kun pga ønsket om åpen donor dere byttet? Eller var det noe med IB dere ikke trivdes med?
 
Takk for svar
Var det kun pga ønsket om åpen donor dere byttet? Eller var det noe med IB dere ikke trivdes med?
Jeg liker vel bedre slik som ting gjøres i Skandinavia fremover Spania. I tillegg fikk vi bare et til på frys og dersom det ble aktuelt med søsken så ville jeg gjerne at de skulle være fra samme donor. Reisevei/kostnader etc spilte også litt inn. Jeg var ganske sliten og nedbrutt av flere år med forsøk med egne egg. Kontakt meg gjerne på PM☺️
 
Vi er i gang med ED forsøk på IB. Jeg har nå blitt 44 og min mann er 49. Høy alder fordi vi har prøvd lenge og har et barn som kom naturlig og nå er 7 år. Jeg vet at det bare blir med denne graviditeten og har alltid ønsket meg flere barn. Vi har kvalifisert oss til garantiordningen men valgte å ikke benytte oss av den pga pris. Men nå står vi ovenfor et vanskelig valg. Vi har hele tiden ønsket innsett av to egg men nå når det kun er 2 dager til innsett er jeg blitt kjempe usikker og klarer ikke bestemme meg:/

Jeg har god arbeidskapasitet, er frisk og har hatt lederjobber så syntes det å få ett barn bare var kos. Tror jeg er over gjennomsnittet god til å balansere mye på en gang. Min samboer har sagt at jeg kommer til å måtte ta hovedansvaret for dette barnet / eller barna. Han har barn fra før av som er voksne nå og synes han er ferdig med småbarnsperioden. Likevel er det han som hele tiden har ment at vi bør sette inn to og han hadde vært glad om vi fikk tvillinger.

Jeg synes dette er skikkelig vanskelig. Vet at det er ingen garanti for om noen setter seg, eller om begge setter seg. Det jeg er mest redd for er:
- vil to småbarn gå utover forholdet vårt
- vil to småbarn være så krevende at jeg ikke får fulgt opp barnet vi har slik jeg ønsker?
- hvor slitsomt er det egentlig med tvillinger?

Er det noen som kan tenke høyt sammen med meg? Jeg trenger råd. Innsett er om TO dager..
 
Vi er i gang med ED forsøk på IB. Jeg har nå blitt 44 og min mann er 49. Høy alder fordi vi har prøvd lenge og har et barn som kom naturlig og nå er 7 år. Jeg vet at det bare blir med denne graviditeten og har alltid ønsket meg flere barn. Vi har kvalifisert oss til garantiordningen men valgte å ikke benytte oss av den pga pris. Men nå står vi ovenfor et vanskelig valg. Vi har hele tiden ønsket innsett av to egg men nå når det kun er 2 dager til innsett er jeg blitt kjempe usikker og klarer ikke bestemme meg:/

Jeg har god arbeidskapasitet, er frisk og har hatt lederjobber så syntes det å få ett barn bare var kos. Tror jeg er over gjennomsnittet god til å balansere mye på en gang. Min samboer har sagt at jeg kommer til å måtte ta hovedansvaret for dette barnet / eller barna. Han har barn fra før av som er voksne nå og synes han er ferdig med småbarnsperioden. Likevel er det han som hele tiden har ment at vi bør sette inn to og han hadde vært glad om vi fikk tvillinger.

Jeg synes dette er skikkelig vanskelig. Vet at det er ingen garanti for om noen setter seg, eller om begge setter seg. Det jeg er mest redd for er:
- vil to småbarn gå utover forholdet vårt
- vil to småbarn være så krevende at jeg ikke får fulgt opp barnet vi har slik jeg ønsker?
- hvor slitsomt er det egentlig med tvillinger?

Er det noen som kan tenke høyt sammen med meg? Jeg trenger råd. Innsett er om TO dager..
Vi vurdere også å sette inn 2 når vi holdt på med forsøk hos IB, men kom frem til at vi bare satte inn ett. Det er vanskelig å si hva som vil være riktig for dere, men vi slet sånn med det første barnet. Han ble født for tidlig og fikk ikke til amming. I tillegg hadde han melkeproteinallergi (tok lang tid før vi fikk utredet han for det), han sov heller aldri mer enn 2 timer sammenhengende til han var 13 måneder. Man vet aldri hvordan barna blir med tanke på soving etc, så bør kanskje vurdere hvor mye hjelp dere kan få fra andre og hvis behovet er der…
 
