Prøve flaske før første gang?

Smorblomst82

Blir kjent med forumet
Hei

mini er nå litt over 5 uker og vi fullammer. Jeg vurderer å prøve å pumpe meg slik at søsken kan prøve å gi flaske.

Er det noen andre som har prøvd flaske innimellom ammingen uten noen problemer?
 
Hei

mini er nå litt over 5 uker og vi fullammer. Jeg vurderer å prøve å pumpe meg slik at søsken kan prøve å gi flaske.

Er det noen andre som har prøvd flaske innimellom ammingen uten noen problemer?

Vi har prøvd siden baby var ca 4 uker. Det går helt fint i kombinasjon med ammingen. Vi har øvd med en flaske om dagen den siste tiden for å være sikker på at den godtas. Bruker medela calma flasker.
 
Jeg fullammer også og har pumpet noen ganger for å gi flaske. Det har gått fint. Brukt en flaske fra Medela som har en tut som gjør at lille må suge nesten på samme måte som på et bryst. Anbefaler den.
 
Jeg fullammer også og har pumpet noen ganger for å gi flaske. Det har gått fint. Brukt en flaske fra Medela som har en tut som gjør at lille må suge nesten på samme måte som på et bryst. Anbefaler den.
Er det medela calma?
 
Jeg har startet å pumpe meg litt og tenker også å starte å gi litt flaske. Mye enklere dersom pappaen også kan gi mat :)
Har lest at de også anbefaler langsom amming (ammehjelpen), så tenker gjøre det på den måten når vi skal starte :)
 
Måtte delamme i starten og ga da nan på flaske. Bruker avent og mam flasker. Fullammer nå og ingen forvirring ang sugeteknikk. Gir flaske innimellom enda.
 
Mitt inntrykk er at babyene fint klarer forskjellen mellom flaske og bryst, men den fra Medela var veldig fin da lille var tre uker. (Calma-varianten). Etter hvert som de vokser, blir Calma-tuten for treg for noen. Jeg har gått over til dr. Brown, men nå gir jeg kun flaske og MME, etter at jeg måtte gi meg med ammingen.
 
Vi var nødt til å gi ekstra pumpet melk på flaske fra babyen var ca 2 til 4 uker. Nå er han 7 uker og ammingen går bra, men han kan ta flaske når det er behov for det. Vi fikk tips om å bruke medelas flaske, men vi har også brukt avent. Babyen tar både bryst og flaske uten problem, noe som er litt digg for avlastning for mamma :)
 
Back
Topp