Vannkopper

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Datteren min har fått to røde prikker ansiktet, og lurer på om det kan være starten på vannkopper. Jeg oppdaget de to prikkene på morgenen i går, men det har ikke utviklet seg noe mer. Trodde kanskje at hvis det var vannkopper så hadde det kommet flere prikker i dag, men det har det ikke kommet ennå. Det har heller ikke kommet blemmer på de to prikkene hun allerede har. Hun har heller ikke feber.

Så det jeg lurer på er:
Hvordan utviklet prikkene seg hos deres barn? Hvor lang tid tok det fra det kom ett par prikker til flere prikker? Og når kom blemmene på prikkene? Fikk de feber?
 
Yngste hadde det for ett par uker siden, og hun begynte med feber og kvalme, vondt i kroppen. Hun fikk ett par prikker først, og dagen etter kom det mange etter hvert. Hun hadde feber og dårlig form i ca 5 dager etter utbruddet. Eldste fikk ca 10 prikker i alt, mener å huske de kom relativt fort. Hun hadde null feber og ikke noe vondt, så de kan reagere veldig forskjellig. Hos eldste tok det 1 uke fra frembrudd til hun var frisk og tilbake i bhg.
 
En prikk eller to på magen. Ingen anelse sendt i bhg.
Neste kveld. Oi da, kan det være vannkopper ja, holder henne hjemme dagen etter. Dag tre. Ingen tvil.
 
Startet med feber eit par dager, så prikker som spredde seg fort. 2 prikker hadde dei ikkje meir enn 2 timer trur eg.
 
Her var det absolutt ingen anelse med eldste. Fant en prikk på ryggen. Tenkte ikke over det. Spurte tom i bhg :p De var like uvitende. Dagen etter var det fremdeles en. Gikk i bhg. Hu var i kjempeform også skal sies. Dagen etter der derimot hadde prikkene eskalert og da forsto jeg hva det var og ringte bhg og sa i fra. Og de ble like overraska som meg egentlig :p Gikk så tregt med de prikkene. Så egentlig bare ut som ett myggstikk i starten jo.

Hu var jo i superform gjennom hele vannkoppstadiet hu da. Og fikk ikke så veldig mange.

Nr 2 fikk flere med en gang, så var lettere å forstå det på hu. God form på hu også da. Ikke feber eller noe på noen av mine.
 
2 prikker i halvannet døgn (jeg trodde det var myggstikk) og så booom maaaange prikker over natta! Samme med yngstemann på 6 mnd, men han fikk ikke feber :)
 
Begge mine har hatt det i juli. De har begge fått noen få i løpet av en natt, og så har det blitt mange i løpet av 1-2 døgn før det begynte å gå nedover igjen. Ingen tvil om at det var vannkopper, da mange av prikkene fikk tydelig væske inni seg (ikke alle prikkene fikk det). Begge litt feber i et par dager, men feberen kom først etter utslettet i motsetning til det som det står er vanlig.
 
Startet med 2 prikker i ansiktet på minstemann. Og etter 3 dager var han dekt. Mest i ansikt og hodebunn. 14 dager etter fikk storesøster det. Dog mye verre! Begynte med 2 prikker på magen. Og 3 dager etter var hun fullstendig dekt! Ingen feber på noen av de, god AT på dagtid. Kjøpte skum ift å roe ned kløe og fikk vallergan til eldste for å ta på kvelden.
 
Oppdatering:

Prikkene kom på fredags morgen, og i kveld var det ingen forandring annet enn at ene prikken begynte å få brunlig skorpe på, men kunne ikke se noe væske fra prikkene. Er veldig usikker på om det er vannkopper, men det ligner veldig selvom det kun er to prikker i ansiktet. Hun skal i barnebursdag i morgen, men hvis det er vannkopper så holder jeg henne hjemme. Får se om det har utviklet seg noe i løpet av natten.
 
Oppdatering:

Prikkene kom på fredags morgen, og i kveld var det ingen forandring annet enn at ene prikken begynte å få brunlig skorpe på, men kunne ikke se noe væske fra prikkene. Er veldig usikker på om det er vannkopper, men det ligner veldig selvom det kun er to prikker i ansiktet. Hun skal i barnebursdag i morgen, men hvis det er vannkopper så holder jeg henne hjemme. Får se om det har utviklet seg noe i løpet av natten.
Vannkopper starter “som regel” bak på ryggen og sprer seg fort. Det kan være så mye annet hun har, spesielt nå med tanke på årstiden og insekter også.
Min på snart 7 har ikke fået vannkopper ennå, trodde kanskje det begynte nå hos familie i somerferien, men var noe annet
 
Back
Topp