Da var det min tur..

Forglemmegei8

Betatt av forumet
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Marshmallows2021
Hei!
Jeg hører dessverre til her også.. Var på OUL på onsdag da fant de litt væske som ikke skulle være der. Henviste meg til riksen. Var der idag, da var det null hjerteaktivitet og masse væske rundt fosteret. Kalte det Hydrops Foetalis. Var på TUL i uke 12, da var alt fint og på Oul for to dager siden slo hjertet og fosteret turna.. Uke 19 idag.


Har nå fått første pille for å sette igang fødselen. Helt jævlig, og det er virkelig mitt største mareritt...å måtte gå gjennom en fødsel med det utfallet. Jeg gruer meg noe helt enormt. Er det noen som kan dele erfaringer rundt senabort? Har nå fått en pille oralt, og skal på sykehuset igjen om 48 timer og få pille da via skjeden. Hvor langt tid tar det, hvor vondt er det hvor jævlig er det etterpå, såg dere fosteret, hvor lenge blør man etterpå...? Vet det er forskjeller på alle, men hadde vært fint å høre litt fra noen som har gjennom det.
 
Kjære deg, så leit at du opplever dette:Heartred
Jeg var gjennom det samme i januar, 20+4.
Send meg gjerne en pm:Heartred
 
:( Kjære deg,du er i midten av verste mareritt! Stor klem til deg! Jeg har vært gjennom senabort,21+6. Jeg fikk masse smertestillende og tabletter i skjeden. Måtte ligge noe timer og etter det måtte jeg svelge mer hver 3.time eller noe sånt. Startet rundt kl 10 og lille engel kom litt mer enn 12 timer senere. Vi har valgt å se på ham og jeg er veldig glad at vi gjorde det. Babyen er helt ferdig men bare liten. Vi har tatt bikder og fikk bilder fra sykehuset. Det er eneste minner vi har og skal ha med ham. Jeg har fått masse melk etterpå og det gjør alt så mye vanskeligere. Blødning har stoppet etter 3 uker og mensen kom 7uker etter senaborten.
 
Hei her også ❤️ For meg tok det også ca 12 timer fra jeg kom på sykehuset. Fikk med avtrykk av hender og føtter, og tok bilder. Melken og hormonene i etterkant gjorde det også ganske fælt.. Jeg var ikke forberedt på det. Blødde ca 3 uker og fikk mensen etter 5. Jeg fikk både morfin og epidural på sykehuset, som dempet de fysiske smertene.
 
Så grusomt. :(

Har vært gjennom fødsel av død baby og vi så og holdt barnet. Jeg angrer ikke på noe vi gjorde, bare på det vi ikke gjorde.
Fødselen tok ca 6 timer, det er veldig indivuelt, men riene er de samme opplevde jeg, men babyen bruker raskere tid ut. Du kan også få masse smertestillende, mer enn ved vanlig fødsel.

Sender deg bare verdens største klem ❤️
 
Ånei, så vondt å lese at det gikk den veien som det gjorde :(

Sender deg mange styrkeklemmer:Heartbigred
 
Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare.. :) Dette er mitt største mareritt.
Når dere sier det tok 10-12 timer, det er fra pillen dere fikk vaginalt? Fikk dere også en annen pille først oralt og ble sendt hjem? Jeg synes denne tiden her er helt grusom, og fikk ikke nok info på sjukehuset på hvorfor det må være sånn.. jeg vil bare bli ferdig med det. Hvorfor må man vente 2 døgn? Nå skjer det jo ikke noe.. Og 10-12 timer med rier er jo helt grusomt når utfallet blir som det blir! Fy søren dette er jo ikke menneskelig.. All ære til dere som har gått gjennom det.
Det med melk etterpå, noen gode tips for å unngå/lindre det? Det er jo bare en ekstra påkjenning.. Hvor lenge hadde dere sykmelding etterpå..?
 
Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare.. :) Dette er mitt største mareritt.
Når dere sier det tok 10-12 timer, det er fra pillen dere fikk vaginalt? Fikk dere også en annen pille først oralt og ble sendt hjem? Jeg synes denne tiden her er helt grusom, og fikk ikke nok info på sjukehuset på hvorfor det må være sånn.. jeg vil bare bli ferdig med det. Hvorfor må man vente 2 døgn? Nå skjer det jo ikke noe.. Og 10-12 timer med rier er jo helt grusomt når utfallet blir som det blir! Fy søren dette er jo ikke menneskelig.. All ære til dere som har gått gjennom det.
Det med melk etterpå, noen gode tips for å unngå/lindre det? Det er jo bare en ekstra påkjenning.. Hvor lenge hadde dere sykmelding etterpå..?
Ja,samme med første tablett. Du må ta den for å stoppe hormoner eller noe. Jeg ble sendt hjem og min baby levde men var veldig syk så jeg måtte vente hjemme 2 dager og føle hans sparker og det var grusomt! Det anbefales å ta 6uker sykemelding men jeg tok bare 3. Uansett hva du velger det skal ta tid å bli normal på nytt :(
 
Hei kjære deg! Så utrolig leit å høre at dette har skjedd. Du er midt i en forferdelig tid nå. Jeg fikk masse gode råd fra andre her på forumet da jeg gikk igjennom senabort i uke 21 i slutten av februar. Jeg opprettet en dagbok, med ønske om å hjelpe andre, så du kan jo lese de første innleggene i denne hvis du ønsker.

https://forum.babyverden.no/threads/hoppestokk-i-høyet.1966014/

Sender tusenvis av klemmer ❤️
 
Jeg er så lei meg for at du må igjennom dette :Heartred

Vi måtte også ta senabort i uke 19, eller Zelda er født akkurat 19+0.

Jeg sier ikke dette for å skremme, men tenker at du trenger at folk er ærlig. Jeg fant ikke denne informasjonen da vi måtte igjennom dette.

Da jeg kom inn på sykehuset tok det litt lang tid før noen så til oss (fikk rom osv, fikk beskjed om at jeg skulle få de første pillene vaginalt også tok det vel 2timer før noen kom).
Det er lurt å gå på do før du får pillene, for du må ligge i ro en eller to timer etterpå (husker ikke helt, jeg var så sliten, så jeg ville bare ligge der)..

Jeg fikk de første pillene i 12 tiden, Zelda kom rett over kl 02. De sier det kan ta lenger tid hvis det er første fødsel.
Ikke vær redd for å be om smertestillende, det hjelper ingen om dette blir unødvendig fysisk vondt for deg:Heartred
Jeg ble kvalm, kastet opp og fikk feber. Feberen hadde gått ned dagen etter og var borte etter noen dager.
Det var ikke mye blod, husker ikke hvor lenge jeg blødde etterpå, men det var ikke så lenge at jeg syns det var slitsomt.
Vi ble anbefalt å ikke ta bilder av jordmor og fikk aldri tilbud om å holde ho. Det angrer jeg på, 2år etter.
Jeg vil absolutt anbefale å holde, men det er lov å ombestemme seg.
Hvis ikke dere orker å ta bilder ville jeg spurt sykehuset om å gjøre det.
Vi måtte igjennom enda en senabort i uke 15 i fjor og da holdt jeg, tok bilder, så og forelsket meg helt i denne nesten ferdige babyen min som ikke fikk leve :Heartred

Hvis du orker å lese så anbefaler jeg LUB sine sider, de er en fantastisk forening i ettertid også :Heartred
https://www.lub.no/tema/sorg/barnet-døde-i-magen-før-uke-24

Jeg håper egentlig dere fikk utdelt dette når du måtte ta den første tabletten, men det glemte de hos oss..
https://www.lub.no/product/når-et-lite-barn-dør-–-i-mors-liv-ved-fødselen-eller-i-sine-første-leveår

Jeg var fullt sykemeldt i 5 uker, deretter 50% i 3 uker og tilbake i jobb etter 8 uker..
Jeg skulle ventet lenger, men det er individuelt for alle.

