Bil til familie på 5

Reliance

Blir kjent med forumet
Hei

Vi har en datter som blir 3 i november og venter på tvillinger (termin 14.mars 2020).Vil helst kjøpe en El-bil som er rimelig. Har dere noen forslag? Hvilken bil bruker dere?
 
Vi kommer til å ende opp med tre barn på under 15 måneder og må bytte ut den ene bilen. Ingen av de vi har er laget med feste til tre isofix-seter. De har heller ikke plass til vanlig vogn og tvillingvogn ++

Finnes det stor nok el-bil?

Vi har vurdert multivan...
 
Vet ikke, men vil anta Tesla X eller Nissan Evalia er alternativene p.t
 
Vi kommer til å ende opp med tre barn på under 15 måneder og må bytte ut den ene bilen. Ingen av de vi har er laget med feste til tre isofix-seter. De har heller ikke plass til vanlig vogn og tvillingvogn ++

Finnes det stor nok el-bil?

Vi har vurdert multivan...

Det er det jeg prøver å finne ut av. Vil helst ikke ha minibuss (er ikke vant til denne tanken ennå). Men så må det også være nok bagasjeplass. Vil tro at man skal alltid ha masse utstyr, klær og bleier bak i bilen til de 3 små. Eller kanskje mest til tvillingene da siden de er mindre
 
Ford S-max eller Ford Galaxy bør gå veldig bra til 3 barn under 2 år. 3 individuelle seter hvor alle har isofix, altså plass til 3 bilseter. God bagasjeplass, romslig bil uten å få følelsen av å kjøre van. Fantastisk bil! Kan virkelig anbefales.
 
Takk for svar alle sammen! Vi tenkte og tenkte og kom frem at det ikke blir El-bil denne gangen. Vurderer nå Peugeot 5008.Har noen erfaring med den?
 
Takk for svar alle sammen! Vi tenkte og tenkte og kom frem at det ikke blir El-bil denne gangen. Vurderer nå Peugeot 5008.Har noen erfaring med den?
Vi var og så på den i dag..
Den har tre seter bak med isofix, men bagasjerommet er for lite for tvillingvogn, vanlig vogn + bagasje etc..
Dessverre..
 
Prøv å se på Mitsubitsi Outlander plug-in hybrid :) vet ikke helt hvordan det er med mange stoler på baksetet, men opplever den som romslig med godt bagasjerom.
 
Tror du må i størrelse Ford Galaxy for å få nok plass til vognene. Vi har den, kan aldri tenke meg noe annen bil
 
Vi har Volvo v90 plass til tvillingvogn i bagasjerommet og tre barneseter baki. Bruker ikke isofixen da. Vi hadde v70 tidligere var god plass i den også :)
 
Vi har Volvo v90 plass til tvillingvogn i bagasjerommet og tre barneseter baki. Bruker ikke isofixen da. Vi hadde v70 tidligere var god plass i den også :)
Hvilke seter har dere da? Skulle gjerne hatt plass til to bakovervendte og en beltestol ettervert. Har v70 i dag :)
 
Hvilke seter har dere da? Skulle gjerne hatt plass til to bakovervendte og en beltestol ettervert. Har v70 i dag :)

Vi har Max way plus og minikid i midten også en britax beltestol. :) tipper det hadde gått i v70 og. Hadde den bilen før vi kjøpte v90. :)
 
Vi har Max way plus og minikid i midten også en britax beltestol. :) tipper det hadde gått i v70 og. Hadde den bilen før vi kjøpte v90. :)
Tusen hjertelig takk for svar! Har minikid og tenkte å kjøpe en max way plus da vi mangler en bilstol nr 2. :) Skal prøve. Ellers vet jeg at mannen gjerne vil ha v90, hehe, det som er drømmebilen etterhvert:)
 
Tusen hjertelig takk for svar! Har minikid og tenkte å kjøpe en max way plus da vi mangler en bilstol nr 2. :) Skal prøve. Ellers vet jeg at mannen gjerne vil ha v90, hehe, det som er drømmebilen etterhvert:)

Drømmebilen til mannen her og :hilarious: Eg var egentlig fornøyd med v70'en men du vet disse mannane og bil :D
 
Prøv å se på Mitsubitsi Outlander plug-in hybrid :) vet ikke helt hvordan det er med mange stoler på baksetet, men opplever den som romslig med godt bagasjerom.
Det går ikke. Svigerfar har den bilen. Mittsetet må ha samme str som de andre for at 3 stoler skal ha plass. Izofix festene er også satt for langt mor midten.
 
Vi blir også 5 stk nå i vår. Vi har vurdert Pegougt 5008, Ford galaxy og S-max. Vi får behov for 3 barneseter (2 bakovervendtnog 1 forover) en søskenvogn og en ekstra vogn i noen tilfeller. Samt bagasje når det er nødvendig.
Vi ble fort enige etter litt prøving med 3 seter inni, at det ble ikke aktuelt. Ble såå utrolig knotete å få inni den i midten - særlig etterhvert som minste ikke lenger har uttagbar babystol. Så vi droppa hele den ideen om at 3 full størrelse bakseter var løsningen. Vi kjøpte oss heller en toyota Proace Verco med 8 seter og 3 seterader. Der kan vi fordele de over to rader, de eldste kommer seg enkelt inn selv og jeg kan ha fullt oppslått barnevogn i bagasjerommet pluss bagasje uten problem :rolleyes::D
 
Back
Topp