Nordlandssykehuset HF Bodø

Noen som vet om det er mulig med Vannfødsel? Jeg vet at før oppussing var det badekar på den ene fødestuen, men det var ikke lov å føde i det.
 
Hei
Er det noen som har født tvillinger her i Bodø? Kan du fortelle litt om din opplevelse? Jeg er fra en liten plass og får derfor ikke føde her.. Så det står mellom Bodø og St. Olav i Trondheim.
Har kun singelfødsel bak meg, men hadde jeg kunnet valgt som du hadde jeg valgt St. Olavs uten tvil.
Begrunner d med at jeg har veldig dårlig opplevelse i Bodø både fødsel og annen innleggelse, mens de som har født på St. Olavs skryter veldig av alt det.
 
Vil rose Nordlandssykehuset Bodø så godt det gjøres!
Jeg kom inn med alvorlig fødselsangst, dette visste dem om på forhånd (pga jeg fikk samtaler med spesialjordmødre på forhånd) jeg fikk utrolige dyktige jordmødre under fødselen ( 3 forskjellige) fikk ligge i badekarr med «telys» og musikk. Etter fødsel var over (endte dessverre med hastekeisersnitt) fikk jeg utrolig god oppfølgning, vil kalle alle jeg møtte for engler, dem var så dyktige og flinke! Har ingenting negativt å si om dem som jobber det eller annet på avdelingen.
 
Fødte her i august 2019. Måtte settes igang, og hele prosessen tok 5 dager. Pappaen fikk være sammen med meg hele tiden! Vi ble født ivaretatt og alle hadde lest fødebrevet og notat fra samtalepoliklinikk før de kom inn til oss. Selve fødselen tok over et døgn og var et lite mareritt, men følte meg alltid godt ivaretatt og trygg. Mannen ble godt involvert av jordmødrene.

På barsel opplevde jeg det mer utrygt. Vi ble ofte avglemt, det bar preg av høy arbeidsmengde og få folk. Vi møtte på en gammeldags og sur jordmor på utsamtalen som ødela mye for oss og jeg reiste hjem alt for tidlig og var utrygg og trist.
 
Er det noen som har født her i det siste? Jeg føder i oktober og må da velge Bodø eller Stokmarknes. Da jeg ikke har erfaring med noen av sykehuset, hadde det vært fint å høre fra noen som har født der!
 
Fødte i Bodø tidlig i 2020. Det var en veldig fin opplevelse, tross lang igangsettelse for min del. Flotte og behagelige jordmødre, barnepleiere, sykepleiere og leger. Samt en moderne barselavdeling mtp utseende og funksjoner. Et stort pluss nå at nyfødtintensiv er like ved (før måtte man gå gjennom halve sykehuset da nyfødtintensiv lå i den gamle delen).
Anbefaler det ☺️
Er det noen som har født her i det siste? Jeg føder i oktober og må da velge Bodø eller Stokmarknes. Da jeg ikke har erfaring med noen av sykehuset, hadde det vært fint å høre fra noen som har født der!
 
Noen som vil komme med positive/negative erfaringer med fødeavdelingen i Bodø? Erfaringer med jordmødrene og barnepleierne? Skal selv føde her snart..
 
Opplevde også at de alle var interessert i å hjelpe til med ammingen. Ulike teknikker, men de ville hjelpe til. Det er kjempeviktig og et stort pluss!
 
Er det enda mulig med vannfødsel her?
 
Er det enda mulig med vannfødsel her?
Litt sent svar men om andre lurer, så mener jeg på at de har to fødestuer med badekar, og om alt ligger til rette hos mor og barn skal det gå fint an med vannfødsler der :D
 
Noen som vet om man fortsatt får enerom til seg selv og baby og mann etter fødsel? Fikk det i 2020, håper det er sånn fortsatt. :D
 
Noen som vet om man fortsatt får enerom til seg selv og baby og mann etter fødsel? Fikk det i 2020, håper det er sånn fortsatt. :D
Jeg fikk det i desember 2022 :) men vi reiste fra Lofoten så vet vi ofte får prioritet på rom med plass til partner
 
Har født nå i januar, så kan oppdatere basert på det. Vi fikk enerom. Bor bare 1 time unna. Men fikk enerom i fem dager og plass til samboer. :))
 
Fødte i januar 2024. God opplevelse, trivelige leger, jordmødre og barnepleiere Fine lokaler, nyoppusset, hadde enerom på barsel.
 
Back
Topp