Hvem er vi som er her nå? Presentasjonstråd

Jeg og samboeren har prøvd Siden februar 2017 (samboere siden mars 2017). Vi har ingen barn fra før av. Jeg er 29 og han blir straks 37 år. Vi Har vært til full utredning og får alltid høre på gynekologisk undersøkelse at alt ser «så bra ut» og at de ikke kan forstå hvorfor det ikke klaffer.. nå er vi henvist til IVF førstkommende torsdag og jeg er utrolig spent på om det snart kan være vår tur.. nå venter jeg på menstruasjon som egentlig skal komme på fredag, og med time på torsdag er jeg også litt usikker på om jeg skal tolke en grav test som negativ på torsdagen dersom den er det, og eventuelt om noen andre har erfaring på dette området?

Tror jo egentlig ikke det er noe sjanse uansett, hadde vært for rart og plutselig bli gravid i denne syklusen.. men samtidig er det en liten stemme som hvisker «kanskje du endelig har klart å produsere noe denne syklusen» det verste av alt er at sambo begynner å bli skikkelig lei og redd for at vi aldri vil lykkes, så jeg som må igjennom menstruasjons skuffelsen hver mnd må holde motet oppe for oss begge.. puh. Vet jeg ikke er alene, men det er hvertfall min historie.
 
Hei, jeg kommer inn her nå etter å ha prøvd på nummer 2 i 1,5 år.
Har en gutt på 2,5 år som vi brukte 3 år på, men fikk veldig dårlig utredning på det lokale sykehuset vi tilhører, men etter at vi endelig fikk henvisning til Porsgrunn så kom jeg i kontakt med en veldig dyktig privat gyn i Kristiansand, og fått utredning og oppfølging hos han nå helt siden i begynnelsen av prøvetiden. Og funnet ut at jeg har pcos, og ikke tette eggledere likevel som de sa på lokalsykehuset, og har også funnet flere polypper i livmor som vil gjøre det vanskelig for et egg å feste seg. Skal opereres på tirsdag og håper på å bli fort gravid etter det :)
 
Jeg og samboeren er 25 år, og har prøvd å blitt gravide i 2 år nå (Startet i juni 2017). Har ingen barn fra før.
For 1 år siden tok vi kontakt med gynekolog for å få hjelp. Jeg har regelmessig syklus med eggløsning og normale blodprøver, så min gynekolog sier at det ikke skal være noe i veien for at vi skal kunne få barn. Samboeren har tatt sædprøve, hvor den første var dårlig, men den siste var helt normal. Jeg skal nå neste syklus starte opp med Femar dobbel kur og Ovitrelle, og håper så inderlig at dette hjelper! Satser på baby i 2020 :joyful:
 
Har ikke brukt prevensjon på mange år, men begynte ikke aktivt å prøve før juli 2018. Nå ser vi mot en henvisning til assistert mest sannsynlig, men håper jo det klaffer av seg selv før det :)
 
Last edited:
Hei:happy:
Vi har prøvd siden 2012, men hver gang vi har begynt på utredning har det dukket opp noe annet så alt ble satt på vent. (alt utenom naturmetoden, selvsagt)
Nå er vi endelig i gang og har begynt på nesespray. Skal til GU 31.juli og da blir planen lagt videre.
Veldig spent, og ikke så rent lite nervøs..
Fått en del vann i kroppen bare på synarela så jeg lurer litt på hvordan dette skal gå :cat:
 
Da ble det på tide å komme inn hit for meg også. Et år siden vi begynte å prøve å få barn. Føles som en evighet siden, så kan ikke forestille meg hvordan dere som har prøvd i to, tre og enda flere år har det. Har alltid ønsket meg barn, og spenningen var stor da mannen følte seg klar og gav klarsignal for at vi kunne begynne å prøve i fjor sommer. Ble gravid allerede i pp2, og var så lykkelig i de ukene det varte. Fant dessverre ikke liv på tidlig ultralyd, og kroppen ordnet opp av seg selv dagen etter. Etter at vi mistet har det gått trått, så nå har vi fått hos time for en fertilitetssjekk hos en privatklinikk for å undersøke om alt er som det skal eller om vi trenger litt hjelp. Veldig spent på resultatene vi får der.
 