I tiden etterpå fikk jeg en fødselsdepresjon, det er det ikke alt helsepersonell som forstår at man kan få etter senabort/dødfødsel, så pass på hverandre og søk om hjelp hvis ting blir for tungt.
Jeg har gått til samtaler etter at vi mistet Zelda og er veldig glad for det, det hjalp godt neste svangerskap :Heartred

Sender dere masse kjærlighet :Heartred:Heartred
 
Hei!
Jeg hører dessverre til her også.. Var på OUL på onsdag da fant de litt væske som ikke skulle være der. Henviste meg til riksen. Var der idag, da var det null hjerteaktivitet og masse væske rundt fosteret. Kalte det Hydrops Foetalis. Var på TUL i uke 12, da var alt fint og på Oul for to dager siden slo hjertet og fosteret turna.. Uke 19 idag.


Har nå fått første pille for å sette igang fødselen. Helt jævlig, og det er virkelig mitt største mareritt...å måtte gå gjennom en fødsel med det utfallet. Jeg gruer meg noe helt enormt. Er det noen som kan dele erfaringer rundt senabort? Har nå fått en pille oralt, og skal på sykehuset igjen om 48 timer og få pille da via skjeden. Hvor langt tid tar det, hvor vondt er det hvor jævlig er det etterpå, såg dere fosteret, hvor lenge blør man etterpå...? Vet det er forskjeller på alle, men hadde vært fint å høre litt fra noen som har gjennom det.

Så forferdelig å se/lese at du også er her. Sender deg masse gode tanker. Håper de passer på deg på sykehuset, og st du har støtte i folk rundt deg.

Jeg mistet 15+2 nå på mandag, og blør enda. Mindre og mindre hver dag. Har også fått melk, men har gått med stram sports-BH og ikke vært bort i brystene, og det ser ut til å hjelpe.

Kan ikke si hvor vondt jeg har av deg nå. Ønsker deg det beste man kan i en sånn situasjon.

Send meg gjerne pm hvis du ønsker kontakt. Jeg var ikke like langt på vei som deg (15+2), men er på en måte i samme situasjon siden det skjedde for bare 6 dager siden.

Klem til deg
 
Last edited:
Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare.. :) Dette er mitt største mareritt.
Når dere sier det tok 10-12 timer, det er fra pillen dere fikk vaginalt? Fikk dere også en annen pille først oralt og ble sendt hjem? Jeg synes denne tiden her er helt grusom, og fikk ikke nok info på sjukehuset på hvorfor det må være sånn.. jeg vil bare bli ferdig med det. Hvorfor må man vente 2 døgn? Nå skjer det jo ikke noe.. Og 10-12 timer med rier er jo helt grusomt når utfallet blir som det blir! Fy søren dette er jo ikke menneskelig.. All ære til dere som har gått gjennom det.
Det med melk etterpå, noen gode tips for å unngå/lindre det? Det er jo bare en ekstra påkjenning.. Hvor lenge hadde dere sykmelding etterpå..?

Ring bare til sykehuset, de er der for å svare på alt du lurer på ❤️
Når jeg sier 6 timer, var det 6 timer fra riene ble skikkelig vonde til babyen ble født. Husk at du bare må be om smertestillende, du kan få sterk morfin (som kun gis når barnet er dødt) og epidural om du ønsker det.
Jeg fikk tabletter for å stanse melka, det kan du spørre om å få. Ellers var jeg sykmeldt i 3 mnd etterpå. Individuelt hva som kjennes rett, men gi deg selv tid til å kjenne etter hva som blir rett, og ikke tenk at du skal være flink og ta deg sammen.
Stor klem
 
Så utrolig trist at du må gjennom dette. Det er virkelig et mareritt du står i. Jeg mistet i uke 21+5, men kroppen som sviktet og gikk i fødsel, så jeg har ingen erfaring med å ta tbl for å sette igang fødsel. Hele opplevelsen var enormt hard, men jeg fikk god støtte og veiledning av jordmor hele veien, og fikk masse smertestillende. Vi hadde henne inne hos oss en god stund, og flere ganger før vi forlot avdelingen. Vi fikk med fotavtrykk og håndavtrykk hjem, noe som betyr enormt mye i dag.

