Veien til nr 3. ❤️

TigerTrine

Forelsket i forumet
Marshmallows 2022
Litt introduksjon først.
Jeg er 34 år. Har en sønn på snart 13 (oktober) og en datter på 8.
Jeg og samboer har vært sammen i 2,5 år ca. Men kjent hverandre i 19 år. Han har ingen egne barn. Vi prøver nå på å få et barn sammen.
Vi har prøvd i litt over et år.
Hadde en liten SA i juli. men det var heldigvis veldig tidlig. Selvom det er kjipt så fant vi i det minste ut at vi kan få barn sammen.

Jeg er transplantert og går på imundempende. Har måttet endre noen av medisinene til noen litt mer «barnevennlige» legen vil ikke at jeg skal gå på de altfor lenge. Så har litt tidspress på meg om å bli gravid. Det hjelper ikke!
 
Vi har ikke ventet med prøvingen etter sa. Jeg var bare 5 uker gravid ca når jeg fikk SA. Det er ca 4 uker siden. Jeg vet ikke om når i SA som kan regnes som første dag mens siden jeg bare spottet litt de to første dagene. Blødde masse 3.dag også tilbake til lett spotting dag 4. Og så blødde jeg ikke mer.
Jeg droppet å ta el tester denne perioden.

Men nå vet jeg ikke når mens skal komme trur det er iløpet av denne uken eller neste.

De siste 3 dagene så har jeg fått vondere og vondere i brystene. Er super trøtt. Får litt sånne «anfall» med supertrøtthet flere ganger om dagen. Og føler meg små uggen/kvalm til tider.
Men tenker ikke at jeg skal ja klart å bli gravid igjen så fort. Eller??

Jeg tør ikke håpe på det. Tenker jeg gir kroppen min ihvertfall til etter helgen for å se om TR dukker opp. Og hvis brystene fortsatt er vonde eller blitt vondere så tar jeg en graviditetstest.


Syns dette egentlig er litt skummelt. Man ønsker jo så veldig at man endelig skal få det til. Samtidig som jeg prøver å forberede meg på TR
 
Bah! Hormonene løper løpsk
Har masse symptomer. Så har er lite håp. Men samtidig ikke.
Og jeg blir helt gal av alle disse hormonene og usikkerhetene. Jeg prøver å holde ut lengst mulig før jeg tester meg. For føler meg så dum hvis jeg tar en test også kommer TR rett etterpå.

Husker noen av dere om brystene var like vonde hele tiden? Altså de første ukene. Eller om det kom og gikk litt iløpet av dagen/dagene?
Altså. De er ømme hele tiden på yttersidene. Og noen ganger iløpet av dagen verker de mer. Spes hvis jeg har hatt på bh. Og tar av den. Så føles de ekstra tunge og vonde.

Jeg er super irritabel, hormonell. små uggen iløpet av dagen. Zombie trøtt flere ganger om dagen. Blir svimmeltrøtt. Tisser litt oftere.
Små verking i hofte/korsrygg, fått mer kviser, ømme bryst og følsomme nipler.

Men dette er sikkert bare hodet mitt som overdriver og ønsker for sterkt også kommer TR hvert øyeblikk. Jeg går med bind hele tiden for sikkerhets skyld.

Skal ha ikm iløpet av denne uken. Ca i går/dag utifra mine beregninger.
 
Ca DPO 18 (vet ikke helt nøyaktig når EL var)
I dag har jeg hatt en del verking i korsryggen. Hatt litt små vondt i ryggen de to siste nettene. Men første dag jeg har hatt vondt i korsryggen på dag/kveldstid. Brystene er ikke like ømme.
Men er fortsatt sykelig trøtt. Og hormonell.
Fått tre kviser i ansiktet bare i dag det liker jeg ikke.
Hatt en del små skarpe stikkinger i livmor området.

Har aldri opplevd dette ved pms tider før. Får sjelden menssmerter. Kun litt ømme bryst og lett ubehag i magen.
 
