Når prøve igjen etter en medisinsk abort?

Mamma2021prøver2022

Glad i forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Jeg har gjennomgått en medisinsk abort grunnet blighted ovum eller MA. Klarer ikke tenke på annet enn at jeg vil prøve igjen. Ventet dere en mens eller startet dere igjen etter blødningen stoppet ? Såfall hvordan gikk det ? prøver å se fremover å tenke positivt.
 
Så trist å høre :Heartred

Jeg hadde medisinsk abort i starten av november pga MA, begynte prøvingen med en gang etter blødningen stoppet. Har nå hatt mensen 2 ganger og ikke blitt gravid igjen enda.

Den første syklusen etter aborten hadde jeg mye murringer, og jeg spottet både før og etter den første menstruasjonen. Så ganske tydelig at kroppen var i ubalanse. Nå etter mens nummer to håper jeg kroppen er tilbake til normalen og at en spire snart sitter :smiley-angelic001
 
Så trist å høre :Heartred

Jeg hadde medisinsk abort i starten av november pga MA, begynte prøvingen med en gang etter blødningen stoppet. Har nå hatt mensen 2 ganger og ikke blitt gravid igjen enda.

Den første syklusen etter aborten hadde jeg mye murringer, og jeg spottet både før og etter den første menstruasjonen. Så ganske tydelig at kroppen var i ubalanse. Nå etter mens nummer to håper jeg kroppen er tilbake til normalen og at en spire snart sitter :smiley-angelic001
Krysser fingrene for deg :happy:! har lyst å prøve med en gang selv, tenker at kroppen blir gravid når den er klar.
 
Hadde en BO under prøving på forrige. Fikk beskjed om å vente en syklus etter cytotec før vi begynte igjen. At så lenge kroppen trengte hjelp til å ordne opp skulle man vente en syklus
 
Jeg hadde MA i sommer med medisinsk abort og så utskraping. Vi startet prøving med en gang. Men hadde en del småblødninger til etter el. En del kramper og smerter også. Første perioden etter MA til første mens varte en uke lenger en normalt. Så fikk jeg en 49 dagers syklus. Så var det i rute på 30 dager. Ble gravid i pp i november.
 
Jeg har gjennomgått en medisinsk abort grunnet blighted ovum eller MA. Klarer ikke tenke på annet enn at jeg vil prøve igjen. Ventet dere en mens eller startet dere igjen etter blødningen stoppet ? Såfall hvordan gikk det ? prøver å se fremover å tenke positivt.

Er helt med deg her! Fikk vite at vi mistet i går og jeg vil bare bli ferdig med å blø så vi kan prøve igjen.
 
Har lest en del om andres erfaringer her, for jeg er så enig med dere, har bare lyst å komme i gang igjen med en gang. Tok cytotec onsdag for 8 dager siden, mistet ca uke 6.

Hos meg tok det nesten en uke før alle rester var kommet ut. Blødde frist og det murret i magen. Da siste klump kom ut på mandag sluttet murringene kontant og har ikke blødd friskt siden. Var på UL i går og alt så fint ut.

Min teori er at noen har rester igjen, som kanskje kommer ut ved neste mens. Om man har rester igjen ser jeg for meg at kroppen ikke gjør seg klar til å bli gravid igjen.

Så jeg tenker kjør på og prøv, det skal vi gjøre når jeg har helt sluttet å blø. Men er forberedt på at det kan ta litt tid før kroppen er klar. Vi måtte gjennom ivf for denne graviditeten, og får ikke lov til nytt forsøk før etter to mensener. Men legen sa det var bare til å prøve naturlig om vi ville :happy:
 
Har lest en del om andres erfaringer her, for jeg er så enig med dere, har bare lyst å komme i gang igjen med en gang. Tok cytotec onsdag for 8 dager siden, mistet ca uke 6.

Hos meg tok det nesten en uke før alle rester var kommet ut. Blødde frist og det murret i magen. Da siste klump kom ut på mandag sluttet murringene kontant og har ikke blødd friskt siden. Var på UL i går og alt så fint ut.

Min teori er at noen har rester igjen, som kanskje kommer ut ved neste mens. Om man har rester igjen ser jeg for meg at kroppen ikke gjør seg klar til å bli gravid igjen.

Så jeg tenker kjør på og prøv, det skal vi gjøre når jeg har helt sluttet å blø. Men er forberedt på at det kan ta litt tid før kroppen er klar. Vi måtte gjennom ivf for denne graviditeten, og får ikke lov til nytt forsøk før etter to mensener. Men legen sa det var bare til å prøve naturlig om vi ville :happy:
Helt enig ! Jeg skal inn til sjekk 29.01 for å se om det er mer rester. Er det tomt kjører vi på :angelic: klarer ikke å vente.
 
Hadde medisinsk abort 3 desember! Fant ut om MA i uke 12+3 eller någe sånn, men fosteret hadde stoppa å utvikle seg i uke 9.. Blødde ca 1 uka itte eg kom hjem fra sykehuset, å fikk negativ test ca 2 uker ittepå.. Itte 4 uker kom mens, å imårå vente eg mens nummer 2.. Så, fortsatt ikkje gravid selv om eg ønske å prøve ❤️ men eg leste någe fint enn plass, å det e at kroppen tar ikkje imot en graviditet med mindre den e klar for det. Så då tenke eg at det e greit, å at det forhåpentligvis går bra neste svangerskap..
 
Back
Topp