Tett eggleder

EA90

Andre møte med forumet
For to år siden så fikk jeg beskjed om alt er normalt utenom at egglederne mine er tette. Dem fikk åpnet den ene, men ikke den andre. Etter 2 år fikk jeg endelig positiv test, men mistet i uke 6.
Det jeg lurer på er om man kan bli gravid selv om de er tette? Vet den andre er åpen, me. Rundt eggløsning, før mens og etter mens så kjenner jeg noe rart på den siden der sen er tett. En rat vondt følelse. Føler jeg kjenner noe langs hele egglederen.. hehe...
noen med tette eggledere og erfaring?
 
Jeg fikk beskjed om at mine var tette i november :wtf:
 
For to år siden så fikk jeg beskjed om alt er normalt utenom at egglederne mine er tette. Dem fikk åpnet den ene, men ikke den andre. Etter 2 år fikk jeg endelig positiv test, men mistet i uke 6.
Det jeg lurer på er om man kan bli gravid selv om de er tette? Vet den andre er åpen, me. Rundt eggløsning, før mens og etter mens så kjenner jeg noe rart på den siden der sen er tett. En rat vondt følelse. Føler jeg kjenner noe langs hele egglederen.. hehe...
noen med tette eggledere og erfaring?


Siden du har passasje, det vil si at denne ene ikke er tett og du allerede har vært gravid virker jo alt for meg veldig positivt.

Jeg har tette eggledere og måtte få hjelp, hadde flere ting i tillegg som bidro til at jeg trengte hjelp.

Jeg ville prøvd en stund til.

Det er ikke usannsynlig at selv om den egglederen er tett bil eggstokken slippe egg som ikke vil komme seg videre i egglederen som er tett. Litt vanskelig å forklare. Men ville spurt en lege /gynekolog om dette.
 
Jeg har en tett eggleder, og den andre har jeg hatt en graviditet i, som kroppen ordnet opp i selv, så tydelig lite sprek den heller:wtf: men nå sitter jeg her gravid i livmoren, ved uhellIMG så ingen vits å gi opp håpetxsmile5
 
For to år siden så fikk jeg beskjed om alt er normalt utenom at egglederne mine er tette. Dem fikk åpnet den ene, men ikke den andre. Etter 2 år fikk jeg endelig positiv test, men mistet i uke 6.
Det jeg lurer på er om man kan bli gravid selv om de er tette? Vet den andre er åpen, me. Rundt eggløsning, før mens og etter mens så kjenner jeg noe rart på den siden der sen er tett. En rat vondt følelse. Føler jeg kjenner noe langs hele egglederen.. hehe...
noen med tette eggledere og erfaring?

Ja, innimellom kan det være litt smertefullt med tett eggleder. Du har allerede vært gravid, det er ikke uvanlig å miste før uke 12, selv om det er veldig trist.

Uansett hvis det går ett år uten at du blir gravid ville jeg oppsøkt hjelp/utredning.
 
Jeg hadde en tett eggleder og en del endometriose. Dette ble åpnet. Nå hadde jeg også en polypp i livmorhalsen som ikke ble fjernet, men jeg ble gravid etter noen år på tross av dette :) hadde gått gjennom ivf og alt før det løste seg naturlig i stedet. Det jeg fikk vite var i forhold til om det skulle tette seg igjen, at hos noen så kan den andre eggstokken ta over jobben, slik at den slipper ut egg hver måned i stedet for annenhver. Det mest normale er at eggstokkene slipper ut annenhver gang.
 
Jeg hadde en tett eggleder og en del endometriose. Dette ble åpnet. Nå hadde jeg også en polypp i livmorhalsen som ikke ble fjernet, men jeg ble gravid etter noen år på tross av dette :) hadde gått gjennom ivf og alt før det løste seg naturlig i stedet. Det jeg fikk vite var i forhold til om det skulle tette seg igjen, at hos noen så kan den andre eggstokken ta over jobben, slik at den slipper ut egg hver måned i stedet for annenhver. Det mest normale er at eggstokkene slipper ut annenhver gang.
Jeg fikk også beskjed om dette og at det var mulig for eggleder på motsatt side å fraktet egget tilbake.. ble ikke helt klok på det.. også har jeg hørt at om man har blitt undersøkt med hsg røntgen så kan faktisk eggleder ha klappet sammen under undersøkelse, så den har sett tett ut, men likevel ikke er det..
 
Back
Topp