Tilbake en tur nå etter noen mnd pause for å prøve å la hodet få litt mindre fokus på denne prøvingen(man skal jo ikke stresse med at det ikke fungerer så...) :wtf:

Prøvd nå på nr 3 siden mars/april 2018, og kjenner det er sårt å både ikke prate med noen her inne óg ha fokuset her inne :facepalm::happy: men, godt å lufte og lese litt og :hungover: var på vei men det fungerte ikke bare uken etter forventet mens, men ellers har det ikke vært noe positivt hittil i prøveperioden... man kan jo bli litt sprø ;):D
 
Hopper inn og ut - Nå hopper jeg inn igjen Prøvd i 1,5 år . Skulle bli sendt videre til neste stopp og få medisinsk hjelp i august. Viste seg jeg faktisk endelig hadde blitt gravid ved hjelp av bare meg og mannen ❤️ Hadde SA og mister 9 september :/
Nå vet jeg at jeg i det minste kan bli gravid en gang i året i allefall....

Bosatt i Mo i Rana, 34 år , mann og to flotte gutter fra 06 og 07 sammen med mannen min ❤️
Var er fast inventar her inne i 05,06,07

Veldig gla for at vi har dette flotte forumet så klem fra meg til dere alle ❤️
 
Hei. Titter innom her, jeg er 34 år og mannen er 41, vi har prøvd i 4-5 år, og begynner å bli redd for å bli for gamle..:playful: Jeg har barn fra tidligere..
Men vet ikke hvorfor det tar sånn tid nå,
vi skal på utredning i starten av november på Lillehammer

jeg har gått til innkjøp av bbyklister, for å prøve ut noe..brukte hostesaft v forje graviditet..

Har hatt veldig rare / sjeldne/ lange /korte sykluser siste året.. men ingenting galt på gu..

Virker som et flott forum.. :smiley-angelic005
 
Litt i eldste laget, men prøver fortsatt. Jeg er 42 år og mannen 40. Vi har vært sammen siden 2003 og aldri brukt prevensjon. Var til utredning og fikk påvist PCOS i 2010 før jeg fikk et sykdomsutbrudd som tok fokus bort fra prøving i 2011-2012. Da jeg ble frisk igjen nærmet jeg meg 35 år og vi konkluderte med at jeg var for gammel. Overraskelsen var derfor stor da jeg for aller første gang testet positivt i januar 2017. Var dermed så heldige at vi fikk oppleve å bli foreldre høsten 2017. Begynte aldri på prevensjon etter fødsel og ble i september 2018 gravid igjen. Det endte dessverre med MA oppdaget i uke 14, utviklingen hadde stoppet i uke 9. rett etter at jeg så og hørte liv på UL. Nå nøyaktig ett år siden forrige gang testet jeg positivt igjen, men denne gangen endte det i SA 5+2. Har et sterkt ønske om søsken, så vi prøver og prøver selv om tiden renner fort ut og eggkvaliteten ikke blir bedre.

Har alltid tidligere hatt veldig ustabile sykluser, men etter MA i fjor har de vært ganske stabile, spent på hvordan det blir nå etter SA.
 
Vi har prøvd på nr 2 siden fjor sommer. Ble gravid i februar, men endte i MA i påsken. Ble gravid igjen i august, men det endte opp med enda en MA nå nettopp, den 19. Oktober. Jeg venter bare på kontroll på sykehuset 13.november, så vi kan starte å prøve igjen.
 
Hei! Vi har prøvd å bli gravide i 2 år, uten hell. ble henvist til gyn. med god «peiling» på kvinnesykdommer. Etter ultralyd og fysisk sjekk ser alt normalt ut, alle blodprøver er bra sædkvalitet er det heller ikke noe galt med. jeg fikk beskjed om å prøve femar for å fremprovosere eggløsning. De første to prøveperiodene har jeg ikke hatt eggløsning. Er på pp3 - skal til legen å ta blodprøve for å sjekke etter EL på tirsdag. Har enda ingen tegn til eggløsning, tar tester hver dag. Femar sliter skikkelig på psyken min, og jeg håper egentlig å ikke gå på det en mnd til..
Har noen lignende erfaring med femar? Vet noen som vil skje videre? Vil det være muligheter for andre medisiner? Evt når blir det prøverør som er alternativ? Hva kan grunnen være til at jeg ikke har EL? ‍♀️ Jeg har egentlig alltid hatt en normal, fast syklus. Jeg kanegentlig veldig lite om dette. Gynekologen min er travel og sur jeg vet ikke en gang hva spørsmål jeg kan stille...kan ikke sende mail.. prøver meg på spørsmål her.. vet ikkje om det er rett plass å skrive:anyone:angel8:Heartred
 
Hei dere!

da havnet jeg inn her også, vi begynte å prøve på nr 2 felles OKT/nov i fjor. Har siden da vært gravid 2 ganger men mistet, først i uke 9 og så i uke 6.

