LilleSpiren2018 sin dagbok

25+0:Heartblue
Vekstkontrollene viste at lillemann lå 7% over gjennomsnittet :love7 men siden storebror var så liten (og fordi de ikke vet grunnen til det), skal vi på ny kontroll i uke 28, 32 og 36 hvertfall. På kontrollen i uke 36 vil vi da finne utav hva som skjer framover. Dvs at hvis han har sluttet å vokse allerede da (!!!!), må jeg settes i gang. Dersom han vokser fint blir det hyppigere kontroller for å følge nøye med mot slutten. Håpet mitt er selvfølgelig at han holder seg inne ut tiden, og at fødselen starter spontant av seg selv:joyful:
Blir noen spennene uker i møte nå!❤
Selv føler jeg at svangerskapet går veldig fort for det er alltid noe som skjer, både med kontroller og alt med kommende storebror! Han er nå kvitt vannkoppene, men noe feber og rusk henger igjen:) snart blir det planlegging av 1-års dag også!:wav Herregud som tiden flyr! Husk å ta vare på alle små øyeblikk, plutselig er epoken over! :bored:
 
26+1❤

Føler det er helt likt som forrige uke over her:hilarious:
Trives godt på jobb, men kjenner at det er tungt på kveldene. Sover/slapper av så mye jeg kan hjemme, men det er jo også noe begrenset pga kommende storebror :p
Magen tar helt av til tider, og det er så gøy å se bevegelsene til lillemann!:Heartblue
Gleder meg enormt mye til januar, men for min del er jeg glad det er et stykke igjen. Det er så mye som skjer før jul! Til uka reiser jeg og samboer på en kjærestetur til Gdansk, det gleder vi oss til! Første gang vi skal ha barnevakt:bored: blir nok blandede følelser for min del:p
 
Last edited:
27+1❤
Har idag vært på en kontroll på føden pga magesmerter på venstre side. Det ble ikke funnet noen andre "feil" enn at livmora jobber litt mer enn normalt. Ble da sendt videre til lege med utvendig og innvendig ul. Den utvendige ultralyden var helt fin, men den innvendige ultralyden viste en litt forkortet livmorhals. (Ikke så galt, men 2,7..) må derfor være obs på at smertene ikke øker, eller at det kommer andre ting som kan være tegn på premature rier.
Nå gjelder det bare å smøre tålmodigheten så godt det lar seg gjøre, å håpe på at smertene forsvinner og at lillemann holder seg inne tiden ut:Heartblue
 
28+0, endelig tredje trimester!
100% sykmeldt til neste legetime 7/11 pga magesmertene. Det har hjulpet godt på å slappe av mer enn jeg klarer i full jobb! Håper så inderlig jeg kan fortsette å jobbe litt til før ny permisjon, men det får vi se.. :)

Ellers har babyen i magen fått navnet sitt, Trym:Heartblue
Han sparker, hikker, tisser og romsterer veldig hver eneste dag:wav
Full nedtelling til ny vekstkontroll 30/10. Gleder meg så til å se han igjen:love7

Kommende storebror blir 1 år til mandag, og det er litt vemodig å miste "babyen" min allerede nå. Han har jo gått fra å være baby til å bli en liten mann på ekstremt kort tid! :bored: jeg må huske å sette ekstra stor pris på den første tiden med Trym, for de vokser virkelig for fort:sad010:Heartblue:Heartblue
 
30+0.
Glemte visst å oppdatere forrige uke:facepalm: Dagene har vært fylt med planlegging av bursdag, utførelsen av bursdagen og det å komme seg etter den:hilarious: vi var 20 stk her hjemme, og det tapper all energi av meg. Det var kjempe koselig altså, og hadde virkelig gjort det igjen! Men jeg blir så sliten av store forsamlinger og sosialisering :p

Sykemeldingen ble forlenget, i første omgang ut november.
Ny vekstkontroll 28/11:love7 foreløpig er alt bra med Trym, og han vokser som han skal:Heartblue
Ellers er det fint lite som har skjedd siden sist. Jeg sover mye om kveldene og morgenene, men jeg får ikke sove på natta:banghead: håper dette snur de siste ukene slik som forrige svangerskap :joyful:
 
31+0

Foreløpig har jeg ikke fått sove noe på nattestid, så ære være samboer som står opp med storebror så jeg får sove på morgensiden av døgnet:hilarious::love7
Er så evig takknemlig for at samboer alltid stiller opp og hjelper meg, selvom plagene mine kan være vanskelig å forstå! Nå sliter jeg med å legge storebror i sprinkelsengen fordi den er hevet i fotenden, og da rekker jeg ikke ned pga magen som stanger borti senga:facepalm:

Ellers føles dagene lange som sykmeldt, men tiden går allikevel utrolig fort:bored::Heartblue vi gleder oss, og er super spente på vekstkontroll 28/11. Krysser alt vi kan krysse, for at Trym vokser som han skal:love7
 
32+0❤
Full nedtelling til ny vekstkontroll! Han har romstert så mye i det siste, så nå er jeg faktisk usikker på hvilket leie han ligger i:bored:
Går litt sånn annenhver-tredjehver dag med høy- og lav mage:hilarious: (føles sånn ut hvertfall).
Satser på at han ligger i hodeleie, og bare skyter ut rumpa til tider:hilarious:

Slimproppen gikk igår, men ingen andre tegn etter det, så det er bra!:joyful:
Bekkenet krangler mer enn før, så jeg må ta litt mer hensyn til kroppen:depressed:

Idag får vi besøk av min kusine og hennes datter, som er like gammel som kommende storebror :love7
 
33+0❤

Lille T lå i hodeleie på vekstkontroll, så jeg er fornøyd! Han veide 1930 gram, så helt perfekt vekst:love7