Blir mange innlegg på kort tid. Men må tømme meg for tanker så ikke det skal gå utover de rundt meg

Må få klaget og sutret litt

Jeg HATER å være i denne ventesonen.
Masse symptomer men ingen TR. Og negative tester.
Vil ha enten mensen eller en positiv test NÅ
Jeg testet ikke positiv før 5-6 dager Over ikm sist. Men det endte jo i en SA. Så det å ha så masse symptomer men negativ test gjør meg litt bekymret.
Jeg tenker sikkert for mye som gjør at TR naturlig blir forsinket. Og keg håper sikkert for mye som gjør at jeg får alle disse symptomene.

Om man bare kunne hatt en bryter hvor man kunne skru av eller dempe hjernen litt når den klikker sånn her
 
Blir mange innlegg på kort tid. Men må tømme meg for tanker så ikke det skal gå utover de rundt meg

Må få klaget og sutret litt

Jeg HATER å være i denne ventesonen.
Masse symptomer men ingen TR. Og negative tester.
Vil ha enten mensen eller en positiv test NÅ
Jeg testet ikke positiv før 5-6 dager Over ikm sist. Men det endte jo i en SA. Så det å ha så masse symptomer men negativ test gjør meg litt bekymret.
Jeg tenker sikkert for mye som gjør at TR naturlig blir forsinket. Og keg håper sikkert for mye som gjør at jeg får alle disse symptomene.

Om man bare kunne hatt en bryter hvor man kunne skru av eller dempe hjernen litt når den klikker sånn her


Den mellomfasen og uvitenhet er grusomt! Håper du får svar snart❤
 
CD 2. Blør veldig lett ennå. Har lastet ned appen Flo. Og tenkte å begynne med EL tester så fort mensen stopper så jeg er sikker på å ikke gå glipp av den jeg VIL bli gravid NÅ jeg fortsetter på de gravid kosttilskudd tablettene. Siden jeg sliter litt med å få i meg et variert kosthold.
 
CD5 PP15.

Da er TR dratt hjem igjen. Sånn nesten ihvertfall. Regnet med jeg skulle blø mer siden dette er første TR etter jeg hadde SA. Begynner med EL testing allerede i morgen. Eller etterpå
fortsatt litt usikker på om EL er i rute eller kommer tidlig hos meg. Så greit å være sikker. Logger inn alt i appen Flo. Så får vi se om den hjelper noe med kartlegging og slikt på når jeg er mest fruktbar

Krysser fingrene for at det klaffer denne PP.
 
CD 10. Ifølge Flo så skal jeg ha eggløsning om 5 dager. Så det blir spennende å se. :p Jeg tar EL test hver dag for å være sikker. Så fra i morgen vil jeg få til sengekos hver dag ❤️ :hilarious: :hug003
Håpe ryggen til mannen holder ut
Jeg måler også temp hver morgen. Min faste temp på morgenen er som regel 36,1 grader. Og ofte ca 36,7 på kvelden.
 
DPO 3
Da er El ferdig og vi har lagt inn en del aksjer :rolleyes:. Så da blir det spennende å se om det klaffer denne gangen. Jeg skal prøve å gjøre ting så dagene går fort.. meeen det er vanskelig.. for ønsker er kos å stort. Og jeg skal prøve å ikke analysere på mulige symptomer jeg måtte få. Siden jeg ofte får like symptomer ved mens som ved graviditet. :wacky:
 
Lykke til!! :thumleft
PMS og graviditet er veldig like ja... Jeg tror jeg har vært innbilt gravid denne pp'en! :knegg:
 
Lykke til!! :thumleft
PMS og graviditet er veldig like ja... Jeg tror jeg har vært innbilt gravid denne pp'en! :knegg:

:hilarious::wacky: Ja noen ganger virker symptomene sterkere og da kan jeg nesten være helt sikker. Men TR kommer for det. Så må bare prøve å legge det fra meg. Ikke tenke på det. Heller overbevise meg om at det kun er TR symptomer så blir jeg heller positivt overrasket om det skule vise seg å være en spire
 
