Slutte med røyk og/eller snus

Pixiie

Andre møte med forumet
Er det noen andre her som har røykt/snust før dere ble gravid? Og som holder på å slutte nå? Eller kanskje har sluttet helt allerede? Kanskje man kan oppmuntre hverandre og hjelpe hverandre på vei? :happy:

Jeg er på dag 4 av bare Onico (tobakk & nikotinfri snus), og håper at denne boksen blir min siste ever. :dance008
 
Jepp! Og sliter som pokker!!

Er snuser og bruker stort sett onico nå, men innimellom klarer jeg ikke presset og tar meg en vanlig snus :sorry:
 
Jepp! Og sliter som pokker!!

Er snuser og bruker stort sett onico nå, men innimellom klarer jeg ikke presset og tar meg en vanlig snus :sorry:

Jeg skjønner deg godt! Jeg kjente ekstreme abstinenser den første og andre dagen egentlig, putter Onico oppi HELE tiden for abstinensene gikk jo egentlig ikke vekk fordi jeg fikk jo ikke nikotinen. De siste to dagene synes jeg faktisk det har vær lettere, og ikke fått så mye abstinenser. Men føler kanskje jeg bruker Onicoen på samme måte som jeg ville med vanlig snus. feks etter middag osv.

For meg hjalp det å bytte til den hvite Onicoen hvertfall, siden jeg til vanlig snuste Epok.

Jet bare håper ikke det er noe skumle stoffer i den jeg sa, ser jo ikke sånn ut men jeg tenker jeg må prøve å slutte 100%. :headphone:
 
Jeg skjønner deg godt! Jeg kjente ekstreme abstinenser den første og andre dagen egentlig, putter Onico oppi HELE tiden for abstinensene gikk jo egentlig ikke vekk fordi jeg fikk jo ikke nikotinen. De siste to dagene synes jeg faktisk det har vær lettere, og ikke fått så mye abstinenser. Men føler kanskje jeg bruker Onicoen på samme måte som jeg ville med vanlig snus. feks etter middag osv.

For meg hjalp det å bytte til den hvite Onicoen hvertfall, siden jeg til vanlig snuste Epok.

Jet bare håper ikke det er noe skumle stoffer i den jeg sa, ser jo ikke sånn ut men jeg tenker jeg må prøve å slutte 100%. :headphone:
Bruker selv den hvite onicoen. Sliter med abstinenser selv og alle rundt meg på jobb snuser, så sprekker innimellom :(

Målet er også å bli 100% snusfri, men er vanskelig da jeg heller ikke skikkelig har innsett at jeg er gravid.
Men får kaste meg rundt og bare bite det i meg for den lille ❤
 
Klarte faktisk å slutte med snusen samme dag som positiv test - MEN... Jeg "snuser" nesten en boks hvit Onico per dag. Jeg gikk fra Nick & Johnny crushed ice nr 1 så ingen lettvekter i snusbusinessen her altså :p

Jeg må ha noe oppi leppa alle døgnets våkne timer :bag: Forstår virkelig ikke hvordan jeg skal klare å slutte. Trenger jo strengt tatt ikke slutte med den, men hallo. 50 kroner per dag på mintposer under leppa....:rolleyes:
 
Nick & johnny red hot eller epoc nr 4.
Feiret akkurat 11 år siden jeg startet å snuse men valgte (heldigvis) å slutte i sommer alleredet. Har i tre mnd slitt veldig med mentaliteten rundt det å slutte og hatt mangel på motivasjon. Så når positiv test kom så kom motivasjon.

Men tenker når babyen er ferdigammet så blir det øl og snus på fest. Og jeg gleder meg. Mulig det er fryktelig tåpelig å tenke på å "prøve igjen" etter flere mnd opphold, men så godt er det faktisk.

Har full forståelse for at folk sliter med å slutte, spesielt bare å legge bort snusen på dagen. For meg hjalp trening. Å gå på fjell/jogge med snus er dårlig kombo.
 
Klarte faktisk å slutte med snusen samme dag som positiv test - MEN... Jeg "snuser" nesten en boks hvit Onico per dag. Jeg gikk fra Nick & Johnny crushed ice nr 1 så ingen lettvekter i snusbusinessen her altså :p

Jeg må ha noe oppi leppa alle døgnets våkne timer :bag: Forstår virkelig ikke hvordan jeg skal klare å slutte. Trenger jo strengt tatt ikke slutte med den, men hallo. 50 kroner per dag på mintposer under leppa....:rolleyes:


Jepp... Har gått ca en boks dagen her også.. føler det hjelper litt på abstinensene men ikke så lenge siden kroppen på en måte skjønner at det ikke er nikotin :shifty:
 
Nick & johnny red hot eller epoc nr 4.
Feiret akkurat 11 år siden jeg startet å snuse men valgte (heldigvis) å slutte i sommer alleredet. Har i tre mnd slitt veldig med mentaliteten rundt det å slutte og hatt mangel på motivasjon. Så når positiv test kom så kom motivasjon.

Men tenker når babyen er ferdigammet så blir det øl og snus på fest. Og jeg gleder meg. Mulig det er fryktelig tåpelig å tenke på å "prøve igjen" etter flere mnd opphold, men så godt er det faktisk.

Har full forståelse for at folk sliter med å slutte, spesielt bare å legge bort snusen på dagen. For meg hjalp trening. Å gå på fjell/jogge med snus er dårlig kombo.