Jeg er 29, og samboeren er 34.
 
Prøvere i litt over ett år, ingen graviditeter så langt. Har PCOS og har nesten ikke EL selv. Er 28 og han 30. Er på andre runde letrozol og satser på at det vil hjelp oss til å unngå ivf :cat:
 
Vi har prøvd på nr 2 i ett år nå. Har blitt gravid tre ganger, men mistet alle.
 
Vi prøver på nr 2, starta med det i november 2017. Fikk en sønn i 2016 ❤️ Det tok 9 pp over et år for å lage han.Jeg er 38 og mannen 44, føler det haster.. Både med tanke på vår alder og forskjell mellom barna.

Føler det første halvåret med prøving på nr2 ble litt bortkastet, innsatsen var ikke alltid så stor og siden jeg ammet til august 2018 hadde jeg kortere lutealfase, tror ikke det hjalp. Ble gravid i sept 2018, første syklus etter ammeslutt, men det ble en MA/BO. Cytotec 9+2, i slutten av november.

Skulle akkurat søke om utredning da jeg ble gravid, og etter graviditeten fikk jeg håpet tilbake, så vi fortsatte prøving gjennom 2019. Litt mer innsats da.

I august 2019 tok jeg kontakt med Spiren for privat utredning, måtte vente en mnd på å ta blodprøver. (Denne evige ventinga på alt mulig gjør meg sprø) Fikk starte med første ivf-runde i oktober, avbrutt pga ingen befruktning av 15 egg! Satte meg litt ut, mista motet og tenkte de snart to åra før var bortkasta :confused:

Ny runde i desember, rakk det akkurat på dagen før julestengt. ICSI førte til 6 av 10 egg befrukta. Fikk satt inn ett 2-dagers, ble gravid, men mista nå i helga, 6+5. Dritt! Tilbake her altså.

Har vært litt av og på forum i prøveperioden, kjenner det innimellom hjelper meg å ikke fokusere for mye på streker og prøving. Ganske aktiv når det er forsøk på gang og hvis jeg blir gravid.
 
Hei!
Havner *dessverre* her. Nå i januar er det ett år siden vi begynte å prøve på 1. felles (jeg har 2 fra før og han har 1 fra før). Hadde to kjemiske i siste del av 2019. Jeg er 25 og han er 30.
 
Hei hei.
30 år, mannen 33 år.
Jeg er prøver. Vi har prøvd å få barn siden 2015, med noen opphold. Har hatt 5 hormonbehandlinger, 4 uttak 1 innsett uten at det har resultert i noe mer. Jeg er operert for cyste på skjoldbruskkjertel og har fått beskjed om at det kan endre alt. Det offentlige vil ikke behandle oss mer, mener at det ikke er vits. Noe andre leger og kirurgen som opererte meg mener er tullete.
Har hatt pause nå siden i sommer av div årsaker, men er nå klar igjen for å starte på nytt. Har time hos en gynekolog til uka, privat denne gangen. Gru gleder meg til det.

Noen andre som har vært borti lignende?

Ønsker alle en fin kveld <3
 
Da var vi her da, et år som prøvere, syklus 15 på gang nå.
Vi er 35 og 30 år gamle, har et barn fra før som satt etter et halv år.
Nå venter vi på time i Porsgrunn, så får vi se om de kan hjelpe oss...
 
Jeg hører vel og til her egentlig.
Fra 2015- 1019 klarte vi ikke å få noe til å sitte før i August 2019.
Så vi klarte vel å bli gravide i PP 51 eller noe deromkring. (har ikke all statistikk)
Nå er vi kommet til PP 2, håper ikke det blir PP 51 før det går denne gangen også :mad::mad:

Er straks 34 år, mannen 36.
 
Back
Topp