Inspirasjonstråd

Jeg fikk visst tak i godis jeg. Og uventet besøk hos mine foreldre, som alltid disker opp med kake. Så dette har vært en elendig dag for kostholdet. Og helga var ille den og. Så resten av uka vil handle om å begrense skaden. Nå kjenner jeg at jeg er litt delt. På den ene siden er jeg kjempemotivert for å bevege meg, og planlegger ruter jeg kan gå. På den andre siden så er jeg drittlei av meg selv om overvekten, og den følelsen av et steg fram og to tilbake er ikke akkurat fantastisk for selvfølelsen.

Jeg sliter også med kostholdet; kom hjem fra jobb med skikkelig hodepine, så da var veien kort til å hive i seg masse sjokolade... Og etterpå tenker jeg at det ikke var verdt det, og jeg skjemmes når Skjorta sklir litt opp og jeg får et glimt av magen min. Men ofte føler jeg meg veldig motivert, og jeg merker det er lettere å være i bevegelse for tiden!

Håper vi klarer å komme oss litt over kneika i dagene fremover! Lykke til!!
 
Jeg sliter også med kostholdet; kom hjem fra jobb med skikkelig hodepine, så da var veien kort til å hive i seg masse sjokolade... Og etterpå tenker jeg at det ikke var verdt det, og jeg skjemmes når Skjorta sklir litt opp og jeg får et glimt av magen min. Men ofte føler jeg meg veldig motivert, og jeg merker det er lettere å være i bevegelse for tiden!

Håper vi klarer å komme oss litt over kneika i dagene fremover! Lykke til!!

Jeg fant godteriet som mannen hadde gjemt, og spiste en pose med smågodt.... Og så har det blitt for mye o'boy i dag. Men det ble 27 000 skritt, og høyt over målet for kaloriforbruk i dag, og det er jo alltids noe ^^ Var for sliten til å spise godis i kveld faktisk :D

Ja den magen..... Det er en kamp mellom fornuften og søtsuget!
 
Blir nok ikke veiing i morgen. Jeg spiste salt mat i dag, og mensen ser ut til å komme. Motivasjonen er nede på 0.
 
Blir nok ikke veiing i morgen. Jeg spiste salt mat i dag, og mensen ser ut til å komme. Motivasjonen er nede på 0.
Jeg har time hos ernæringsfysiologen på onsdag og jeg gruer meg...
Tidligere har jeg hatt timer på morran og gjerne droppa frokost først :bag:
Nå har jeg time etter jobb :hungover:
Har 500skritt som må tas før jeg legger meg :p
 
Jeg har time hos ernæringsfysiologen på onsdag og jeg gruer meg...
Tidligere har jeg hatt timer på morran og gjerne droppa frokost først :bag:
Nå har jeg time etter jobb :hungover:
Har 500skritt som må tas før jeg legger meg :p

Å jeg liker ikke slike timer sent på dagen! Jeg vet liksom ikke om de tar hensyn til at jeg har spist og drukket og dermed veier mer, eller at magen buler ut. Men de gjør sikkert det, så jeg tror ikke det egentlig er noe å grue seg for sånn egentlig. Men man gjør det jo uansett :p
 
Å jeg liker ikke slike timer sent på dagen! Jeg vet liksom ikke om de tar hensyn til at jeg har spist og drukket og dermed veier mer, eller at magen buler ut. Men de gjør sikkert det, så jeg tror ikke det egentlig er noe å grue seg for sånn egentlig. Men man gjør det jo uansett :p
Jeg håper de gjør det på sykehuset, men ho måler meg bare og opptatt av at jeg har på omtrent samme mengde klær hver gang..

Man gruer seg absolutt :bag:
Selv om jeg er under BMI grensa og det ikke har noen konsekvens så gruer jeg lell.. også er det så lenge siden sist...
 
Jeg håper de gjør det på sykehuset, men ho måler meg bare og opptatt av at jeg har på omtrent samme mengde klær hver gang..

Man gruer seg absolutt :bag:
Selv om jeg er under BMI grensa og det ikke har noen konsekvens så gruer jeg lell.. også er det så lenge siden sist...

Lykke til ❤️
 
400 gram opp. Ja, jeg falt for fristelsen og veide meg :hilarious: Tåpelig, jeg vet jo at kroppen min reagerer på salt ><
Jaja. Får se om det blir veiing i morgen og da. Det betyr at jeg må være flink med både matinntak og trening i dag, og unngå salt selvfølgelig. I tillegg til at jeg kanskje får mensen nå. Spotter som bare det, men minipillen gjør at alt blir helt rart. Så kanskje får jeg mensen, eller så forsvinner det igjen.
 
Sommerfest på jobben i går:
En cider
Nesten en hel flaske vin
Grei mengde mat
To kakestykker
Smågodt
Pottis...

Er så glad for at jeg ikke ba gubben kjøpe sjokolade allikevel...
Så, siden kroppen min ikke vet hva helg er, spesielt etter en fuktig kveld, så skal jeg få i meg litt frokost og gå tur med lånehunden før resten av huset våkner :p
 
Jeg veide meg på fredag, og var gått opp en kilo igjen.. har ikke husket å måle meg rundt midja. Kostholdet har sklidd helt ut, men jeg har i det minste vært mer aktiv. Jeg mistet litt motivasjonen siden jeg har innsett at det ikke er store endringen jeg får gjort før ferie, siden den starter om få dager :p men jeg er lei av å føle meg som jeg gjør, og av å føle meg så svhengig av sukker, så i morgen skal jeg starte på nytt! ;)
 
Jeg veide meg på fredag, og var gått opp en kilo igjen.. har ikke husket å måle meg rundt midja. Kostholdet har sklidd helt ut, men jeg har i det minste vært mer aktiv. Jeg mistet litt motivasjonen siden jeg har innsett at det ikke er store endringen jeg får gjort før ferie, siden den starter om få dager :p men jeg er lei av å føle meg som jeg gjør, og av å føle meg så svhengig av sukker, så i morgen skal jeg starte på nytt! ;)

Kjenner på det samme selv. Jeg takler ikke synet av meg selv nå! Dette suger! I morgen må det bli bedre.
 
