Hvordan vite om man har kjemisk?

Kalinnea

Elsker forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Marsboerne 2023
(Håper jeg legger, og lager, dette innlegget riktig. Forvirrende på mobil..)

Hei. Jeg har lest sikkert 50 tråder på diverse forumer de siste dagene, men jeg føler meg ikke klokere, så da spør jeg her;

Jeg hadde mensen 15.09 og testet positiv på EL 29.09.
Skulle da hatt mensen igjen søndag 13.10 men den kom ikke. (Men blødde litt 10.10 og 11.10, festeblødning?)

Tok en strimmel HCG-test søndag 13.10 og den var svakt positiv. Gjentok testen 4 ganger i løpet av denne uka, men synes streken har blitt svakere, nesten usynlig. Tok en clearblue på onsdag, den viste gravid 1-2.

Ingen blødninger eller spotting. Hatt mensenaktige smerter i magen denne uka, reagerer veldig på visse lukter og vært veldig trøtt. Så jeg føler jeg er gravid.. men disse HCG-testene som slår ut så svakt bekymrer meg..

Hva tenker dere, høres dette ut som en kjemisk graviditet? Jeg burde teknisk sett være 5+0 i dag i forhold til forrige mensen.
 
Har du prøvd en ny digital test? Testene kan jo variere i styrke i forhold til urin og kveld/morgen. Ikke godt å vite om det var en kjemisk eller ikke. Pleier vel å få mensen ganske raskt etter ikm da som jeg har fått med meg.
 
Har du prøvd en ny digital test? Testene kan jo variere i styrke i forhold til urin og kveld/morgen. Ikke godt å vite om det var en kjemisk eller ikke. Pleier vel å få mensen ganske raskt etter ikm da som jeg har fått med meg.

Tenkte å kjøpe en ny digital test i morgen, ja.
Går foreløpig rundt og håper jeg er en av de som er på den lave siden av hcg-skalaen..

Hadde en MA i sommer, så jeg er redd for at det skal gå galt denne gangen også. Selv om jeg vet at å miste en gang ikke betyr at man nødvendigvis kommer til å miste igjen.

Om det er kjemisk så burde jeg vel få mensen igjen innen et par dager nå?
 
Kjemisk regnes som tidlig sa før uke 5+0, altså mens et svangerskap kun kan påvises ved hjelp av kjemiske tester (urin og blod). Mister man etter 5+0 kalles det ikke kjemisk lengre, men spontanabort.

Min erfaring er at hvis det er lite økning på testene, så er ikke det et godt tegn. 5+0 skulle testene vært tydelig positive, ikke svake. Men uten bilder er det jo vanskelig å vite hva du regner som svake tester.
 
Screenshot_20191015-213239_Instagram.jpg
øverste er på søndag for en uke siden, de andre er onsdag og torsdag
 
Kjemisk regnes som tidlig sa før uke 5+0, altså mens et svangerskap kun kan påvises ved hjelp av kjemiske tester (urin og blod). Mister man etter 5+0 kalles det ikke kjemisk lengre, men spontanabort.

Min erfaring er at hvis det er lite økning på testene, så er ikke det et godt tegn. 5+0 skulle testene vært tydelig positive, ikke svake. Men uten bilder er det jo vanskelig å vite hva du regner som svake tester.

Kan hende jeg har bommet på EL med en dag, maks to. Men det burde jo vært tydelig positive i dag uansett.. tok ikke bilde av testen i morges, men den var like svak som den nederste testen på bildet jeg la ut nå :/
 
Tenkte å kjøpe en ny digital test i morgen, ja.
Går foreløpig rundt og håper jeg er en av de som er på den lave siden av hcg-skalaen..

Hadde en MA i sommer, så jeg er redd for at det skal gå galt denne gangen også. Selv om jeg vet at å miste en gang ikke betyr at man nødvendigvis kommer til å miste igjen.

Om det er kjemisk så burde jeg vel få mensen igjen innen et par dager nå?
Ja du burde det som regel om det var kjemisk.
Skjønner du er bekymra når du har mistet for kort tid siden.
 
Kan hende jeg har bommet på EL med en dag, maks to. Men det burde jo vært tydelig positive i dag uansett.. tok ikke bilde av testen i morges, men den var like svak som den nederste testen på bildet jeg la ut nå :/
Er alle tatt på like konsentrert urin (eller samme tidspunkt på dagen)?
 
Er alle tatt på like konsentrert urin (eller samme tidspunkt på dagen)?

Ihvertfall den øverste og nederste på bildet, de ble tatt på morningen. Den i midten var midt på dagen.

Den jeg tok i dag var etter 10t søvn uten å ha vært på do, så den burde jo vært veldig tydelig. Men den var altså like svak som den nederste på bildet over her.
 
Ihvertfall den øverste og nederste på bildet, de ble tatt på morningen. Den i midten var midt på dagen.

Den jeg tok i dag var etter 10t søvn uten å ha vært på do, så den burde jo vært veldig tydelig. Men den var altså like svak som den nederste på bildet over her.
Den nederste er sterkere enn den i midten værtfall, utfra mitt streksyn. Men eneste måten å vite helt sikkert på er hcg måling via blodprøve hos legen med 2 til 3 dagers mellomrom
 
Jeg testet positivt på søndag for en uke siden. Strekene ble ikke sterkere, men testene var positive til og med torsdag. Da syntes jeg det var rart at de ikke ble sterkere, og dro til legen fredag morgen, som målte hcg i blod til under 5, altså negativ. Så jeg har hatt en kjemisk nå, med positive tester i nesten en uke. Nå går jeg og venter på mensen, men den har ikke kommet enda. Tok en test i dag, og den er helt negativ.
 
Jeg hadde nesten usynlige streker på strimmeltest men 1-2 på digital. Tulla mi er 5 uker idag :Heartred
Hadde lav HCG på dpo 16 også..
 
Glemte å oppdatere her, men jeg hadde visst kjemisk. Begynte å blø et par dager etter at jeg skrev innlegget her, og blødde i en ukes tid.. prøver på nytt igjen nå da.
 
Back
Topp