Maste du mye på partneren om å få barn?

Maste ikke med førstemann. Denne gangen er det han som er mest ivrig.
 
“Maste” litt på første...og kanskje ikke masing men sånn min mening din mening prating før nr.3
 
Nei vi begge ville ha et barn. No e lillegutt blitt hele 2 år, Å jeg vil ha en til. Men min samboer er ikke klar. Så no blir det en del masing fra meg
 
Vi ble sammen enige om å prøve etter at alle andre i vennegjengen plutselig var gravide. Vi visste jo at vi ville, men hadde ikke egentlig diskutert når. Plutselig føltes det som riktig timing. Samtalen gikk vel ble sånt som:
- «hva tenker du om... nå?»
- «tenkte akkurat det samme» :p
 
Vi begynte å snakke om barn forholdsvis tidlig,men siden han er flere år eldre og jeg var veldig ung da vi møttes,måtte vi vente til utdannelsen min var i boks. Selv om han var klar lenge før utdannelsen var ferdig. Så vi var vel sammen i 10 år før vi kasta p-pillene. Nå har han hatt veldig lyst på nr.2 lenge,mens jeg har ikke vært helt der. Men tror vel vi lander på å prøve ila året og da blir det 4 år mellom nr. 1 og 2 hvis alt klaffer selvfølgelig.
 
Nr 1 var en overraskelse, men gi hadde begge snakket om at vi ønsket barn. Nr 2 var vi begge helt enige om. Nr 3 måtte vi prate litt mer om vi hadde overskudd til det (vi ville ha tre tette eller kun to).
 
Vi snakket mye om at vi begge ville ha barn da vi traff hverandre, og etter 3mnd (6mnd etter at vi traff hverandre) som kjærester røk pillen :hilarious:
Det var bare riktig, og vi ble enige om at det som skjer det skjer ;)
Ble gravid med en gang, men ble SA, og ble gravid på nytt etter to mnd. Mistet i MA i uke 10..
Nå er vi klare for en spire som sitter:)
I mellomtiden er vi blitt samboere og kikker på hus, vært sammen ett år nå :Heartred
 
Han maste ikke men spurte om når vi skulle ‘sette i gang’ :) Snakket om barn og så ble jeg gravid med førstemann , på en måte uplanlagt , men ‘planlagte’ di to siste svangerskapene:happy:
 
Jeg trodde jeg var gravid, men det var utsettelse av p-pille som lurte meg. Tanken om å få barn igjen var så fjern, vi hadde ikke snakket om det, jeg tenkte vi ikke skulle ha flere. Men han var positiv:eek::happy: mensen kom, såå noen mnd-er snakket vi sammen om skal skal ikke og endte ganske raskt opp på skal prøve - vi vil:happy: så samstemte, heldigvis :happy:
 
Nei, hadde jeg hatt nødt til å mase hadde det ikke vært riktig mann for meg :)
 
Vi var relativt voksne når vi ble sammen (26 og 31), så vi hadde praten om barn før vi egentlig var et par. Jeg har alltid ønska meg barn og var ikke interessert i å gå inn i et forhold med en som absolutt ikke ville ha barn.men når alt kom til alt så var det han som tok det opp om ikke jeg bare kunne slutte på pillene, og da ble det sånn.
 
Nei, jeg maste ikke. Men jeg informerte han om at jeg ikke kan bli gravid naturlig og måtte gjennom IVF. Han er 7år yngre enn meg og jeg sa at jeg ikke ville vente for lenge pga IVF og alder.
Vi forsøkte i 1år med letrozol uten hell før vi ble enige om å sende inn søknaden for IVF.
Vi skal i gang med fryseforsøk nå i juni.
 
Her var det partner som var mest ivrig på min første (partners tredje), nå er det naturlig nok jeg som er mest ivrig på min andre :hilarious:
 
Enig alle tre gangene :p
 
Vi hadde nok vært over 30 før prøving hadde begynt om han hadde bestemt :p så jeg maste nok litt ja, men jeg sa tidlig ifra at det ikke var aktuelt å vente til langt uti 20åra med å begynne for meg. Det ble jo litt mer kronglete enn antatt å få barn, men vi fikk han vi har nå da vi var 25 og 26, og han er glad for å ha blitt far "tidlg" sånn tatt i betraktning når gjennomsnittet får barn.

Tror det blir verre å få han med på å få en til :hilarious: men venter med å "mase" på det en stund til.
 
Fikk dere lyst på barn samtidig, eller måtte du mase litt på partneren din før dere ble enige om å starte prøvingen? Hvor lenge? Eller var det kanskje omvendt, at han/hun var klar før deg?
Måtte mase i nesten 5 år, han ville gjerne være over 40år før han ble far for det gjorde foreldrene hans. Jeg er bare et år yngre enn ham så jeg måtte ta en liten leksjon i biologi og virkeligheten og at det å skulle begynne da og i tillegg ønske seg tre barn gikk ikke opp i opp haha

Det ble litt sånn
'Hun vil ha barn i 20årene, jeg vil ha barn i 40 årsalderen. Vi inngikk et kompromiss og fikk barn med en gang...' ;)
 
Last edited:
Første ble jeg gravid med før vi egentlig var blitt skikkelige kjærester :p Heldigvis ble han ikke skremt så det var ikke noe «problem». De andre var vi helt enige om :)
 
Back
Topp