Min beste motivasjon er konkurranse. Har heldigvis en kollega som er flink til å dra meg med, i dag var jeg på mølla for første gang på 8 år ca :p og etter ferien har vi en deal, kl 6 på morgenen skal vi trene før jobb :D også har vi konkurranse i hvem som
Kan gå lengst uten å spise sukker :D
 
Min beste motivasjon er konkurranse. Har heldigvis en kollega som er flink til å dra meg med, i dag var jeg på mølla for første gang på 8 år ca :p og etter ferien har vi en deal, kl 6 på morgenen skal vi trene før jobb :D også har vi konkurranse i hvem som
Kan gå lengst uten å spise sukker :D

Oi, det blir bra :D
Lykke til :D
Hvor lenge tror du at du holder ut?
 
Oi, det blir bra :D
Lykke til :D
Hvor lenge tror du at du holder ut?

Jeg har et sinnsykt konkurranseinnstinkt, så jeg går all in for å vinne, uansett :p vi er flinke til å motivere hverandre da, på snap og når vi ser hverandre på jobb. Også er jo målet å gruse andre bedrifter på holmenkollstafetten, så jeg skal gjøre mitt for å få til det ;)
 
Jeg klarte 21dager med over 10 000 skritt!
På søndag var det airsoftspill igjen og siste gangen jeg sjekket klokka hadde jeg 4600 skritt.
Ble dårlig etter den første runden, la meg ned for å hvile. Da jeg sjekket klokka litt seinere har den kobla seg fra tlf og står på 0 skritt! :dead:
Var i dårlig form resten av dagen og kunne _kanskje_ presset meg til å fullføre 10 000 skritt, hvis det hadde vært 3-4000 igjen, men med totalt 400 registrerte skritt da vi kom hjem så orka jeg ikke.

Fikk over 10 000 i går, men i dag har jeg måtte gi meg halvveis. Er hjemme fra jobb og har sovet mer enn jeg har vært våken :depressed:
I morgen blir nok også en rolig dag, men håper på å være tilbake igjen på torsdag.

Vi har forresten valgt oss godisstopp for en udefinert periode. Det er lov å spise pottis og is, men skal holdes til et minimum. Kake eller annet søtt er kun lov hvis vi lager selv :)
Fikk sommergave av eierne i går, kom inn på pauserommet til :eek:DE:eek: godisskålene, lente meg ned for å ta en før jeg bråstoppa og bare "nei, jeg har godisstopp jeg" :D:eek:
 
Fy farao så tungt det er å sykle med sykkelvogn :hilarious::hilarious:
Blir nye treningsformen det gitt :p

Hvordan går det med dere?
I morgen er første feriedag, mannen og jeg har brukt kvelden på å sette opp trampoline i hagen :D
 
Last edited:
Vektnedgang denne uken. Klarte å ta meg sammen :)
Nå må jeg bare gjøre det framover og :p
 
Kjenner jeg rett og slett er driit irritert på klokka mi, som alltid har vært bra nok for meg :p

Jeg er over 10 000 skritt, men jeg har jo pokker meg sykla 6km både i går og i dag, med sykkelvogn med en 5åring og tursekk oppi, men sånt registrerer den ikke :mad:
Vurderer å bytte klokka når vi får barn, for denne teller ikke skritt når man går med vogn :hilarious:
Manisk.no :hilarious::hilarious:

Vi har vært på festival både i går og i da, så det har blitt litt søtt, men jeg har ikke cravings.
Jeg spiste belgisk vaffel i går, boblevaffel med is og krem i dag (halvparten :p), men utenom det har jeg faktisk ikke lyst på søtt. Lurer på hvor lenge dette varer :hilarious:

Og veldig spent på aktivitetsmål når vi ikke har ungen og jeg har ferie :bag:
 
Kjenner jeg rett og slett er driit irritert på klokka mi, som alltid har vært bra nok for meg :p

Jeg er over 10 000 skritt, men jeg har jo pokker meg sykla 6km både i går og i dag, med sykkelvogn med en 5åring og tursekk oppi, men sånt registrerer den ikke :mad:
Vurderer å bytte klokka når vi får barn, for denne teller ikke skritt når man går med vogn :hilarious:
Manisk.no :hilarious::hilarious:

Vi har vært på festival både i går og i da, så det har blitt litt søtt, men jeg har ikke cravings.
Jeg spiste belgisk vaffel i går, boblevaffel med is og krem i dag (halvparten :p), men utenom det har jeg faktisk ikke lyst på søtt. Lurer på hvor lenge dette varer :hilarious:

Og veldig spent på aktivitetsmål når vi ikke har ungen og jeg har ferie :bag:

Hvilken klokke har du? På fitbit kan du legge inn trening etterpå om du vil, men siden du hadde klokken på så er jeg usikker på hvordan det blir. Den logget vel kaloriene rett?
 
Hvilken klokke har du? På fitbit kan du legge inn trening etterpå om du vil, men siden du hadde klokken på så er jeg usikker på hvordan det blir. Den logget vel kaloriene rett?
Garmin vivofit 3. Så aktivitetsklokke, ikke med puls..
Jeg kan også legge inn trening tror jeg, skal sjekke :)
 
Back
Topp