Vi vurdere også å sette inn 2 når vi holdt på med forsøk hos IB, men kom frem til at vi bare satte inn ett. Det er vanskelig å si hva som vil være riktig for dere, men vi slet sånn med det første barnet. Han ble født for tidlig og fikk ikke til amming. I tillegg hadde han melkeproteinallergi (tok lang tid før vi fikk utredet han for det), han sov heller aldri mer enn 2 timer sammenhengende til han var 13 måneder. Man vet aldri hvordan barna blir med tanke på soving etc, så bør kanskje vurdere hvor mye hjelp dere kan få fra andre og hvis behovet er der…
 
oppdatering; Ble gravid men begynte å blø mye og i går (uke 6) ble det bekreftet at det desverre ikke gikk bra. Begge hadde festet seg men hos begge hadde også utviklingen stoppet. Veldig trist. Spesielt siden vi ikke fikk noen på frys.

Nå skal jeg ta opp kontakten med klinikken og høre hvordan vi går frem videre. Angrer nå at jeg ikke valgte garantiordningen deres men var så sikker på at vi nå skulle lykkes..perfekte forhold og perfekte embryoer men noe gikk tydeligvis galt. Noen som har vært borti liknende? Trenger å høre at det kan gå bra til slutt ❤️ drar nok tilbake til Spania og IB.
 
oppdatering; Ble gravid men begynte å blø mye og i går (uke 6) ble det bekreftet at det desverre ikke gikk bra. Begge hadde festet seg men hos begge hadde også utviklingen stoppet. Veldig trist. Spesielt siden vi ikke fikk noen på frys.

Nå skal jeg ta opp kontakten med klinikken og høre hvordan vi går frem videre. Angrer nå at jeg ikke valgte garantiordningen deres men var så sikker på at vi nå skulle lykkes..perfekte forhold og perfekte embryoer men noe gikk tydeligvis galt. Noen som har vært borti liknende? Trenger å høre at det kan gå bra til slutt ❤️ drar nok tilbake til Spania og IB.
Så trist å høre:Heartred Er visst aldri noen garanti, selv om alt virker perfekt. Jeg husker jeg også satt igjen å angret på at jeg ikke valgte garantiordningen, men samtidig lettet nå i etterkant siden vi valgte å bytte klinikk. Man kunne ikke akkurat forutse covid og omfanget av det…
Uansett utrolig vondt å ikke lykkes!

Vi hadde et mislykket forsøk med ED før den satt. Vi valgte dog å bytte klinikk. Mye pga reisevei og covid. Nå har vi to fine barn med samme donor:Heartred
 
Så trist å høre:Heartred Er visst aldri noen garanti, selv om alt virker perfekt. Jeg husker jeg også satt igjen å angret på at jeg ikke valgte garantiordningen, men samtidig lettet nå i etterkant siden vi valgte å bytte klinikk. Man kunne ikke akkurat forutse covid og omfanget av det…
Uansett utrolig vondt å ikke lykkes!

Vi hadde et mislykket forsøk med ED før den satt. Vi valgte dog å bytte klinikk. Mye pga reisevei og covid. Nå har vi to fine barn med samme donor:Heartred
Så fint å høre at det gikk bra med dere etterpå! ❤️ Når man bestemmer seg for ED er det en lettelse for å slippe å slite mer med egne egg og en stor nedtur når det da heller ikke går bra. Krysser fingre for at vi også får det til på neste forsøk❤️.

Gjorde du noe annerledes ift hormoner / progesteron / støttebehandling når dere lyktes med barna kontra mislykket forsøk i Spania?
 
Hei dere,
må bare si at det er utrolig fint å finne folk som er i samme situasjon som meg, og som deler av sine erfaringer..
Jeg er ny på forumet, men kjente umiddelbart at dette er både vanskelige og sårbare ting å være åpne om.
Skulle gjerne vært en av dem som kunne fortalt om en støttende partner ved min side, men slik har det ikke gått. Drømmen om barn har ikke forsvunnet av den grunn, så dette vil bli en 'ensom prosess' for meg.
Ekstra viktig da å lese om andre som har gått gjennom det samme! :Heartred takk for at dere deler!
Hei, hvordan gikk det med deg? ❤️
 
Så fint å høre at det gikk bra med dere etterpå! ❤️ Når man bestemmer seg for ED er det en lettelse for å slippe å slite mer med egne egg og en stor nedtur når det da heller ikke går bra. Krysser fingre for at vi også får det til på neste forsøk❤️.

Gjorde du noe annerledes ift hormoner / progesteron / støttebehandling når dere lyktes med barna kontra mislykket forsøk i Spania?
Jeg valgte rett og slett å ta innsett i naturlig syklus. Brukte kun Lutinus som støtte. Jeg var så sliten og kroppen ganske nedbrutt tror jeg egger mange år på hormoner.
 
Back
Topp