Jeg sluttet i 2-isj år med første.. og begynte igjen.. Sikkert det dummeste jeg har gjort ever.. :meh: Men du har heelt rett i at det er digg... :arghh:
 
Jeg sluttet i 2-isj år med første.. og begynte igjen.. Sikkert det dummeste jeg har gjort ever.. :meh: Men du har heelt rett i at det er digg... :arghh:
Skulle blitt ulovlig med smak på snusen. Hadde det kun vært general løs i hylla så hadde det ikke vært noe problem æ slutte:bag:

Har en onico-eske på jobb. Og min siste snus-eske. Snik-snusa i arbeidstid etter jeg slutta. Boksen er nesten full og har ikke kastet den enda.
 
Skulle blitt ulovlig med smak på snusen. Hadde det kun vært general løs i hylla så hadde det ikke vært noe problem æ slutte:bag:

Har en onico-eske på jobb. Og min siste snus-eske. Snik-snusa i arbeidstid etter jeg slutta. Boksen er nesten full og har ikke kastet den enda.

Enig! :hilarious:

Satser på at du klarer å slutte da! Heier på deg!

(Forresten er det forsatt trådstarter, jeg fant bare igjen passordet til den gamle brukeren min, det føltes så feil å bruke den andre synes jeg :wtf:)
 
Enig! :hilarious:

Satser på at du klarer å slutte da! Heier på deg!

(Forresten er det forsatt trådstarter, jeg fant bare igjen passordet til den gamle brukeren min, det føltes så feil å bruke den andre synes jeg :wtf:)
Er heldigvis helt slutta nå, er bare boksene som ikkr har blitt kasta:) 11 år som snuser så er det nesten vemodig å kaste boksene.
 
Er heldigvis helt slutta nå, er bare boksene som ikkr har blitt kasta:) 11 år som snuser så er det nesten vemodig å kaste boksene.

Så bra! :happy: Du har ikke noen du kan gi dem til eller noe da? Det prøvde jeg på den ene gangen jeg skulle slutte :hilarious:
 
Jeg hverken snuser eller røyker, men vil heie på dere jenter! ❤️
Har forståelse for at det kan være vanskelig, men det er for det lille livet dere bærer på at det er ekstremt viktig å klare slutte. Ikke for å skremme, men det kom nylig en forskning om hvor farlig snus er (anses som mer farlig enn tobakk). Den ble delt av jordmorforeningen.

Dette var ingen pekefinger, men mer et klapp for dere som prøver. ❤️
 
Jeg røykte, men gikk mer og mer over til snus da vi snart skulle starte prøvingen. Det var vanskelig. Etter insemineringen ba jeg en venninne om å komme på besøk for å ta siste røyken med meg og overta resten. Jeg lurte meg like vell til en røyk ett par dager senere, og tok en snus i ny og ne. Men jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet siden jeg følte jeg var gravid. Og var redd det skulle minske sjansene for at det gikk bra hvis jeg røykte eller snuste mer. Tok siste røyken 28. Oktober, og fikk positiv test noen dager etter. Har ikke rørt nikotin etter det. Men bruker onico, og savner både røyk og snus veldig innimellom. Graviditeten motiverer meg absolutt, så jeg kommer nok til å klare det så lenge jeg er gravid:) Men skjønner absolutt de som ikke klarer å slutte helt, jeg var en av de i mitt første svangerskap for 14 år siden.
 
Jepp! Og sliter som pokker!!

Er snuser og bruker stort sett onico nå, men innimellom klarer jeg ikke presset og tar meg en vanlig snus :sorry:
Jeg snuser. Har ikke fått positiv test enda, men er over ikm og tr melder ikke sin ankomst så skal slutte med en gang jeg får den store +.

Jeg brukte onico sist gang jeg sluttet, og det funker fjell for meg.
 
Er heldigvis ikke i slutteboblen nå, men var det ved forrige graviditet. Slutta vel et par uker før positiv test. Gikk overraskende bra syns jeg. Da hadde jeg snust i 7-8 år :p
Har altså vært snusfri fra januar 2016 og er sjeleglad for at jeg har holdt meg uten. Hadde trodd jeg skulle begynne igjen etter amminga :p

Er ikke så mange tips å komme med egentlig, annet enn at for meg var motivasjonen å ikke utsette babyen min for mine idiotiske uvaner. For det er jo helt høl i huet :p

Jeg heier på alle, og tror dere får det til om dere vil :D
 
Jeg sliter... Brukt røyken til min adhd bruker ikke medesiner aldri gjort det. Eller har prøvd men funket ikke for meg. Så sånn passe små grinete og full av stress
 
Sluttet mellom el og IKM denne gangen faktisk. Fikk det bare for meg at jeg skulle leve som gravid, og bare noen dager etterpå ble testen positiv. Det har vært vanskelig å slutte, men ikke så vanskelig som jeg trodde fordi jeg i månedene før svangerskapet (når vi bestemte oss for å prøve) trappet ned til Mocca. Så bytta jeg rett over på Onico, og nå er jeg av den også.

Gikk overraskende greit når jeg først kom over 7 dagers grensa. Denne gangen har jeg ingen planer om å begynne igjen slik jeg hadde med førstemann.

Lastet ned slutta-appen, og den syntes jeg var veldig fin. Skrev også ganske mye mer lister i slutteperioden og kredittkortet fikk unngjelde på shopping for å si det sånn. Drakk masse vann, gjorde mye husarbeid, holdt meg aktiv - og spiste litt godteri.

Jeg heier på dere!!
 
Slutta å røyke for litt i over tre måneder sia. Har slutta hver gang æ har gått gravid å amma. Men har begynt igjen når æ va ferdig med amming. Kjenne ikke at æ savne røyken nåkka særlig.
 
Huff, jeg sliter.. håper jeg blir like flink som dere!!
 
Back
Topp