Venter på Lillegutt

Sjokolade

Gift med forumet
Julikulene 2020
Hei alle sammen.

De siste årene har mange puslebiter fallt på plass i livet. Min gode venn, som jeg hadde kjent i flere år, ble kjæresten min. Drømmehuset i skogen ble kjøpt. Fast arbeid i et yrket jeg trives i.

Men ingen barn enda.

Så tok vi endelig avgjørelsen om å prøve å få barn. Jeg var henrykt! Dette var rundt 30årsdagen min og jeg var selv alleredet "stressa". Jeg vet, dårlig utgangspunkt å starte med men jeg var optimistisk alikevell.

Vi har ikke prøvd i mange måneder og jeg prøver å tenke på andre ting. Jeg sluttet med nikotin og la om dietten (mindre godteri osv). Bedre føre var enn ettersnar.

Idag kom tante rød. Må innrømme at jeg var skuffet. Satte meg ned med pcn for å sjekke etter tips og triks og her er jeg.
 
Hei, og masse lykke til i prøvingen :happy: Jeg har akkurat begynt å bruke en eggløsningstest fra Eveline. Anbefales dersom du trenger litt ekstra hjelp til å forstå hva EL-testingen viser. Der kommer resultatet opp på en app som leser av. Søk det opp, for jeg er dårlig til å forklare :p

Stooor klem!
 
Hei og velkommen hit. Du skal se at spiren snart sitter.

Anbefaler virkelig å investere i en monitor (Clearblue Advanced Fertilitetsmonitor). For mange, og for meg, klaffet det raskt og spiren satt etter bruk av denne. For min del tok det to prøveperioder på den. Gitt at du trenger litt hjelp med når eggløsning faktisk er osv ❤️. Ellers kan et godt tips være å gi svømmerne til mannen et «lite dytt» med ekstra tilskudd av sink, sjekke kosten rett og slett.
 
Hei, og masse lykke til i prøvingen :happy: Jeg har akkurat begynt å bruke en eggløsningstest fra Eveline. Anbefales dersom du trenger litt ekstra hjelp til å forstå hva EL-testingen viser. Der kommer resultatet opp på en app som leser av. Søk det opp, for jeg er dårlig til å forklare :p

Stooor klem!
Oiii takk for tips, dette skal jeg absolutt sjekke ut! Tusen takk!:hello2

Hei og velkommen hit. Du skal se at spiren snart sitter.

Anbefaler virkelig å investere i en monitor (Clearblue Advanced Fertilitetsmonitor). For mange, og for meg, klaffet det raskt og spiren satt etter bruk av denne. For min del tok det to prøveperioder på den. Gitt at du trenger litt hjelp med når eggløsning faktisk er osv ❤️. Ellers kan et godt tips være å gi svømmerne til mannen et «lite dytt» med ekstra tilskudd av sink, sjekke kosten rett og slett.
Dette må jeg lese mer om! å finne eggløsningen ved en kalender virker litt tilfeldig noenganger. Hvor mange ganger om dagen brukte du denne? Har lest om eggløsningstester og er litt "redd" for å teste rett før EL og ikke teste igjen før neste dag og sånnsett gå glipp av at man har hatt EL :dontknow hvis det gir noen mening.

Har lest mye rundt på forumet nå og der er fryktelig inspirerende. Mange flotte historier og fine folk.

Ha en flott helg alle sammen:Heartbigred
 
Heisann! :hello2 Godt vi er flere!
Prøver du også å få ditt første barn?:)

Ja! Av og til føler jeg meg litt alene om å prøve å få barn så sent, men men. Har aldri ønsket barn før, selv om jeg har vært gravid 2 gang allerede. Første gang var jeg ung og med en voldelig kjæreste, så jeg tok abort. Det er mange år siden. Senest ble vi plutselig, og uplanlagt, gravide til vår store glede. Dessverre gikk det, som det står i signaturen min, ikke særlig bra. Siden aborten har vi hatt 3 prøveperioder uten hell, når mannen kommer tilbake fra sin jobb (han jobber mye borte) så prøver vi videre. Blir nok dessverre ingen eggløsning med sjanse for befruktning før i Oktober her :) Så vi får krysse fingrene for hverandre!

