AnLinneas dagbok - håper på nummer tre

AnLinnea

Elsker forumet
Himmelbarn
Påskekyllingene 2020
Etter å ha vært her inne i forbindelse med at jeg ble gravid med tvillinger i januar, men mistet i mai (15+2), føler jeg det er på tide med en dagbok. Fint å ha et sted å lufte tankene litt. Jeg er 36 år og har to barn på 5 og 7 år sammen med mannen.


Vi hadde pp1 i juni, nå i juli har vi egentlig bestemt oss for pause, men hadde ubeskyttet sex i går på CD12.. jeg har stort sett syklus på 28/29/30 dager. Så litt spennende kan det bli fremover. Ble gravid på på pp5 med første, pp1 med andre og pp2 med tvillingene som endte i SA.


Fra og med august kjører jeg på med eggløsningstester, bidronninggelé og andre kjerringråd.


Men for nå er det bare sex fordi vi har lyst. Mannen har dog ikke lyst på barn så tidlig på året som april pga permisjon og barnehagestart, men det er overhodet ikke viktig for meg. Nå vil jeg egentlig bare komme i gang igjen!
 
Leit å høre om tvillingene ❤️
Masse lykke til med prøving på neste ❤️
 
Tankene svirrer rundt om jeg har hatt EL eller ei. Er i Hellas og tok ikke med meg noen EL-tester. Hjemme om først en uke, så får ikke sjekket det.

Denne måneden er jo ikke en direkte prøvemåned, men vi har ikke brukt prevensjon. Så det er en mulighet. Men i to av tre tidligere graviditeter brukte jeg El-tester og hadde full kontroll. Lykkes da ganske kjapt med å bli gravid. Har liksom en følelse av at det må til for at det skal klaffe.

Nr. 1 - PP5 - brukte EL-tester
Nr. 2 - PP1 («hoppet av i svingen»).
Nr. 3 - PP2 (SA 15+2). - brukte EL-tester
 
CD14

I dag har jeg en skikkelig tung dag. Bare føler meg vemodig og irritert. På en måte føles det så bittert at vi lykkes, og at babyen var trygg når vi var forbi uke 12 (SA uke 15+2). Skulle jo egentlig vært 100 dager til termin i disse dager.

Men nå er vi tilbake i det hersens prøvelivet. Telle dager, El-tester, symptomjakt, TR, g-tester, osv.

På dager som i dag vet jeg ikke om jeg vil prøve igjen likevel. Tenk hvis det går galt igjen. Tenk hvis det ikke går i det hele tatt, også har jeg brukt energien min på dette her.

I tillegg er vi på ferie. Gravide synes å være overalt her på stranda!

Dette ble et ærlig og mørkt innlegg. Men her på dagboken vil jeg skrive fra levra. Og livet kan være brutalt. Det svinger.
 
Jeg vet, det blir spennende. Jeg bruker app og eggløsningstester når det nærmer seg ☺️ Fikk positiv test for 8 dager siden, derfor jeg tenker ca. 7 DPO.
Jeg gjør det samme. Dog har jeg ikke kommet i gang med El-tester enda. Det blir i august.
 
I dag har jeg en mye bedre dag enn i går. Selv om natta var ræva. Hadde det verste migreneanfallet jeg har hatt noen sinne i natt 03.30. Helt utslitt da jeg våknet. Men da vet jeg i alle fall at eggløsning er over. Har ofte hormonell migrene i forbindelse med TR og/eller El. Kommer på grunn av det brå fallet av østrogen.

Appen Flo mener eggløsning var i dag, men jeg er relativt sikker på at det var i går. Vi får se. Denne gangen har jeg ikke testet etter el. Så vi får se når det nærmer seg IKM.
 
Fram til IKM kommer jeg til å skrive om de ulike tingene jeg kjenner i kroppen. Litt for å kartlegge om det ligner på det jeg før har tolket som graviditetssymptomer, eller om det rett og slett er tegn på el.

Nå er jeg 2 dpo:

Har av og på murring i høyre lyske, bak i korsryggen, rumpeballen og nedover benet.
Litt ømme pupper, men ikke voldsomt.
Klebrig, våt utflod.
Migreneanfall.
Dårlig matlyst.

Vet mange tenker det er alt for tidlig å kjenne noe uansett, men dette er i hovedsak for min egen del, å ikke tolke alt mot graviditet hver gang for så å bli skuffa.
 
Har tenkt litt på forrige syklus. Da hadde jeg også masse symptomer. Blant annet ligamentsmerter, noe jeg bare har opplevd som gravid.

TR kom til tiden, men den var voldsom. Blødde ekstremt mye og smertefullt. Og jeg pleier vanligvis ikke ha noe særlig menssmerter utover litt verk. Lurer litt på om det faktisk kan ha vært kjemisk. Håper ikke det. Vil at alt skal funke som det skal, og at det ikke er noe som gjør at egget ikke fester seg.

Har lagt på meg mye det siste halve året, så håper virkelig ikke det ødelegger. Når jeg kommer hjem fra ferie starter hvertfall kostholdsendringen, og jeg melder meg inn på SATS igjen.
 
I dag har jeg hatt så vondt i området til høyre eggstokk, litt stikking i venstre og skikkelig menssmerter. Det pleier jeg aldri å ha etter eggløsning. Og hvertfall ikke når det er 9-10 dager til IKM. Skjønner ingenting.

Og hvis noen leser denne dagboken og synes jeg surrer med dpo-dagene, så gjør jeg det. Jeg vet ikke sikkert når El var rett og slett.

Hadde strekkbart el-slim fredag, El-smerter søndag/mandag (22./23. Juli), økt sexlyst i dagene før og etter. Så jeg er ganske så sikker på at el-har vært.

Men nå blir jeg i tvil. Fikk ikke kroppen det til? Og prøver seg igjen? Har imidlertid bare smertene nå. Ikke noe økt sexlyst nå eller el-slim.
 
Trist å høre med SA'en, håper spiren sitter fort og graver seg godt fast til termin :happy: Masse lykke til.
 
Har ikke smertene jeg hadde i går. Før jeg la meg dristet jeg meg til å kjenne på livmortappen også (har gjort det i tidligere sykluser). Den var myk, slimete og åpen. Tyder absolutt på eggløsning. Fikk med meg mannen til sengs. Mulig vi da ble for seine ift til selve eggløsningen. Sædcellene bruker jo litt tid på å svømme.. men men neste syklus blir det kjøpt inn El-tester for å si det sånn!!

Denne syklusen er egentlig ikke en skikkelig prøvesyklus heller.. Hehe.. men jeg er jo så inne i dette. At det som skjer det skjer med glede!
 
Back
Topp