Søvn er fortsatt et ikke-tema, så nå begynner jeg å bli sliten:banghead:
Ellers er det ikke mye som har skjedd den siste uka. Ny vekstkontroll 17/12, gleder meg masse til den! Mye liv og røre i magen, og det er så koselig! Skal virkelig prøve å nyte dette siste svangerskapet, men det er hardt:hilarious:
 
34+0:Heartblue

Nedtelling til ny vekstkontroll, 10 dager igjen!:wav
På denne kontrollen får jeg vite om jeg blir i igangsatt i år, eller om jeg får gå til 37+x! (Er uke 37+0 på nyttårsaften)

Begynner å bli bra trangt i magen, og enkelte sittestillinger er umulig, fordi han presser rumpa mot ribbeina hvis han ikke er "fornøyd" :hilarious:
Jeg har én stilling jeg kan ligge i for å sove, og den begynner å bli umulig den også:banghead:

Ellers har kommende storebror har tilvenning i bhg denne uka, og har selvfølgelig blitt potte tett i natt:facepalm: spørs om han kan i bhg til mandag:bored:
Vi får ta dag for dag, og gjøre det beste utav det :Heartred
 
35+0:Heartblue

Var innom føden på sjekk igår fordi kynnerene tok tak i ryggen :bored: 4 kraftige kynnere ble registrert på ctg'en på 40 minutter. Heldigvis har de ikke vært så hyppige idag! Måtte han holde seg inne til etter nyttårsaften :hilarious:

3 dager til ny vekstkontroll! Vi er super spente!:love7

Barnehagetilvenningen går over all forventning! Kommende storebror er i bhg fra 09-15 ish hver dag:joyful: han stortrives, sover godt og lenge, og spiser masse:love7
 
36+0:love7
Vekstkontrollen gikk helt perfekt, han ligger midt på streken på både magemål og hodemål :wav
Jordmor på helsestasjonen estimerte han til 2400 gram, på vekstkontrollen fikk vi vite at han var 2550 gram (-2%) :joyful:

Var hos jordmor igår, og fortalte at jeg bare fikk spark når jeg plaget han/dyttet på magen. Hun sa at det var helt normalt i perioder, men om det ikke ga seg så skulle jeg ringe føden. Ringte til føden ca kl 17 idag og forklarte situasjonen. Idag ville han ikke sparke ordentlig tilbake når jeg dyttet på magen heller, så de ville ta en ctg. Første ctg-en (40 minutter lang) viste puls på 170-190. Ble da sendt videre til en ultralyd som viste en frisk baby, som bare var rolig. Han drakk fostervann, viste tungen og han har snudd seg litt så han foreløpig er stjernekikker (Hodet er ikke festet enda, så den delen stresser vi ikke med). Han bevegde litt på hodet, og den ene hånda, men ikke nok til at jeg kunne kjenne det. Måtte ta en ny ctg etter ultralyden, fordi hun ikke var helt fornøyd med pulsen selvom den var noe lavere på ultralyden.
Ctg nr 2 viste en mye bedre puls! (135-160)
Men siden jeg ikke kjenner tydelige bevegelser så måtte jeg bli innlagt til i morgen slik at de får ta ctg før jeg legger meg og i morgen tidlig. Dersom begge disse er fine så får jeg reise hjem i morgen!:joyful:

Den ctg-en jeg tok før natta var også helt fin! Nå gjenstår bare den siste:rolleyes: krysser fingrene for at den også er fin!!:Heartblue

Kjenner at det er tungt å være borte fra kommende storebror, selvom det bare er for en natt:( men jeg er helt sikker på at han har hatt det helt supert sammen med pappa, og at de koser seg masse med adventspakke i morgen tidlig :joyful::love7
 
37+0!❤
Endelig såkalt "fødeklar", selvom han kan holde seg inne til etter nyttårsaften :hilarious:

Har vært innlagt pga lite liv (21-22 desember), men nå sparker han som han skal igjen:joyful: nå er det bare å passe på hver eneste dag at han ikke blir slapp/rolig igjen:happy: det var også snakk om igangsetting når jeg var der, fordi de også så på 7 ultralyder at han var alt for rolig, til tross for pusteøvelser og at han drakk fostervann :Heartblue
Nå er det derfor super lavterskel for å ringe inn igjen dersom han blir rolig, og da blir det evt igangsetting fortløpende.

Ellers har kommende storebror fått dobbeltsidig ørebetennelse, så vi kjører på med en antibiotikakur for å få han fort frisk:( stakkars lille hjertet mitt :Heartblue

Ellers er jeg bra lei av å være gravid, har så lyst å få Trym ut i armene mine:love7 sliter veldig med søvn og bekken!
Idag ble storebror 14 mnd, og da er nedtellingen startet for fult til lillebror melder sin ankomst:love7
 
38+0!❤
Siste ukentlige oppdatering herfra i dette svangerskapet :nailbiting:

Kl 10 idag tidlig ble det satt inn ballong for å starte fødselen.
Ingenting stort har skjedd enda, men jeg er innstilt på at dette kan ta tid før det først begynner:happy:

Kommende storebror var hos sin tante fram til samboer hentet han i 4-tiden. Han storkoste seg der med butikkhandel, mat, lek og masse kos:love7 kjenner det stikker i mammahjertet å vite at han ble lagt for natta uten nattakos:crybaby2 (kanskje verre for en hormonell mamma?:hilarious:) Jeg vet jo at han storkoser seg hjemme med pappaen:love7 heldigvis blir han med på besøk i morgen så sant ikke fødselen har startet:Heartblue

Nå er det avslapping og søvn på planen, vet ikke om sistnevnte blir gjennomført men jeg får bare prøve :laughing002
 
Back
Topp