Jeg fikk en del melk etterpå, men gikk med en meget strak sportsbh i ca 5 døgn og da ble det bedre, men måtte også sove med denne. Sluttet å blø helt etter ca 2-3 uker og fikk mensen tilbake etter 6-7 uker.

Sender deg mange varme tanker i denne tunge stunden. Jeg fant god støtte i dette forumet i etterkant, og føler det enda slik.

 
Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare.. :) Dette er mitt største mareritt.
Når dere sier det tok 10-12 timer, det er fra pillen dere fikk vaginalt? Fikk dere også en annen pille først oralt og ble sendt hjem? Jeg synes denne tiden her er helt grusom, og fikk ikke nok info på sjukehuset på hvorfor det må være sånn.. jeg vil bare bli ferdig med det. Hvorfor må man vente 2 døgn? Nå skjer det jo ikke noe.. Og 10-12 timer med rier er jo helt grusomt når utfallet blir som det blir! Fy søren dette er jo ikke menneskelig.. All ære til dere som har gått gjennom det.
Det med melk etterpå, noen gode tips for å unngå/lindre det? Det er jo bare en ekstra påkjenning.. Hvor lenge hadde dere sykmelding etterpå..?

Jeg var alene på sykehuset og mannen i utlandet da jeg fikk vite det, og fikk tilbudet om å bli lagt inn med en gang, men valgte å dra hjem og vente med igangsetting til dagen etter da han kom hjem så han kunne være med på sykehuset. De var bare helt enestående på ahus rundt vår situasjon. Selve forløpet blir jo akkurat som en vanlig igangsatt fødsel, og da kan det jo ta alt fra et par timer til mange timer dessverre. Jeg fikk kun piller i skjeden, fikk vel første pille 19 på kvelden, og fødte rundt 12 på dagen etterpå.(riene begynte i 9.30tiden, så gikk fort bare de startet) Fikk masse smertestillende og lystgass, men syns fremdeles det var vondt. (Sikkert mye pga det psykiske rundt det og) Var 100% sykmeldt i 6-7 uker etterpå (skjedde like før jul, ekstra tøft) og etter det graderte jeg gradvis opp til full jobb igjen.
 
Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare.. :) Dette er mitt største mareritt.
Når dere sier det tok 10-12 timer, det er fra pillen dere fikk vaginalt? Fikk dere også en annen pille først oralt og ble sendt hjem? Jeg synes denne tiden her er helt grusom, og fikk ikke nok info på sjukehuset på hvorfor det må være sånn.. jeg vil bare bli ferdig med det. Hvorfor må man vente 2 døgn? Nå skjer det jo ikke noe.. Og 10-12 timer med rier er jo helt grusomt når utfallet blir som det blir! Fy søren dette er jo ikke menneskelig.. All ære til dere som har gått gjennom det.
Det med melk etterpå, noen gode tips for å unngå/lindre det? Det er jo bare en ekstra påkjenning.. Hvor lenge hadde dere sykmelding etterpå..?

Så trist at du må igjennom dette. Tror det varierer hvor lang tid det tar. For meg, i uke 21, tok det 6 timer fra første pille på sykehuset. Fikk den vaginalt kl 4 på natten, sov videre til ca 7. Hadde ikke noe særlig rier, kanskje maks en times tid, og fikk masse morfin, så smertene var ikke problemet. Håper det går (gikk?) så greit og smertefritt som mulig for deg!
 
Back
Topp