Gir du blod?

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Er du blodgiver?
Jeg er ikke fordi jeg ikke fyller kriteriene (piercinger og tattoveringer, selv om det er for lengst grodd utelukker visst piercinger i slimhinner permanent)
 
Ja, jeg er blodgiver.

Piercing i slimhinner må ha vært ute i 4 uker før du kan gi blod, så så lenge du har den er du utelukket ja.
 
Får ikke lov :( For mange medisiner. Men skulle gjerne, blodgivere gjør en fantastisk jobb
 
Eg har ikkje lov pga ryggoperasjoner, medisin eg bruker og kronisk sjukdom i ledd.
 
Ja, jeg er blodgiver.

Piercing i slimhinner må ha vært ute i 4 uker før du kan gi blod, så så lenge du har den er du utelukket ja.
Ja :( Og tar jeg ut den i tunga gror den nok igjen ila de ukene. Har ikke lyst å ta ny for hver gang jeg hat gitt blod :p
 
Er registrert og har gitt noen ganger, men nå har jeg vært gravid, ammet og så gravid igjen uten opphold siden august 2015, så det blir nok en liten stund til :p Noen blodbanker tar imot blod fra ammende om baby er over året da, så mulig jeg skal høre når mageboeren er ute av magen og har bikket året :)
 
Jeg har vært. Kommer til å registrere meg igjen etter hvert, men jeg har ikke fått det til på lenge pga reisevei og amming. Lurer på om man kan gi blod som ammende på St.Olavs. Kan man det så kan jeg registrere meg igjen når lillejenta er godt innkjørt i barnehagen :)
 
Jeg er, men mini er bare seks måneder, og jeg ammer, så er ennå en stund til jeg kan gi igjen:)
 
Jeg har tenkt at jeg burde gjøre det, men jeg blir så dårlig av bare ta blodprøve så jeg tror ikke det er så lurt.
 
Nei, kan ikke på grunn av tidligere sykdom
 
Hva er de vanligste årsakene til at en ikke får gi blod?
Har en liten tatovering jeg tok for 10 år siden.. kan jeg ikke gi blid da?

Nei, jeg har aldri meldt meg. Da må jeg reise 2 timer til sykehus++ og det tar en hel dag med tapt lønn.
 
Jeg er, men mini er bare seks måneder, og jeg ammer, så er ennå en stund til jeg kan gi igjen:)
Du kan starte igjen 1år etter fødsel. :)
Amming er ingen hindring, jeg ammer fremdeles og har begynt å gi igjen.
Men jeg kjenner absolutt at det er tyngre å gi nå enn tidligere og ble litt uvel og medtatt etter å ha gitt. er ikke sikker på om det har sammenheng med ammingen, men aldri opplevd det da jeg ga før jeg fikk barn
 
Jeg har aldri gitt blod, har lyst fordi det er ett veldig godt formål, samtidig ikke lyst fordi jeg ikke takler blod og blodprøver..
 
Får ikke pga medisinbruk jeg er avhengig av å ta i det daglige for å fungere. Og piercing i tunga da. Men den har jo null å si uansett mtp førstnevnte kutter meg tvert fra å være blodgiver uansett. Så tar den ikke ut av den grunn da.

Tatoveringer er det vel bare karantene på uansett.
 
Vil, men kan ikke pga kronisk sykdom og episoder med anafylaktisk sjokk.
 
Back
Topp