Forøvrig kjenner jeg meg skikkelig igjen i forvirringen av EL. Det er jo ingen tvil om at jeg kan bli gravid (i og med at jeg har gått i 8 uker og 11 uker gravid før) - men vi har altså "følt" hatt samleie 24/7 gjennom flere EL-perioder nå uten at det ikke har gitt oss noe graviditet. Skjønner ingen ting :p
 
Ja! Av og til føler jeg meg litt alene om å prøve å få barn så sent, men men. Har aldri ønsket barn før, selv om jeg har vært gravid 2 gang allerede. Første gang var jeg ung og med en voldelig kjæreste, så jeg tok abort. Det er mange år siden. Senest ble vi plutselig, og uplanlagt, gravide til vår store glede. Dessverre gikk det, som det står i signaturen min, ikke særlig bra. Siden aborten har vi hatt 3 prøveperioder uten hell, når mannen kommer tilbake fra sin jobb (han jobber mye borte) så prøver vi videre. Blir nok dessverre ingen eggløsning med sjanse for befruktning før i Oktober her :) Så vi får krysse fingrene for hverandre!

Forøvrig kjenner jeg meg skikkelig igjen i forvirringen av EL. Det er jo ingen tvil om at jeg kan bli gravid (i og med at jeg har gått i 8 uker og 11 uker gravid før) - men vi har altså "følt" hatt samleie 24/7 gjennom flere EL-perioder nå uten at det ikke har gitt oss noe graviditet. Skjønner ingen ting :p


Åååh skjønner nøyaktig hva du snakker om. Venninnene mine har jo barn som er passert 10 år! Og her kommer jeg og prøver på mitt første. Også den stikkende sjalusien når det virket så lett for alle andre. Ikke at jeg har prøvd så lenge. Samtidig så går jeg nok utifra at det var enkelt for de andre å få barn. Jeg aner jo ikke hvor lenge folk faktisk prøvde eller om de hadde problemer. Ikke enkle samtaler bestandig.

Så fryktelig å høre om abortene. Der og da tok du nok rett avgjørelse selv om det var vanskelig. Å føle seg klar for barn tar tid, for meg også. Så plutsellig er man her, 30 år gammel, og ønsker seg et barn. Håper virkelig at oktober er din måned:hug003

Sist EL så gikk vi for hyppig sex (tenkte dette ville øke sjangsen) uten godt resultat. Men nå lurer jeg på om han burde spare seg litt opp? Og mtp hvor lenge egget lever, burde vi ha sex rett før EL, nøyaktig når det skjer eller ?! Blir forvirret. men har bestilt en sånn Clearblue Advanced Fertilitetsmonitor som kommer neste uke! DET gleder jeg meg til!
 
Mandag idag :dead:

Første dag på jobb etter ferien, CD 5, ingen monitor i postkassa.

Tror vi begge to satte litt pris på at ferien var over, komme tilbake til vanlig hverdag. Middag til faste tidspunkter, alt av besøk har reist hjem og vi kan være oss selv igjen:) Har lagt på meg 5 kg!! i ferien, så alt tax-free snop er pent gjemt vekk.
Ser ut som det blir noen travle helger fremover. Rammstein på Ullevaal-stadion i helga!!:cat: Bursdagsfeiring helga etterpå.Selvfølgelig EL oppi alt dette, meen det finner vi ut av! Kan umiddelbart si at det blir lite alkohol iallefall.