7 DPO.
i går kveld/natt har jeg hatt litt små stikkinger i livmor området. og nå på morgenen har jeg kjent dem mye tydeligere. Lurer på hva det kan være. :confused: er vel rundt nå et mulig befruktet egg skal/kan feste seg? Jeg husker ikke noe av dette fra mine forje svangerskap. for det er 13 og 8 år siden :p skal man kunne kjenne det?

må vel bare smøre meg med tålmodighet som alle andre.. :shy:
 
Jeg vet ikke om man kan kjenne at egget fester seg. Lurte på det samme selv i min pp, for jeg syntes jeg kjente stikking eller murring i området selv, og at det var for tidlig til at det kunne skyldes kommende mens. Jeg vet ikke helt hvordan det kjennes til vanlig, liksom. Man blir sykt oppmerksom når man prøver. Men jeg var jo gravid, da. Absolutt lov til å håpe! :Heartred
 
Jeg vet ikke om man kan kjenne at egget fester seg. Lurte på det samme selv i min pp, for jeg syntes jeg kjente stikking eller murring i området selv, og at det var for tidlig til at det kunne skyldes kommende mens. Jeg vet ikke helt hvordan det kjennes til vanlig, liksom. Man blir sykt oppmerksom når man prøver. Men jeg var jo gravid, da. Absolutt lov til å håpe! :Heartred

Ja dessverre er man litt for oppmerksom på symptomer.
Med mitt første barn som ikke var planlagt så merket jeg ikke noe før jeg innså at jeg var en uke over ikm. Men så fort jeg fikk positiv test så la jeg merke til at jeg egentlig hadde en del symptomer. Nå var jeg bare 20 år når jeg ble gravid med førstemann da.

Akkurat en uke til ikm nå! Altså lørdag 21 sept.
Jeg har vært relativ flink frem til nå å prøve å ikke tenke så mye på det. Men nå som jeg merker mer stikking/murring og såre brystvorter og slikt så er det mye vanskelige å ikke tenke og håpe om at det er gravid symptomer istedenfor TR symptomer som vanlig. MEN jeg skal fortsette å prøve og sysselsette meg i dagene som kommer så jeg ikke bare blir sittende å føle, tenke og kjenne etter alt mulig..
 
Hei! :) Synes det er bra tøft av deg å forsøke å fokusere på andre ting. Kjenner jo på meg selv at det er veldig vanskelig, og vi er kun i pp1.
Krysser fingrene for deg og håper du finner roen.
 
Hei! :) Synes det er bra tøft av deg å forsøke å fokusere på andre ting. Kjenner jo på meg selv at det er veldig vanskelig, og vi er kun i pp1.
Krysser fingrene for deg og håper du finner roen.

Jeg syns vel egentlig det var vanskeligere å ikke henge seg opp i symptomer i starten selv. :confused: så det forstår jeg godt at du gjør. da er man jo full av håp ennå :(:happy: Jeg skal krysse fingrene og håper det klaffer fort for deg :happy::happy:

Spennende å følge med på deg, heier på dere og håper at gullegget snart sitter

Tusen takk for det :Heartred Ja vi får håpe det er vår tur snart :happy::happy:
 
CD 24 :) 10 DPO

På Onsdag/torsdag hadde jeg litt stikking og murring i livmor området. på fredag begynte jeg å få ømme brystvorter. hver dag har brystene blitt vondere og vondere. nå er snart hele brystet ømt. de føles litt tyngre. cruella (hormonmonsteret PMS) har sakte begynt å titte frem. Jeg reagerer mer på lukt og lyd. mer følsom. og ihvertfall mer irritabel. ekstra trøtt. fått kviser/nupper i ansiktet og bak på ryggen. masse nupper på ryggen har jeg kun fått ved graviditet tidligere. men det betyr jo ikke at det er tilfellet denne gangen.
for alt dette kan også være tegn på at TR er på vei.

klarte ikke å dy meg så tok en test i dag. den var seff blenda hvit. skal jo ikke ha ikm før lørdag ca. Men nå SKAL jeg IKKE ta ny test før tidligst lørdag eller søndag. målet er å klare å vente til ikm eventuelt er forsinket. Men dere vet jo alle hvor lett det er :oops::hungover::hilarious:
 
Back
Topp