Post en upopulær påstand du står for

Solstrål1

Glad i forumet
Oktoberlykke 2019
Enten du mener den slår ann, eller du tror mange er imot.

Min påstand:
Jeg ønsker ikke at ungen min skal bli avhengig av en kos(eklut), slik at den blir det eneste tryggheten han har. Ser barna til svigerinna mi er helt siinnsykt avhengig - og det har aldri mine tantebarn hatt noe behov for. Mannen og jeg deler riktig nok ikke samme mening der men. :confused005

Hva er din påstand?
 
Ååå, jeg har en god en:hilarious:jeg og min mann er totalt uenige. Jeg er over snittet glad i film/serier og det gjelder barnefilmer også! (Ja jeg er gal:hilarious:)! Jeg ønsker ikke at vår eventuelle unge skal få se dritten som går på TV! Og jeg er dønn seriøs. Jeg har så stor samling av barnefilmer osv som jeg ønsker å vise barnet vårt fordi det er både morsomt og lærerikt. I motsetning til alt som går på TV i dag :banghead:
 
Foreldre med barn som sover normalt (for alderen) vet ikke hva det vil si å ha å soce dårlig/lite pga et kronisk sykt barn som sjelden sover mer enn 1 time i strekk i flere år!
 
Vet at folk synes jeg er sær som er absolutt avholds når det er barn tilstede og ser egentlig helst at alle er det. Har blitt litt bedre på å ikke gnåle om det da, da ikke alle er enige
 
Enten du mener den slår ann, eller du tror mange er imot.

Min påstand:
Jeg ønsker ikke at ungen min skal bli avhengig av en kos(eklut), slik at den blir det eneste tryggheten han har. Ser barna til svigerinna mi er helt siinnsykt avhengig - og det har aldri mine tantebarn hatt noe behov for. Mannen og jeg deler riktig nok ikke samme mening der men. :confused005

Hva er din påstand?
Mine har ikke hatt en slik klut, men minsten valgte seg en bamse når hun var tre år, den er fortsatt favoritten nesten 4 år senere :)
 
Synes foreldre som sitter med mobil mens de er ute med barna, på lekeplass, Stranda osv. Er helt tette i pappen. Hallo, det beste i livet er rett foran dem og de går glipp av alt sammen. :confused005
 
Du kan ikke si du forstår/vet hva andre går igjennom uten å ha vært igjennom det samme/noe lignende selv.
 
Tvinger ikke mat i barna! Vi smaker og smaker det samme flere ganger i løpet av noen måneder før det er lov å si “jeg liker ikke”
Men om de ikke liker så respekterer jeg det.
 
Ååå, jeg har en god en:hilarious:jeg og min mann er totalt uenige. Jeg er over snittet glad i film/serier og det gjelder barnefilmer også! (Ja jeg er gal:hilarious:)! Jeg ønsker ikke at vår eventuelle unge skal få se dritten som går på TV! Og jeg er dønn seriøs. Jeg har så stor samling av barnefilmer osv som jeg ønsker å vise barnet vårt fordi det er både morsomt og lærerikt. I motsetning til alt som går på TV i dag :banghead:
What she says
 
Hmm ja. Jeg ønsker ikke å legge til rette for det bare. :)

Jeg prøvde å gi en slik klut i håp om at han kje te seg trygget av den og kunne få færre oppvåkninger på natt, men han gir blanke F i den kluten og alle andre kosedyr :laughing001 han har smokk da, men den bestemmer jeg at bor i senga eller vogna, så kunne kanskje funk med en klut også, men det får jeg aldri vite :p
 
Kanskje det er den eneste lille pustepausen med 'selvpleie' de har? :)

Det kan man spare til senere. Kan sitte og slappe av å se ut i lufta i også. Man er utilgjengelig på en helt egen måte foran en skjerm og plukker ikke opp signaler rundt på samme vis, det har jo forskning vist.
Men én ting er om det er å svare på en melding i 2 min, det gjør jeg iblant, noe annet er noe jeg så for noen år siden på stranda: en far med to små barn hvor far satt under et håndkle for å se på telefonen i evigheter, barna løp til og fra vannkanten hele tiden for å få faren til å se på dem gjøre noe i vannet eller bli med å bade. Sorry ass, er man foreldre er ikke sånn pauser noe man alltid kan unne seg. Synes bare det er en uting å være så avhengig av mobil at den må brukes ute til annet enn å svare på en samtale eller noe annet som raskt bør prioriteres. Bare tenkt tilbake, for litt over 10 år siden hadde nesten ingen mobil med Internett sånn som å, og jammen klarte man å finne pusterom eller småpauser ute med barna uten å utilgjengeliggjøre seg foran en skjerm. Da ble SoMe osv begrensa til datamaskinen hjemme og ikke like enkelt å dra frem i tide og hovedsaklig utide sånn som i dag :)
 
Back
Topp