Hcg

Katy

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Noen her som vet ca hvilken uke hcg begynner å synke. Er i uke 10 i dag og har målt i dag og skal måle igjen på fredag. Men leste et sted at hcg kunne synke fra uke 10. Noen som har erfaring med dette? :happy:
 
Hvorfor måle HCG så seint?? :)

Jeg har hatt en del brun utflod igjennom hele graviditeten, og i de siste dagene har det vært hver dag. Har vært på tidlig ultralyd forrige uke og alt var fint. Har også funnet hjertelyd hjemme, men klarer allikevel ikke finne roen når jeg "blør". Så det var legen som foreslo å måle HCG.
 
hCG bør man slutte å måle etter uke 6, etter det er det kun ul som kan si noe om levedyktighet en til fosteret og utvikling av svangerskapet.

Spesielt rundt uke 10 er det absolutt mest uromoment å måle hCG mener jeg. hCG kan synke et sted mellom uke 9-12, så hcg-prøvene kan egentlig ikke si noen ting..
 
hCG bør man slutte å måle etter uke 6, etter det er det kun ul som kan si noe om levedyktighet en til fosteret og utvikling av svangerskapet.

Spesielt rundt uke 10 er det absolutt mest uromoment å måle hCG mener jeg. hCG kan synke et sted mellom uke 9-12, så hcg-prøvene kan egentlig ikke si noen ting..

Kanskje jeg ikke skal gå og ta blodprøve nr 2 da. Mulig jeg bare blir mer redd om den synker.
 
Kanskje jeg ikke skal gå og ta blodprøve nr 2 da. Mulig jeg bare blir mer redd om den synker.

Personlig hadde jeg droppe den og nektet å ta hCG så sent. Nettopp fordi jeg vet at, selv om jeg vet hCG kan synke i den tiden, så hadde jeg sikkert kjøpt en ny privat ul hvis hCG sank, for å berolige meg.
 
Personlig hadde jeg droppe den og nektet å ta hCG så sent. Nettopp fordi jeg vet at, selv om jeg vet hCG kan synke i den tiden, så hadde jeg sikkert kjøpt en ny privat ul hvis hCG sank, for å berolige meg.

Ja det er nok det jeg også gjør kjenner jeg meg selv rett :happy:Rart at han anbefaler hcg så sent da..
 
Ville ikke tatt noe mer hcg, heller en ny UL:)
 
Back
Topp