Kor lenge brukte de sprinkelsenga?

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Jeg har tatt av ene siden, så min på 2 bruker sin enda. Men han har fått interesse for den større senga som også står på rommet. Når er det på tide å ta bort sprinkelsenga?
 
Eldste fikk stor seng i 3 års alder, då var yngste 1 år og for stor til vogn (ja han sov i vognbag til han var nærmere 1 år), han bytta til stor seng rundt 3-4 år, då eg gikk frå far.
 
Bytta når han var litt over 3 år. Veldig deilig for da kunne vi legge oss oppi senga hans ;) var kjekt når han kom inn til oss og okkuperte halve senga :p
 
Han fikk stor seng rett før han ble to. Tok av ene siden på sprinkelsenga når han var 18mnd
 
Begge gikk rett fra sprinkel til dobbeltseng i det de fylte 2 år. :)
 
De sover i sprinkelseng enda, de er 2 og 3 år. På 3 åringen sin seng har vi tatt bort den ene siden og satt på sengehest. 2 åringen klatrer ikke ut av senga enda, men når hun begynner med det kommer vi til å ta av den ene siden der også og montere på sengehest :)
 
Vi måtte slutte med sprinkelseng da eldste var 2 fordi hun bare klatra ut, og siden kunne ikke fjernes. Hun fortsatte å sove på madrassen (en god springfjærmadrass) rett på gulvet til hun var over 3 år. Først da pusset vi opp rommet hennes og hun fikk stor seng.
Med yngste kjøpte vi en sprinkelseng som siden kan fjernes på, og planen er at hun har den til hun blir 3
 
Ca da de var 2. Eldste hadde sprinkelseng skrekk og nr 2 klatret til slutt over senga. Men vi har sprinkelseng som blir til juniorseng og de sov da sånn litt, eldste var 2.5 år når nr 2 kom og skulle ha senga så hu fikk en junior seng etter sin tante en periode før der ble stor seng når hu var 3 år. Nr 2 gikk over i stor seng når han var 3 år også. Nå har de hjemmelagd køyeseng så aner ikke hva man skal kalle den senga i forhold stil str. Men den 80×160
 
Eldste var 2 år, da kom minstemann og tok over senga. Hadde sikkert brukt den lengre om ikke minstemann kom da, rakk aldri å ta av den ene siden.
Minstemann er 2,5 år nå og bruker den fremdeles, tok av den ene siden for 1 mnd siden.
 
Lillegutt er snart to og sover i sprinkelseng enda. Klatrer ikke ut enda av en eller annen merkelig grunn. Han klatrer over alt ellers :hilarious:
 
Vår er straks to og aover i sprinkelseng fortsatt. Hun aner ikke åssen hun skal klatre ut, og det er igrunnen helt greit!
 
Hadde en sprinkelseng ved siden av vår seng noen år. Men ingen av de har egentlig sovet i den.. de har sovet med oss.
 
Eldste fikk storgutt seng i 3 årsgave, og minste overtok den når han var ca 2,5 år. :happy:
 
Vår på to og et halvt år bruker fremdeles sprinkelsengen med alle fire sidene. Han lærte seg å klatre ut i november :p

Vi har prøvd å ta av ene siden. Da våknet han og sov urolig på natten. Siden han har god kontroll over klatringen tenker jeg vi venter noen måneder til før vi tar av siden igjen. Sengen kan han fint fortsette å sove i frem til han vokser ut av den rundt skolealder.
 
Lillegutt er snart to og sover i sprinkelseng enda. Klatrer ikke ut enda av en eller annen merkelig grunn. Han klatrer over alt ellers :hilarious:
Samme greia her med frøkna på 3:hilarious: men nå er planen å kjøpe ny seng, vi vet bare ikke hva vi skal kjøpe enda :p
 
Vi bytter nå i sommer til voksen seng til storebror på 3 år. Hadde det ikke vært for at bittelille søster trenger senga etterhvert hadde vi beholdt den et år til. Lillesøster på 2 år bruker sprinkelsenga fortsatt og ser for meg at hun vil gjøre det 1-2 år til.
 
Når han ble 2 fikk han junior seng siden lillesøster skulle overta sprinkelsenga når hun kom. Hadde det ikke vært for det hadde han sikkert brukt den lenger da han ikke klatret over eller noe.
 
Back
Topp