Lang vei til sykehuset?

Engodnrto

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Kopierer er spørsmål fra februar gruppa;

Har dere lang reisevei til sykehuset når dere skal føde? Er det noen spesielle hensyn dere må ta? Er det noen som er redde for ikke å rekke frem?
 
For meg er det raskere å gå til sykehuset (10 min) enn å kjøre bil (med hva det innebærer å hente bil, kjøre rundt, parkere etc.). Men er nok raskere å kjøre dersom jeg kommer inn med rier :D
 
Tidsmessig bruker vi en 15-20 min til sykehuset. Kun motorvei. Er det lite bil kan vi sikkert bruke kortere tid, men da også kjøre i alt for høy fart.
Setter veldig pris på at vi bor såpass nærme.
 
Ca 30 min så egentlig ikke redd for å ikke nå det. Men tenker mer på når jeg skal slutte å reise langt vekk. Feks svigerforeldrene mine bor 2 timer unna sykehuset. Tror de får komme på besøk de siste ukene før termin :)
 
Ser sykehuset fra hjemme, så veldig kort hehe.
 
Vi har ca en time til sykehuset, men satser på at det skal gå bra. Har ikke noe formening om når den lille kommer heller, er førstegangs så :)
 
Omkring en halvtime kjøring.
 
Bor 4 timer (på en god dag uten skred, snøvær, vind og dårlige veier) unna.. Har svigerforeldre som bor 20 min unna der jeg skal føde. Vi har såvidt snakket om dette, og jeg vil nok gjøre med jordmor hva som er vanlig før vi bestemmer hva vi gjør :)
 
Vi har en liten halvtime å kjøre, men på vestlandsveier med rasfare og tuneller man aldri vet hva finner på.
 
Litt over en halvtime ca. Skal gå bra så lenge trafikken flyter :rolleyes:
 
10 minutter kjøring, 5 hvis man stresser eller er lite trafikk. Hvis noe skulle skje mens samboer er på jobb, så må han bare gå fra en annen avdeling på sykehuset og til føden. Føler litt ekstra trygghet i det :)
 
Har ca 1 time og 15 min til fødested. Dette er nok den største bekymringen min i svangerskapeto_O
Gruer meg ikke til fødselen i seg selv, men dagene rundt termin hvor jeg skal gå å kjenne etter når det er rett tidspunkt å dra til sykehuset. Er førstegangs så vet naturligvis ikke hvordan det vil føles, og om ting vel skje fort eller langsomt. Er redd for at jeg kommer til å ville stresse meg avgårde for tidlig på grunn av lang reisevei, for så å eventuelt bli sendt hjem igjen :facepalm:
 
Last edited:
30 min ca hvis det er lite trafikk. Sikkert betydelig mer hvis vi skulle ende opp i morgen eller ettermiddagsrushet :p
 
Var livredd for at jeg ikke skulle nå frem på sykehuset sist (kjøretur på 10-15 minutter) :eek: kom aldri så langt at jeg trengte å bekymre meg for jeg ble lagt inn og satt i gang:p

Nå bor vi 15-20 minutters kjøring fra sykehuset, men siden vi er på kontroll flere ganger før termin så har vi fått «øvd» oss på å kjøre dit ;) tror ikke jeg skal forvente noe styrt fødsel, så slapper godt av med at vi skal komme oss frem i tide:p
 
Vi har 2,5 time til sykehuset:nailbiting: spent på om det blir privatbil eller ambulanse denne gangen, men håper på det første:)
 
Korte 10 min å kjøre til sykehuset, og det settes pris på:hilarious: ved forrige fødsel tok det 10 timer fra jeg kom til sykehuset(men dette inkluderer da tiden de brukte på riehemmende og forsøk på å stoppe fødsel).. Så veldig spent på hvor lang tid det tar med lille i magen:Heartblue
 
Vi har ca 20-30 min å kjøre. Min første fødsel tok en hel evighet, så er ikke så stresset for ikke å rekke frem:)
 
Back
Topp