Livredd for far skal ha barn på samvær

Bkno1727182

Blir kjent med forumet
Hei det. Jeg å mannen har gått i fra hverandre. Grunnene til dette er far rett å slett er en slask. på 3år har an ikke bada barn, ikke gitt mat, ikke spurt om barn er sultne osv.. om han må ut på noe, så går han bare samme om mor er tilstede eller ei.. vi har en på 3 år å ei på 1 år..

Men nå har jeg endelig valgt å gå, skulle gått før men har våre livredd for at han skal ha barna alene..

Men nå da, om 14 dager kommer første samværs helg.. ungene mine kommer til å sulte i hel.. jeg aner ikke hva jeg skal gjøre her å er livredd for å sende de på samvær med far. Kan jeg nekte? Etter det ble slutt for over en mnd siden sa jeg han fikk bevise at han kunne ta vare på de men det har han ikke gjort å prioterer fest og morro heller.. 3 samværshelger da vi enda bodde sammen har han ikke våre tilstede.. hva kan jeg gjøre?
 
Du er forpliktet til å sende på samvær, og du må dessverre tåle og se at barna har det vanskelig hos far. Du kan regulere samvær da, h*n på 1 år kan ha kortere, men hyppigere samvær og ikke overnattinger i starten.
Snakk med bf på familievernkontoret om set du bekymrer deg for. Brått kommer kanskje en farmor og bidrar?
 
Da hadde jeg tatt en telefon til barneverntjenesten, og fått de på banen. Det å ikke gi barna mat, ivareta deres hygiene eller etterlate de uten tilsyn av en ansvarlig voksen er faktisk neglekt. Ville ikke stoppet samvær uten at barnevernet var involvert.
 
Tenker også du burde kontakte barneverntjenesten når du er reelt bekymret for om far i det hele tatt klarer å ivareta barna. Hvis han ikke evner å gi de mat en gang, hvordan skal han da klare å evne å gi emosjonell omsorg og alt barna har ellers behov for? Når ikke engang basisbehov er på plass.

Det blir kanskje litt styr i starten, men hvis du er reellt bekymra for om barna dine blir ivaretatt er det nok det lureste. Barn kan ta utrolig skade av omsorgssvikt (neglekt som Chawa skriver over her). Lykke til <3
 
Ønsker han virkelig å ha ungene da, siden han virker som han helst vil være fri til å gjøre som han vil. Du kan i utgangspunktet ikke sabotere samværet , men ville jo ha koblet inn familievernkontor og evt barnevernet hvis det er så ille at det er fare for ungenes liv og helse - feks at han bare går ut døra og forlater dem.
 
Back
Topp