Ønsker alle en fin uke :gen014
 
Fertilitetsmonitoren lå i postkassen idag :smiley-bounce022
Prøvd å lese meg opp på den (litt mer omfattende greier enn jeg så for meg) og gleder meg til å starte testing i morgen tidlig. El er rett rundt hjørnet. Etter litt lesing på forumet om babyklister så bestilte jeg dette idag. Den kommer fra Danmark så den når neppe frem til El.

Positiv og veldig gira. Heldigvis er mannen i huset også det :hug003
 
Første forsøk med fertilitetsmonitoren idag :smiley-angelic006:smiley-angelic006

Å sitte på do, kl 6 om morgenen og prøve å få dette til (for første gang) ble litt knot. Alt i alt var det jo veldig langt fra vanskelig. Tvert imot, så ble det veldig gøy! Opp på skjermen så kom det "Høy, økning i Østrogen oppdaget". Wohoo, da funker vel noe? Uansett så blir det artig å se i sammenheng fremover. Jeg er på CD8 nå og ifølge Clue så skal jeg ikke ha EL før CD13.

Så en ting jeg må finne ut. Nå når den gjorde utslag på østrogen, var det pga EL nærmer seg? Eller kan den slå ut pga EL nettopp har vært? Pga jeg er på CD8 så velger jeg å tro at EL ikke har vært. Men dette er jo en del av å bli kjent med syklusen og min EL.

Hvem hadde trodd at å bli gravid kunne være så avansert? Ikke jeg :dance011

Fredag i morgen, Oslo i helga, Rammstein på søndag :excited001
 
Endelg hjemme etter noen fine dager borte.:happy093

Langhelgen i Oslo var helt super !! Dette til tross for at jeg glemte lommebok hjemme og måtte stresse masse for å rekke flyet. Men endelig framme så kunne vi rusle rundt i hovedstaden, spise god mat og se favorittbandet opptre var absolutt 100% innafor. Når vi kom hjem, så lå det babyklister å ventet i postkassen, ankom uten problemer fra Danmarkxsmile9
Monitoren funker som bare juling så nå er det bare å krysse fingra!!

CD143 1DPO.

Sommeren har vært hektisk og fremover så er kalenderen veldig tom, uendelig glad for det! Nå er det bare å håpe at kanskje noe festet seg i Storbyen og at sommeren til nesteår blir enda bedre :hug003
 
Endelg hjemme etter noen fine dager borte.:happy093

Langhelgen i Oslo var helt super !! Dette til tross for at jeg glemte lommebok hjemme og måtte stresse masse for å rekke flyet. Men endelig framme så kunne vi rusle rundt i hovedstaden, spise god mat og se favorittbandet opptre var absolutt 100% innafor. Når vi kom hjem, så lå det babyklister å ventet i postkassen, ankom uten problemer fra Danmarkxsmile9
Monitoren funker som bare juling så nå er det bare å krysse fingra!!

CD143 1DPO.

Sommeren har vært hektisk og fremover så er kalenderen veldig tom, uendelig glad for det! Nå er det bare å håpe at kanskje noe festet seg i Storbyen og at sommeren til nesteår blir enda bedre :hug003
Dette var veldig koselig lesning synes jeg!! Masse lykke til med monitoren fremover :happy: Håper det blir spire på dere snart. Sender masse babystøv :Heartpink
 
Dette var veldig koselig lesning synes jeg!! Masse lykke til med monitoren fremover :happy: Håper det blir spire på dere snart. Sender masse babystøv :Heartpink

Ååh tusen takk og det samme til dere :hug003
IKM 2. sept så jeg krysses alt (selv om vi ikke fikk prøvd så hardt som ønskelig denne PP så har ikke heeelt troa)
 
Vil gjerne følge deg på veien til en baby:)
Er selv 31 år og prøver på nr 1 med masse humper på veien. Håper deres vei mot målet blir humpefri og fin❤️ Masse lykke til! :cat:
 
Vi er samme alder som dere og skal snart prøve på vår første. Har ingen venner med barn, så her blir vi først ute.

Ønsker dere masse lykke til! Følger med her :)
 
Back
Topp