Male tripp trapp stol

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
skal male en tripp trapp stol. Hva slags maling bør jeg gå for?
 
Anbefaler å høre på en maleforretning, men ville kanskje brukt noe slitesterkt noe. Feks gulvmaling eller lignende:)
 
Vi har brukt gulvmaling når vi har malt møbler. Slitesterkt og lett å rengjøre.
 
Mamma jobber i malingbutikk. Hun anbefalte maling som brukes til lister, dører og vinduer, da jeg skulle i gang med samme prosjekt.
 
Så den men ikke så gira på å bruke spraymaling..... har ikke noen plass som er så egnet for å bruke det...

Bengalack kommer i malingsspann også, vi brukte det.
 
Jeg malte min gamle tripp trapp (den nærmer seg 30 år nå :eek:) da jeg venta eldstemann.
Pussa med pussemaskin først og la 2 lag med "Trestjerner" gulvmaling.
Nå har den blitt brukt i over 4 år etter den ble malt, fremdeles like fin :happy:
 
Hvordan gikk det med maling av stolen? Lurer på å gjøre de samme selv :)

Ikke fått opp varsel på du har svart, så litt treig å svare...

Men har ikke fått malt den enda ☺️ Pussa den så får kanskje malt første strøket i dag ☺️
 
Hvordan gikk det med maling av stolen? Lurer på å gjøre de samme selv :)

Da har alle delene på stolen fått to strøk med bengalack. Ikke satt den sammen enda da... fikk tips om å ikke få mye maling i rillene der platene skal inn for da blir det fort for trangt... så der er det minimalt med maling så får heller den originale hvite fargen skinne gjennom...

Stolen hadde mer skade i treverket enn oppgitt når jeg kjøpte den og burde sikkert pussa enda mer før jeg malte, men det orka ikke høygravide meg :p

Kjøpte bare minste boksen med bengalack og har ikke brukt halvparten ei gang tror jeg!!
 
Back
Topp