Bilder av barn i sosiale medier?

Deler bilder, men ikke nakenhet eller andre «flause» bilder. Deler ikke så ofte på
Facebook, deler helst på min instagram konto som er lukket. Har også VSCO og det er jo offentlig, så der deler jeg ikke bilder der du ser ansiktet.

når han blir eldre og mer gjennkjennelig kommer jeg nok til å Begrense hva som blir lagt ut
 
Ett bilde i ny og ne ja, men ikke så ofte. Bruker Snapchat mye da, men bare til familie og venner :)
 
Gjorde det før, men nesten ikke nå lenger. Er ikke så aktiv på sosiale medier lenger. Sender en snap til familie og venner en sjelden gang. Skal en se ungene mine må en nesten komme på besøk :p
 
Jeg gjorde det når hun var nyfødt men angrer og har slettet alt. Har ikke lagt ut noe det siste året, med unntak av et par story’er på Instagram. Har privat profil på Instagram og det er veldig begrenset hvem som følger meg.
Akkuratt det samme her ! :)
 
Vi har en privat what's app gruppe der jeg noen ganger deler med besteforeldre og øvrig familie. Har aldri lagt ut noe på facebook/Instagram/etc.
 
Legger ut på snapchat, mest direktemeldinger men litt på storyen også.

Og har noen bilder på Facebook, primært tatt av min mor som har foto som hobby, så er stemningsfulle bilder som ser fine ut.
Har snakket med besteforeldrene om hva som er ok å legge ut, og hva som ikke er det.
 
Nei jeg prøver å skjerme dem fra sosiale media, har tatt ut bilder som viser en hånd, en fot og bakhodet. Har til og med godkjent et par fotograf bilder. Det ene fordi han rett og slett var så liten at han ikke ville blitt gjenkjent. Neste gang var jeg nølende men lot fotograf få dele. Er veldig obs på å ikke være tagget i bildene, da er det kun dem som kjenner oss som vil gjenkjenne oss. Det har vært anstendige bilder.
 
Legger ut av og til, men da kun bra bilder som ikke er mat, snue, nakenhet osv osv. Men har besteforeldre som tar screenshot av ALT som legges på snap, og viser til Gud og en hvermann. Ikke greit. Noe som er en helt annen diskusjon..... (De har fått beskjed og forklaring; men de spørr for det om og blir sure dersom de ikke får legge ut for å få likes osv)

Kommer nok til å legge ut ved jul, bursdager osv framover. Eller typisk familie bilder. Troooor jeg da. Får tenke litt og diskutere med sambo.
 
Legger ut av og til, men da kun bra bilder som ikke er mat, snue, nakenhet osv osv. Men har besteforeldre som tar screenshot av ALT som legges på snap, og viser til Gud og en hvermann. Ikke greit. Noe som er en helt annen diskusjon..... (De har fått beskjed og forklaring; men de spørr for det om og blir sure dersom de ikke får legge ut for å få likes osv)

Kommer nok til å legge ut ved jul, bursdager osv framover. Eller typisk familie bilder. Troooor jeg da. Får tenke litt og diskutere med sambo.
Har samme problemet med besteforeldre som tar screenshotta og viser fram. Etter å ha snakka med de om det gjentatte ganger har jeg gitt opp litt og sender de færre bilder. Og mer videoer fordi der får de sjeldnere screenshot de viser fram ;)
 
Bare lagt ut et bilde tatt av fotograf. Sender til familie på snap, direkte, ikke stories.
Mormor har lagt ut et bilde på instagram uten å spørre. Jeg har ikke protestert på det, men sagt at vi ikke legger ut mye på SoMe.
De som er en del av livet vårt, ser snuppa live og får bilder på snap. Ser ikke behovet for å legge ut bilder til alle andre.
 
Har samme problemet med besteforeldre som tar screenshotta og viser fram. Etter å ha snakka med de om det gjentatte ganger har jeg gitt opp litt og sender de færre bilder. Og mer videoer fordi der får de sjeldnere screenshot de viser fram ;)

her tas det bilder av filmene og.... Blir helt oppgitt! Men vurderer å blokke dem fra story, og kun sende direkte av og til. Får se. Dagens «ungdom» eller hva?? Hehe!!
 
her tas det bilder av filmene og.... Blir helt oppgitt! Men vurderer å blokke dem fra story, og kun sende direkte av og til. Får se. Dagens «ungdom» eller hva?? Hehe!!
Syns det er en gjenganger at den litt eldre garden er skikkelig dårlig på å skjønne hva som er ok å dele på sosiale medier. Og at det er den gruppen som ikke respekterer andres grenser.
 
Ja, men veldig lite. Fb har blitt en del av kontaktnettet i forhold til jobb, så jeg deler mest jobbting.
 
Nei, har ikke lagt ut og kommer ikke til å gjøre det før dem er store nok til å kunne forstå hva det innebærer og samtykke til det.
 
Back
Topp