Sortering av skittentøy. Kurvsystem?

twinsplusone

Betatt av forumet
Noen her som har kurvsystem til sortering av skittentøy? Hvilket i så fall? Vil gjerne se bilder av hvordan andre har gjort det :)

Må få ordnet ett system snart, synes jeg bruker så lang tid på å sortere hver gang jeg skal sette på en maskin.

Trenger ikke absolutt være kurvsystem heller altså, er åpen for alle forslag :happy:
 
Noen her som har kurvsystem til sortering av skittentøy? Hvilket i så fall? Vil gjerne se bilder av hvordan andre har gjort det :)

Må få ordnet ett system snart, synes jeg bruker så lang tid på å sortere hver gang jeg skal sette på en maskin.

Trenger ikke absolutt være kurvsystem heller altså, er åpen for alle forslag :happy:
Har sånne bokser fra ikea som står inne i skapene på vaskerommet. Stor boks til 60- og 40vask. Stor boks til ull også (selv om her hadde liten boks også passet). Liten boks til 30-vask (typ pentøy eller treningstøy), liten boks til hvit 40-vask (mest skjorter til mannen). Sorter i bokser etter hva slags vask du har mest av, det varierer jo fra hjem til hjem. Vi har en skittentøyskurv på badet i tillegg til systemet på vaskerommet. Når skittentøyskurven er full, sorterer jeg den i systemet på vaskerommet. Så setter jeg på en maskin når jeg ser at en av boksene er fulle/kan fylle en maskin.

Link til de «små» boksene jeg bruker (de store er dobbel størrelse):

https://www.ikea.com/no/no/p/skubb-boks-hvit-00186395/
 
Vi har babyen sine klær i en, vårt undertøy, sokker og ammetøy i en, håndkler i en og alt annet møkk i en annen :p

Bruker ikea sitt algot-system, det er både stellebordet vårt, babyen sin kleshylle og deler av skittentøyssystemet, skittentøyskurver ved siden av
 
Har 2 av skapene fra ikea med runde hull i (2 kurver i hvert skap) syns det var greit å få det litt gjemt vekk
 
Har 5 dunker i en rekke på vaskerommet; 60 graders, lys 40, mørk 40, ull/finvask, og treningstøy. Har en dunk på badet som alle kaster klærne i, som jeg tømmer og sorterer jevnlig i de 5 dunkene. Smooth :happy: Når en av dunkene er full er det også en full maskin, så da er det bare å stappe inn og starte den :D
 
Har 6 kurver på vaskerommet.
En til ull
En til farget 40
En til hvit 40
En til håndklær
En til sengetøy
En til undertøy

Har skittentøyskurv oppe, som vi tar ned og sorterer dit det skal
 
Har 4 kurvgreier, hvor jeg sorterer ut ting som ikke vaskes like ofte (denne varianten fra ikea) som er stablet på hverandre, har lite vaskerom så er ikke allverden med plass.

sorterer der

hvitt tøy
Finvask
Ullvask
Kokvask

Videre har jeg to større kurver fra europris som jeg sorterer i det som er i mer konstant vask:)

Primært mørkvask og håndduk/sengetøy

7E467A05-2765-42FD-9409-970496CFA5BD.png
 
Vi har vaskerom, jeg har gjort det så enkelt at jeg bare bruker kurvhyllestativ, slik man har i klesskap. En full kurv er en full maskin. Det blir god lufting så klærne blir ikke liggende tett. Vi har 2 bad, så jeg tømmer skittentøykurvene ca. annenhver dag og sorterer inne på vaskerommet. Jeg har ikke orket å merke kurvene, jeg ser jo fort selv hva som er hvilken vask.

Noe sånn som på bildet, bare med store kurver.

667013.jpg

Slik sorterer jeg nå:

Hvitt 60 grader
Mørkt 60 grader
Hvitt og lyst tøy 40/30 grader
Mørkt tøy 40/30 grader
Dungeri bukser 30 grader
Ullklær 30 grader
Vaske utstyr 90 grader
 
Har tre store kurver som står under en disk.
- Kurv 1: 60 grader, mørk og lys
- Kurv 2: 30/40 grader, mørk og lys
- Kurv 3: Ull og håndvask

Er jo ganske lett å se forskjell på mørk/lys i kurvene, så føler ikke at det er nødvendig å sortere. Det går jo uansett på rundgang, så alt blir vasket til slutt. Er jo uansett ikke alt i samme temp. og farge som blir vasket sammen... F.eks. vasker jeg ikke sengetøy sammen med håndkler, for da blir sengetøyet så fort slitt.
 
Vi har vaskerom, jeg har gjort det så enkelt at jeg bare bruker kurvhyllestativ, slik man har i klesskap. En full kurv er en full maskin. Det blir god lufting så klærne blir ikke liggende tett. Vi har 2 bad, så jeg tømmer skittentøykurvene ca. annenhver dag og sorterer inne på vaskerommet. Jeg har ikke orket å merke kurvene, jeg ser jo fort selv hva som er hvilken vask.

Noe sånn som på bildet, bare med store kurver.

Vis vedlegget 317074

Slik sorterer jeg nå:

Hvitt 60 grader
Mørkt 60 grader
Hvitt og lyst tøy 40/30 grader
Mørkt tøy 40/30 grader
Dungeri bukser 30 grader
Ullklær 30 grader
Vaske utstyr 90 grader

Hvor kjøpte du kurvhyllesystem? Har sett litt på Algotsystemet på IKEA, men utfra bildene ser trådkurvene der så små/lave/liten plass til klær. Men har ikke somlet meg til å sjekke målene enda :shy:
 
Har høyskap på vaskeromsinnredningen med 4 åpninger: ull, sokker, undertøy, 40grader. Inni skapet står kurver. Deretter har jeg to store skittentøys"dunker" på vaskeromsgulvet: 1 for håndduker og kopphåndduker (90graders) 1 for sengsett. Oppe på badet vårt har vi en felleskurv som jeg sorterer ut ca 2 gang i uka :)
 
Har 2 av skapene fra ikea med runde hull i (2 kurver i hvert skap) syns det var greit å få det litt gjemt vekk
Sånne har vi og.
Tre stk så seks ulike sorteringer som er merket med wallstickers
 
Hvor kjøpte du kurvhyllesystem? Har sett litt på Algotsystemet på IKEA, men utfra bildene ser trådkurvene der så små/lave/liten plass til klær. Men har ikke somlet meg til å sjekke målene enda :shy:
Jeg husker dessverre ikke hvor jeg kjøpte de, det er noen jeg har hatt veldig lenge.
 
Har 4 kurvgreier, hvor jeg sorterer ut ting som ikke vaskes like ofte (denne varianten fra ikea) som er stablet på hverandre, har lite vaskerom så er ikke allverden med plass.

sorterer der

hvitt tøy
Finvask
Ullvask
Kokvask

Videre har jeg to større kurver fra europris som jeg sorterer i det som er i mer konstant vask:)

Primært mørkvask og håndduk/sengetøy

Vis vedlegget 317068

Det på bildene hadde funka hos meg. Takk for tips :D
 
Back
Topp